torsdag 14 maj 2009

Torsdag.

Idag fortsatte mitt projekt "Utrota maskrosor" på tomten. De är nämligen i storlek mindre buske. Jag måste ta det i etapper för annars strejkar min arm (där de tagit lymfkörtlar) i flera dagar efteråt.

När Lasse gjort vad han ska för sin lön åkte vi till Samsung i Upplands Väsby för att lämna in vår nästan nya trasiga dvd-spelare som tillhör surroundsystemet. Det innebär att vi är tvungna att ha TV-ljudet på, vilket låter lite ynkligt om man är van vid att det kommer ljud från alla håll.
Men å andra sidan är bidragen i uttagningen till Eurovision inte jättebra så man lockas inte direkt till att höja.
Dessutom önskar man ibland att även TV-skärmen skulle vara trasig för en del ser ju för gräsliga ut. Är det tantvarning eller...?

Jo, det är det nog för igår hörde jag från Pappa Jumbos sambo att det är grav tantvarning på att övervintra pelargoner...
Jag som har ett tiotal stående på vardagsrumsgolvet.

Imorgon väntar ett besök hos vår personliga bankman (som faktiskt är en kvinna). Vi brukar ha riktigt kul där, och ännu roligare blir det om hon lyckas trolla fram mera pengar åt oss.

7 kommentarer:

Jag är Elisabeth sa...

Uppvuxen med kärleksmums. Mmmmmm. Vi verkar vara riktiga gottegrisar båda två!
Låter avancerat med att övervintra pelargoner. Hos mig överlever bara orchideer, de får lite vatten då o då men blommar för fullt i stora klasar. Kollade lite schlager i kväll men jag håller med dig...
Godnatt kramen från Elisabeth

L8 sa...

hej Ulrica!

jag inte tidigare lyckats fixa till inloggning för kommen´tera en alldeles fanatstisk blogg! denna har jag läst i nåt års tid! Är så imponerad över din skönhet, kraft styrka o mod i allt vad du går igenom. Och din realtion till alla i din omgivning! Du är...!

Anki sa...

vilken underbar bankkvinna du har som kan trolla fram pengar. Hon har verkligen valt rätt jobb!!

Ha det!

Anki sa...

vilken underbar bankkvinna du har som kan trolla fram pengar. Hon har verkligen valt rätt jobb!!

Ha det!

Anonym sa...

Lycka till på banken! Hoppas hon är duktig på att trolla! Kram Milla

Yvonne sa...

Övervintra pelargoner är en konst! Lasse Anrell är kul, han har en massa och kallar sig nog tant då ;)
Själv har jag lyckats att ha dem inne i vinter och nu när de är nerklippta så växer de fint på balkongen!
Kram från solen

Anonym sa...

Hej!
Var o tittade på utställnigen idag, vilka starka o vackra bilder.
Sabinas foto, hand i hand med sin gravida syster gav mig gåshud.
Er bild var oxå rörande med texten till.
J-a cancer, varför får unga människor inte leva?????
Kram, A