söndag 3 maj 2009

Valborgshelgen.

De senaste dagarna har vi ägnat oss åt att fixa på tomten i det härliga vårvädret. Vi har mätt ut tomtgränsen för att kunna lägga byggtimret rätt (utan att roffa åt oss av grannarnas tomter). Lasse har grävt ur så timret ska ligga lite stadigare, och därefter har vi försökt lägga det omlott och vågrätt, som något slags vuxenlego. Det har inte varit helt lätt och det är långt ifrån klart.

Lasse har oljat in altanen och gjort fint. Nu väntar jag bara på att mina övervintrade pelargoner ska växa till sig så pass att de kan flytta ut i fina krukor och pryda tomten. Jag har i alla fall planterat blommor i balkonglådan (passade på under tiden Lasse rensade avloppet i duschen).
Våra sängar har fått rena sängkläder och Ma har varit här och dammsugit hela huset.

En sväng till byggmarknaden har vi också hunnit med och där har Lasse fått köpa sig en alldeles egen tigersåg! Jag förstår att det är en hel del manliga läsare som är rejält avis på honom nu... Vad är det med män och deras verktyg?

Det har varit skönt att ha lite att göra så vi slipper tänka så mycket på svaren på förra veckans undersökningar. Men trots att vi har haft fullt upp har vi haft våra dippar då vi gråtit lite i soffan. Tänk om man kunde vrida fram tiden till nästa helg, då vet vi hur det ligger till med mig. Ovissheten är värst.

Idag, söndag, har vi varit och firat Lasses mamma som fyllde år. Det blev mycket gott kaffebröd på en solig altan.

I morgon kommer mina "små" svampar hit igen...

5 kommentarer:

Anki sa...

Låter som en härlig dag! Själv har helgen varit full av konfirmation....Ha det gott!!!

Anonym sa...

Ja huuu vad hemskt att invänta alla dessa provsvar, de om något är ett prov på överlevnad....Jag har fått en knöl i bröstet och hoppas att remissen ska dimpa ner i brevlådan i morgon. Tror och hoppas på en helt naturlig knöl.....Men med tanke på min cancer så har jag ju 80% högre risk än andra att få bröst cancer.

Låter härligt med er valborgshelg ändå, vädret har varit med oss och naturen är såååå vacker nu.

Stor kram till dig och din familj,

Kram Maud

http://thebeginner.bloggsida.se/

Anonym sa...

Det låter som ni haft fullt upp hela helgen! Håller tummar för positiva svar i veckan:)
Kram Milla

Anonym sa...

Hej Ulrica
Visst är det mysigt att hålla på och ordna inför sommaren, och vädret har ju varit ljuvligt.
Förstår att den där väntan är hemsk, men nu är det ju en ny vecka.
Hoppas du får en bra dag.
Hälsningar Ulrica

Anonym sa...

Du/ni är så starka,så jag förstår inte hur ni orkar med allt!Men visst är det roligt att pyssla i trädgården,och med övervintrande "pellisar".Lycka till med provsvaren och gå och köp en "bytta" Tom & Ben glass.Det är ni värda!!!!
kramisar Lotta