måndag 4 maj 2009

Måndag.

I förmiddags var Alva och jag på terapi, vi åkte dit till Måns Zelmerlöws ljuva stämma (bara det fick mig att må bra).
Jag fick lite bra tips om hur jag ska hantera dagarna innan (och efter) mina besked. Jag ska göra mitt bästa för att följa dem, och hoppas på att tillvaron blir lite mindre orolig då. Alva, som fick måla, verkade även hon nöjd med sin terapistund.

När jag kom hem igen och Alva gått tillbaka till skolan hade jag några timmar själv då jag åt lunch och tvättade lite kläder innan Lasse ringde och ville bli hämtad på jobbet. Han kom med den överraskande nyheten att det var han som skulle stå för fikat i morgon på jobbet, så det var bara att åka hem och baka.

När Adam kom hem åkte Lasse och han till båttillbehörsaffären för att köpa en ny del till båtkapellet. När de kom hem var middagen serverad för alla utom Alva som var ute och rände på byn. När hon inte kommit hem på väldigt länge (tyckte hönsmamman) tog jag Doris och gick en promenad/letade. Alva "hängde" med några kompisar en bit hemifrån och kände varken av någon hunger eller förstod min oro.

I kväll blir det familjemys.

Dagens måste: Deklarera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Nej barn förstår inte oss föräldrar ibland... Bra att få tips om hur man ska hantera situationen. Håller fortfarande tummar för bra besked. Ha en trevlig kväll! Kram Milla

Anki sa...

Hoppas det går bra i dag!