lördag 9 maj 2009

Lördag.

Grill- och hockeykvällen hos Ostfamiljen var väldigt trevlig. De tycker nämligen inte bara om ost utan är även helt sålda på sport av alla de slag (vilket jag inte är!). Så för att överraska dem satte Adam, Lasse och jag på oss våra Sverigetröjor, Alva tog Sverigehatten och Doris fick på sig sin Sverigedräkt när vi åkte dit. Vår outfit var väldigt uppskattad men de trodde inte att jag menade allvar med att vilja se matchen.

Vi hann precis grilla och äta färdigt innan hockeymatchen började. Den var väl inte sådär väldigt upphetsande direkt men det var å andra sidan desserten som för min del bestod av en egen bytta Ben & Jerry's glass. Mina positiva besked är nu firade i dagarna tre!
Vi hade så kul och trevligt att Adam sa åt oss att vi inte fick dricka mer för vi blir så pinsamma när vi är fulla! Sedan när blev glada vuxna fulla?

Lasses mamma har blivit sjuk (hon är 79 och de tror att det är något med hjärtat) så han var hos henne i förmiddags. När han kom hem igen fortsatte han med arbetet på tomten och jag tog en sväng till Vällingby. Jag hade velat köpa något nytt lite somrigt att sätta på mig men hittade inget som föll mig i smaken.
Alva var med en kompis hela dagen och Adam hade en kompis här tills han skulle till Råsunda för att se AIK vinna.

Nu på kvällen, under tiden jag skriver, spelar Lasse spel med barnen. Sedan ska vi nog äta något gott, för det är ju ändå lördag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas du får en riktig fin lördag kväll tillsammans med din familj. många styrkekramar

Yvonne sa...

För sisådär 15 år sen satt jag och en kompis och fnissade (lite tyst) i hennes kök på natten. Upp kommer sonen och tycker att VI KAN VARA LITE TYSTA för han skulle upp och jobba, haha! Så kan det bli! Fira på du, lördag hela veckan kan man leka att det är :) Må gott <3 (det är ett hjärta alt. glasstrut)

Anonym sa...

Skickar en hälsning till dig. Hoppas att du får en härlig helg. /Karin

Anonym sa...

Jojo....en viss period i barnens liv är man ALLTID pinsam....vad man är gör...:)))
Tro mig, jag veeeet...kram Siss

Jenny sa...

Hihi, jag föredrar också glass före hockey:o)

Kram!

Jag är Elisabeth sa...

Ledsen att jag inte kom till din vernisage. Orkade faktiskt inte. Var på CP konferens hela dagen samt smet iväg till onkologläkaren för besked som du vet mitt i allt. Nu ångrar jag verkligen att jag inte var där. Fotona du lagt ut här på bloggen är SÅ vackra.
Jättekramen från Elisabeth

gladmymlan sa...

härligt att läsa ditt inlägg idag, så fullt av glädje och vardagslycka. Känns som om du är väl värd lite vanlighet och en liiten paus från att känna sjukdomen flåsa dej i nacken...

unnar dej all lycka och glädje!
kramar
anna

Anonym sa...

Appropå Ben o Jerryglass som du nu även fått mig att köpa ;-)

Vilken smak gillar du bäst?

kram Lotta