tisdag 5 maj 2009

Peppning.

Doris och jag har gått morgonpromenad i blåst och duggregn. Vi träffade barnens gamla dagisfröknar som häpnade när jag talade om hur gamla Adam och Alva var nu. När vi kom hem ringde jag till den mycket trevliga samtalsterapeuten på Mösseberg. Vi pratade bort en halvtimme innan hon var tvungen att jobba igen. Även hon gav mig lite peppning inför morgondagens besked.

Min syster är i Stockholm den här veckan (SÄPO har några övningar/lekar) så ikväll kommer hon och hennes kille hit (och peppar mig) på fika. Jag funderar på att trolla ihop något mumsigt av några citroner som jag hittade i kylskåpet.

Tänkte ge mig själv, och er chokladätare, lite peppning med hjälp av en fräckis från Bert.

Fru Franssons lilla knähund hade en del ojämnheter i pälsen. Hon beger sig till apoteket för att köpa en pincett. Ett ungt manligt biträde visar fram ett exemplar:
- Den här duger till både ansikte, ben och armar, säger han.
- Jo, men jag har faktiskt tänkt använda den på min lilla chihuahua!
Biträdet rodnande:
- Jaså... ja, den duger väl där också!

Jag kommer då att tänka på några kompisar till oss, där mannen brukar kalla sig Pappa Jumbo när han spelar dataspel med deras barn. Lasse och jag brukar reta honom då och säga att det låter som något helt annat...

Det kanske vore något. Att ha en liten undersökning om vad ni kallar era chihuahuor och Pappa Jumbosar...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar vara en underbar person! Jag giller att läsa din blogg, fast det har jag bara gjort i någon vecka :-)
är ingen "blogg människa"
Lycka till med ALLT!

Anonym sa...

Håller mina tummar stenhårt för dig imorgon!!!Kram

Anonym sa...

Och här kommer massor av peppning genom luften till dig. Håller tummar å tår för allt vad det går. Ska tänka massor av positiva tankar om dig tills i morgon. Tror på dig.

Kram Maud

Anonym sa...

Hej! Hi hi vilken rolig historia! Har inga smeknamn att komma med. Håller tummarna hårt!! Kram Milla

Lillan sa...

Hej
Jag har läst din blogg några veckor och jag måste säga att du är en fantastisk människa. Jag håller tummarna hårt imorgon.
Lycka till!
Kram Lillan

Anonym sa...

fluffy..tänka sig! hahaha
Du ska se att det kommer gå bra för dig och alla värden.

Anonym sa...

Jag håller också tummarna STENHÅRT för positiva besked imorgon!

Kramar från Karin i Malmö

Anonym sa...

Hahaha, muttish.. om man pratar oseriöst med sina kompisar iaf :p Lillsnorre, inte storleksmässigt då..Hehe Har bara blivit så :) Det var väl inte så orginellt nått av det kanske. Lycka till imorgon! Håller alla fingrar och tår! //F

Anonym sa...

Tackar igen för ditt goda chokladtårta recept.Idag la vi i hälften blåbär istället för hallon och mumsade på den ljummen med vispgrädde. Jättegott!
Lyssnade du på Vimmelmamman? Jag känner ju som hon, tänker ständigt på döden. Ska ej tynga dig mer med de tankarna. Kände bara sååå igen mig i hennes dödstankar.Men det är svårt prata högt om just det med folk.Ingen vill höra det svåra,som man ändå tampas med innerst inne.

Kajsa sa...

I dag pepptänker jag på dej!/STOR kram

Malin-72 sa...

våra chihuahuaor här hemma kallas " Puffen " :-)

Önskar dig och de dina all lycka och välgång framöver !

Styrkekramar Malin

Amlon sa...

Lycka till idag! Håller tummarna!

Kram!

Anna sa...

Kissemurra heter den här.

Tack för en fantastisk blogg.

Anonym sa...

skickar dig en stor kram o hoppas att du enbart får positiva svar.
kram a

Anonym sa...

Klart att värdena kommer att vara bra Lulle! Vi håller tummarna här i Mariefred! Lev på i samma positiva anda! Du är så stark!

Stora kramen

Anonym sa...

haha!! tja, vad kallar man "jumbon" för... *L* det tåls att fundera på!! Jag är nog en rätt "pryd" person och kan bli generad av allt för mkt under bältet men...Gerts fräckisar är ofta rätt söta...även om jag inte har så himla högt ljud på radion *L*

tusen kramar

therese i eskilstuna

Anonym sa...

Har suttit & läst din, Sabina & Hannes bloggar idag, från första till sista sidan & beundrar deras/din styrka & kämparglöd... Deras ljus har släkts nu men du lever kvar. Fällt många tårar idag & blivit djupt berörd av era livsöden. Man uppskattar livet på ett helt annat sätt efter att läsa era berättelser.
Jag tror på dig & din kraft, kämpa på! Fin familj du har! Kramar