torsdag 28 maj 2009

Skola.

I vårt sovrum och vardagsrum är det högt till tak och eftersom yttertaket är av plåt hörs allt väldigt tydligt in. Till exempel kråkor som trampar omkring, grenar som ramlar ner eller som i morse, spöregn som smattrar.
När Doris hör ljudet av regn visar hon inget större intresse av att vilja gå ut utan gosar ner sig i sängen igen.
Men efter mycket om och men lyckades jag lura med henne på en liten kissrunda bland villorna innan jag skulle gå upp till Vällingby och träffa familjen Jumbo med deras nya lilla pojke som var allt annat än jumbo.

Vi började med en lunch på Vällingehus. Jag och pappa Jumbo gjorde misstaget att äta indiskt med påföljden att jag druckit mängder med vatten resten av dagen. Sedan blev det en fika på Pallas där jag tog en härlig biskvi.

På eftermiddagen när jag kommit hem ringde Adam något upprörd över att det kommer att ske vissa förändringar i skolan till hösten. Hans enhet skulle delas på två och den enhet Lasse (och jag) jobbar på kommer att läggas ner. Han var lite orolig över vad Lasse skulle ta vägen och jag kunde äntligen tala om för honom, vad vi vetat i flera veckor, nämligen att Lasse ska börja jobba på en annan skola.
Vi var tvungna att vänta med att säga något tills det blev officiellt med förändringarna. Han tog det ganska bra, bara konstaterade att: "Jaja, vi får prata mer om det på måndag".

Som om Lasse inte fått nog av vatten idag, i form av regn, så är han och min bror och simmar nu på kvällen.
Det brukar vara väldigt intressanta stories om de andra badande karlarna som han delger mig när han kommer hem igen.

Bland annat är det en man som brukar utöva någon slags yoga i bastun, då han går ner i brygga! Naken! Ni kan ju tänka er själva vilken syn... Lasse och min bror vet inte riktigt var de ska titta någonstans.
En annan brukar stå och raka sin ganska kraftigt behårade kropp med en rakhyvel.
Och en tredje brukar bära med sig en stol som han flyttar runt, sätter sig på och studerar de övriga männen. Så här går det aldrig till inne hos damerna, eller?

Dagens måste: Paraply.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, fy 17. Det är därför jag hatar badhus folk är inte kloka:)Har sett både det ena och det andra när jag fortfarande gick till såna ställen..Söt bebis förresten.
Ha det jättebra
//Ulrica

Ingela sa...

Är så glad att du är tillbaka med dina kloka ord...vi är många som har blivit starkt beroende av din blogg..=)
En massa kramar till dig!

Anonym sa...

Kikar förbi för att se att du gläntat på locket igen och blir så glad. Det är din chokladask och en blogg till som har haft en förmåga att bli beroendeframkallande. Roliga nyheter oxå så nu hoppas jag att du ska få en fin sommar tillsammans med familjen. Kikar in snart igen//Kram

Helene sa...

Ja där fick man sig ett gott skratt :D
Är inte heller så överförtjust i badhus har dock inte sett något liknande inne på damernas. Välkommen tillbaka du har varit saknad.
Kram från ett regnigt Gävle.

Yvonne sa...

Har nu tagit en chokladbit ur din ask, idag blev det en man-del-nougat ;) Haha, badhus, hu! Men roligt att få ta del av mansavdelningen...kram.

kjersti sa...

Och badhuset heter?????????Nej föresten låter inte som min typ av män det där. (Jag menar inte Lasse eller din bror)
I morgon skiner solen igen Ulrika. Kram

Anonym sa...

Men det var det allra värsta o äckligaste jag har hört på länge! Det är ju faktiskt förbjudet att raka sig på badhus har jag för mig.. borde vara iaf... Nåja, på damsidan borde det väl vara fräschare!
Kram, Marina

Mette sa...

Har nu varit inne o läst i Vi Föräldrar och det var bara sååååååå otroligt,otroligt,otroligt vackert.
Jag brukar inte bli tagen men nu blev jag bara så väldigt tagen.
Varför finns det inte fler sådana kloka människor som dig och dossyster,och varför är det så att just ni "kloka"skall få cancer.Det vore justare om idioter fick det.
jag blir inte klok på det här.
Krsm Mette
ps.Nu får du hem en ren gubbe då?ds

Mette sa...

Håller med om att din chokladask är beroendeframkallande.Eg gillar jag inte beroenden men din asks beroende är positiv.
Kram Mette

Ida sa...

Ville bara sända en liten uppmuntrande tanke, som du kan ta fram när som helst det behövs. Att det finns så många människor där ute som bryr sig om dig på något sätt, vare sig de känner dig eller ej och önskar dig all lycka till och att du får leva länge och lyckligt!

Anonym sa...

Haha....det var riktigt lustigt (men äckligt oxå)...:))
Gosig bebis och du själv ser ju jättefräsch ut!
Ha en skön helg vännen...kram Siss

Anonym sa...

vilket fint inlägg ulrica och mysig bild på dig och bebisen. fortsätt skriv, tycker så mycket om din blogg. kram Amanda

Anonym sa...

