måndag 18 maj 2009

Barn.

Alva vill inte åka buss till skolan från deras pappa så båda barnen kom till oss igår kväll. Jag vill verkligen att de veckor barnen är hos oss ska vara trevliga och roliga men det är inte alltid så längre. Både Adam och Alva är väldigt pubertala med allt vad det innebär. Ibland är veckorna när de är här så jobbiga att jag tycker det är skönt när de åker igen. Det känns fult att känna såhär och inte helt lätt att erkänna.
Men det är konstigt att så fort de åkt börjar jag längta efter dem och vill att de kommer hit igen.

I morse gick Doris och jag med Adam en bit till skolan. Sedan gick vi vidare till hundängen där hon kunde rusa av sig. Det är så härligt att se henne då. Vi hade tur för det var inga andra läskiga hundar där så hon hade hela ängen för sig själv.

Idag var det dax för behandling igen men innan det hann jag med en mycket trevlig fika med en av mina bloggläsare som även hon är sjuk. Det blev mycket prat om sjukdom, barn och relationer. Jag tror att det kan bli en fika till framöver.

Behandlingen gick bra men gör mig väldigt trött ett par timmar efter och dessutom får jag väldigt ont i magen ett par dagar efter.
Så ikväll sitter jag här i soffan och känner mig ynke pynke. Det får man ibland...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tonåringar är inte lätta att leva med alltid...Det är ju helt normalt det du känner. Man är ju inte mer än människa! Synd att du ska behöva må dåligt av behandlingen. Kram Milla

Monkan sa...

Om du sa att det aldrig var jobbigt med tonåringarna och att ni hade det lugnt och trev ligt hela tiden...DÅ skulle jag bli misstänksam! Låter som du har ett fullständigt sunt förhållande till dina barn.

Lillie plein damour sa...

Hej.
Skönt att höra att nâgon annan tycker att det är ën lättnad i bland när ens barn vecka är slut och när Pappa fâr ta över.
När jag var sjuk sâ fick Pappan ta över lite mer och jag kunde ta barnen , eller tonâringarna när jag orkade mera, och det kändes skönt.
I dag sâ är det en lycka när de kommer och lättnad när de âker för vissa dagar är verkligen tuffa!
Kram