lördag 16 maj 2009

Bebis.

Natten var lugn men ack så kall, det blev frost på bilarna till och med. Jag, Doris och Ma stod ut till kvart i fyra sen åkte vi hem och sov. Då hade solen gått upp, luften var klar och överallt var det alldeles lugnt. En helt ny dag hade börjat och ungefär samtidigt började ett helt nytt liv.

För på ett sjukhus i Stockholm föddes en liten fin pojke. Min kompis och hennes sambo (Pappa Jumbo) har blivit trebarnsföräldrar och deras två söner har blivit storebröder. Jag ryser vid tanken. Tänk hur livet är, någon dör och någon annan föds. Jag kan knappt hålla mig tills jag får hålla och lukta på den lilla skrutten.

Alva ringde och väckte oss vid tolv och det var väl bra för annars hade vi nog sovit hela dagen. Istället blev gräsmattan klippt, altanen avspolad från allt pollen, en maskin tvätt tvättad och hängd på tork ute och garaget/hallen/förrådet röjt.

Doris, som måste ha ätit något olämpligt vid båtklubben i skydd av nattens mörker, har för första gången varit dålig i magen och behövt gå ut och diarréa flera gånger. Men hon är väldigt duktig och visar oss när det är dax.

Ikväll ska vi heja på Sverige och Malena men vi håller även på Norge, Island och Turkiet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Danmark lägger jag till, utan kärleksmums, för de är slut.

Anonym sa...

Jooo, vi hejar på Malena..men vi gillade oxå Finlands bidrag....
Ha en skön kväll...kram Siss

Anonym sa...

Hejar på min landsman "kvinna " i kväll jag kommer från island och bor i Örebro. Läser din blogg och hejar på dig alla dagar.Du skriver så bra är så lugn och fin.Hoppas att du mår bra.

Britt Heidi sa...

Grattis med venne-baby! Nesten så eggstokkene mine rasler litt ved tanken ;)

Nyt GP-kvelden! Norge som nummer 1 og Sverige som nummer 2 ;)

Masse varme klemmer fra Norge som feirer nasjonaldag i morgen. Hipp hurra!

Patricia sa...

Jag har nu varit på er underbara utställning. Du var så otroligt vacker!! Å se Sabina var smärtsamt men rofyllt. Din familj verkar ha en underbar mamma/sambo!!

Jag är Elisabeth sa...

Bra tippat i melodifestivalen. Hejjade på norge och trodde nog att Sverige skulle komma lite bättre...
I morgon sticker jag till cypern. På återseende om en vecka drygt.
Kramen, Elisabeth

Unknown sa...

Idag var jag och såg utställningen i Storkyrkan, vilka vackra bilder! Alla bilderna var så vackra och för mig kändes det verkligen personligt som följt Sabinas blogg och följer din. Jag och fler med mig grät, det var ju naturligtvis också ohyggligt sorgligt. Vackra och modiga bilder och jag rekommenderar alla som får chansen att se.

annebelle sa...

En nykomling i närheten, grattis! Jag beställde boken via din sida. Jag har läst den och både lett och gråtit under tiden. Det är en jättefin bok! Så fina bilder, så mycket generositet och integritet, så mycket känslor.
Den här boken kommer att betyda mycket för många, det är jag säker på. Jättebra gjort!! Hälsning
Ann-Sofi i Nyköping

Anonym sa...

Vad SÖT hon är,lilla Doris! :)