Tyckte det var så otroligt "barnsligt" att stänga bloggen som det hette på obestämd tid. Och sedan öppna den typ dagen efter.Efter att alla bönat och bett . Om man inte klarar av att höra andras åsikter tycker jag inte man skall blogga. Är det sandlådenivå eller vad???

anna sa...

hahaha vilken vision jag fick av brygg-mannen. hurdana ÄR folk. tur vi är olika alla.

Anonym sa...

"Tyckte det var så otroligt "barnsligt" att stänga bloggen som det hette på obestämd tid. Och sedan öppna den typ dagen efter.Efter att alla bönat och bett . Om man inte klarar av att höra andras åsikter tycker jag inte man skall blogga. Är det sandlådenivå eller vad???"

Men snälla du. För det första var det stängt i fem dagar, vilket ju en tidsrymd som ger tid att fundera igenom vad man känner och vill. För det andra, om man inte gillar en blogg tycker jag inte man ska läsa dem. Då slipper man bli provocerad och skriva onödiga pajkastningskommentarer.

Anonym sa...

Är så glad över att du är tillbaka Ulrica. Lycklig över dina positiva besked och jag håller tummen för att din dossyster skapar mirakel åt dig i sin himmel. // Catharina

Anonym sa...

Ja, det är precis vad det är "Anonym"... sandlådenivå i kubik och då menar jag ditt inlägg.
Du kan väl sticka och förpesta någon annans tillvaro istället!

Själv är jag jätteglad att Ulrica bloggar igen, måste ha min dagliga dos av choklad. :-)

Kram till Ulrica
Ada

maria sa...

men hallå där...du kommentar ovan här...tänk att vissa människor bara ska bråka.. vem e det som leker sandlådeliv...nä ge er nu..ulrica ,blockera alla knäppisar ...det e din blogg o vi älskar den...

Anonym sa...

Fina Ulrica,
Vad skönt att se att du är tillbaka. Det kommer alltid finnas illvilliga människor, vi är många som stöttar dig här på andra sidan skärmen.
Trevlig helg.
/ Camilla

Anonym sa...

Hahahhahaha, vad roligt du skriver! Jag kunde nästan se gubbarna framför mig, usch! Säga vad man vill, men inte är det vackert med en naken karl, eller?

Anonym sa...

Jag är också så glad att du är tillbaka, Ulrica! Klart att man behöver små pauser ibland för att tänka efter. Skönt att det inte blev mer än 5 dagar...för den här chokladen är beroendeframkallande! Du skriver så det berör och "tvingar" (POSITIVT!!!) till eftertanke. Något som många skulle behöva. Varma kramar och önskan om en riktigt skön helg! Karin i Malmö

Anonym sa...

Hi hi hi hi man skulle vara osynlig för ett tag å gå in och titta på alla dessa nakna "roliga" män.....Me like

Önskar dig och familjen en varm å härlig helg,

Kram Maud

Anonym sa...

Den som är frisk kan ej förstå, hur känslig man är, när man är sjuk. Ens kraft ska räcka till för ngt, som den friske slipper kämpa med.Ett förfluget ord kan göra så ont, så man ej orkar mer just då.

Min faster har jobbat på den manliga avdelningen på ett badhus i en stor stad.Otaliga historier har vi hört.Så äckliga att de ej gör sig i tryck om allas olika böjningar rent sexuellt.Fy farao, som folk kan bete sig med allt,som kommer ut ur olika öppningar.Svin!!

Ninni sa...

Hej Ulrik.
tack för i onsdags, synd att jag fick så brottom på slutet. Du bry dig inte om fröken Anonym som inte vågar stå med sitt namn efter att ha tyckt så idiotiska saker. Hon har klart problem. Hoppa över henne. Kul med badhuset, är dom sådana killarna ??
Fortsätt skriva.
Kram Ninni

Fillis sa...

Men herregud vilket äventyr att basta på herrarnas, på damernas händer det verkligen inte alls nåt spännande ;)

Anonym sa...

Hmm, verkar hända en del på herrarnas! Själv har jag inte upplevt sånt på damernas...Ganska äckligt faktiskt. * ryser * Vilken fin bild på dig och bebis.

Jag tycker man ska låta bli att kommentera negativa kommentarer..Är det inte en reaktion de vill ha?? Bättre att ignorera. Många kramar Milla

Britt Heidi sa...

Haha, nesten så sykt morsomt at jeg gjerne ville vært flue på veggen :D Nei sånt foregår aldri i damegarderobene :)

Nyt kvelden skjønne og jeg sender over litt av vårt solskinn og vår varme så dagen i morgen blir av det tørre og solrike slaget!

Klem fra meg til deg!

Jag är Elisabeth sa...

Gick in för att kolla om bloggen fortfarande var stängd... men OJ vad glad jag blir att du skriver igen.
Nu har jag ett måste till varje kväll igen... att läsa din blogg. Vimmelmammans brukar jag ögna igenom också. Inte lika intressant nu när hon är frisk. Känns inte som hon är i samma sits som oss längre. Signar du som Ulle eller Ulrica på min blogg? (vet inte vilka alla är som kommenterar men en del kan man ju gissa sig till)
natti natti
har inte orkat blogga själv ikväll, får bli i morgon kväll om jag orkar... ska inte vara ngt måste!