onsdag 13 maj 2009

Softa.

Softa har fått av sig vinterkappan och längtar nog lika mycket som vi efter att få åka ut på årets första tur. Men än är det mycket kvar att göra, hon ska tvättas, vaxas och göras iordning invändigt.


Under tiden Lasse och Pa kämpade på med byggtimret och kabelrören som ska grävas ner på tomten så tog jag Doris och gick till mormor med några kärleksmums. Hon blir alltid så glad när man kommer och spenderar några timmar med henne. Vi gick hem igen innan det började skymma och bli för kallt. När vi kom hem höll de fortfarande på att gräva. Jag undrar om det mest är snack när de där två jobbar?

5 kommentarer:

Anonym sa...

snart är sommaren här o då får ni sjö sätta er fina skönhet ^^ jätte fina bilder ulrica. läser din blogg varje dag o kommer fortsätta med det så länge du finns i livet. din blogg berör mig till djupet...

sara sa...

Jag kan tänka mig att dom satt ut nån spion som talade om när du kom hem igen så dom kunde ställa sig och gräva igen så det skulle se ut som dom inte gjort annat sen du gick:)

Sanna sa...

Hej Ulrica, jag sträckläste
Livet kan inte vänta igår och ville
bara säga att ni alla 3 är fantastiska kvinnor. Så modiga!

Jag kan förstå att det inte känns lätt nu att vara "ensam" kvar när
ni haft sådant stöd av varandra.

Kärlek&Styrke kramar Sanna

Anonym sa...

Mumsen ska göras här. Tack för recep!
Har ätit kassler och potatisgratäng. Tur sambon fixar.
Inte så kul va helt beroende,men har inget val.Så länge man har tänder, går ju det mesta att tugga.

Monkan sa...

Visst är det underbart när man får plocka fram båten och sjösätta ! DÅ är det sommar verkligen.
Ha en fin dag
Monika