onsdag 27 maj 2009

Busig...

Det tog väldigt lång tid på Radiumhemmet för Dr Lidbrink var en halvtimme försenad men när det väl var min tur konstaterade hon glatt att min cancerangripna kropp sköter sig riktigt bra. Alla värden var på topp. Heja kroppen du är bäst!

Jag blev så klart väldigt sen till lunchen med Mössebergsgänget men hann med en efterrätt, glassbuffé. Det var kul att träffas igen och det blev prat om mediciner, biverkningar och sjukskrivningar. Riktigt upplyftande samtalsämnen. Jag undrar vad de som hade borden intill tänkte?

Idag har jag pratat med Ostfrun, som faktiskt blev en riktig fru i fredags, och erkänt att det var vi som hade satt upp en skylt med "Nygifta" och hängt tomburkar bak på deras bil. Jag tycker att jag varit väldigt duktig som kunnat hålla mig så här länge...

Jag och Dossyster var med i en artikel i Vi Föräldrar i april. Den artikeln finns nu ute på nätet men du kan läsa min del av den här.

17 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul att du börjat börja blogga igen Ulrica. har saknat dina inlägg. hoppas du mår väl trots omständigheterna. kram

Anonym sa...

Vilket fantastiskt besked. Grattis! Du utstrålar positiv ernergi. Good on you! Go girl, go!

Anonym sa...

Ååååå vilken bra kropp du har!!!! Grattis till bra värden. Njut av sommaren. Jag har varit på lång promix med hunden och fotade med mobilen, ska lägga upp det på min blogg nu. Du, det är sommar <3

Kram Kram från Maud

Anonym sa...

Glädjs med dig över det beskedet -
så bra. Så bra. Tänk att man kan bry sig så mycket om någon man inte har träffat.
Heja Ulrica vare sig du bloggar eller inte!
Nattkram/ Magdalena

Jänta från Jämtland sa...

Massor med pussar och kramar till underbara dig!!!! Tänk att man kan tycka så mycket om någon fast man aldrig har träffats. Jag ser dig som min vän fast du aldrig sett mig. Konstigt men så känner jag! Du är toppen!!! Kramar från lilla mig

Anonym sa...

Jag blev glad att du hade skrivit på din blogg igen.
Stor Kram till dej o din familj !

Unknown sa...

Ah, asken är öppnad igen och vad ser jag! bara körsbär i choklad, vad mig anbelangar alltså ;-) vi har väl alla våra favoriter och du är definitivt en av mina.
Kramar
Sara

Fru Ostfru sa...

Ni var misstänkta för dådet ganska tidigt men det känns skönt att ni nu erkänt och vi kan lägga det här bakom oss ;)

Fastän jag brukar få inside information om din och familjens dagar är jag glad att du är tillbaka. Glad eftersom jag vet att du oftast mår bra av att ge oss vår dagliga kakaodos.

Jag drömde att jag drunkade i glass. Måste varit mitt dåliga samvete som spökade...

Kram!

NinaKatarina sa...

Härligt att du är tillbaka !!
Du är saknad.
Så här kommer lite kärlek till din cancerkropp via din blogg.
Heja kroppen....

Anonym sa...

Hej! Va roligt att värdena var på topp. Håller tummarna föra att det fortsätter vara så. Vilket fint repotage aftonbladet har gjort, både om dig och det om dossyster. Jätte fina bilder oxå. Det lyser positiv energi och kärlek om dig.. Kramar Milla

Cissi sa...

Hej Ulrika.
Jag har på avstånd följt din blogg och tycker att den är kanonbra. Du verkar vara en fantastisk människa. Kul att lära känna så här på avstånd. Jag ville kommentera nu när jag lästa artikeln. Det var ljuvliga bilder och en mysig artikel.
Kämpa på!
Ha en toppen dag. Och grattis till toppenbesked!!
Kram Cissi

Anonym sa...

Hejja kroppen!!! och kul att du är tebax
Kram Malin (Emils mamma)

Filippa sa...

Oh, en riktig tryffel...med päronsmak! Och duktig kropp!

Vad skönt att du är tillbaka och jodå, hundar har minne...väldigt långt ibland och ytterst kort vid andra tillfällen :-)

Lotta sa...

Heja kroppen!
Vilken bra artikel.

/Lotta

Anonym sa...

Vilka underbara nyheter!! GRATTIS!!
Och välkommen tillbaka, du var saknad!
Bilden på dig och Lasse förmedlar så otroligt mycket kärlek och jag förstår att din kropp mår bra av det.
Många kramar från Jeanette

mette sa...

SÅ KUL ATT DU ÄR TLLBAK och så goa nyheter du fick av doktorn.
Jag blev så glad när jag läste ditt inlägg.
Goa söta Ulrika va du gladde mig.
Kramizar från Mette
ps Kroppen är fantastisk.ds

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till din egen blogg!!:) Vilken fin artikel, kloka människor är ni, både Lasse & du! Så sant som du säger i artikeln, det är inte alla som är förunnade med sådan stor kärlek ni har funnit i varandra.
Härligt din kropp sköter sig som den skall också!
Härligt att ha dig tillbaka, ha d så bra!
/En trogen bloggläsare