måndag 30 november 2009

Reklam.

På nyårsafton såg vi flygande/svävande lyktor försvinna ljudlöst upp mot himlen. Jag tyckte det var så fint och bestämde mig för att i år ska vi också ha sådana. Dels för att det var så vackert och dels för att man inte skrämmer djur som blir livrädda för fyrverkerier.
Eftersom jag tycker om både E-type och hundar så brukar jag ibland besöka The Palace. Det är ett projekt E-type varit med och startat som hjälper hemlösa hundar på Irland och även har ett samarbete med den svenska föreningen Hundar utan hem.

Idag när jag besökte sidan såg jag att de sålde just flygande/svävande lyktor och jag var snabb med att beställa.

Jag brukar inte "göra reklam" men idag nästan vädjar jag till er att tänka på alla rädda djur (och människor!) och njut av en flygande/svävande lykta istället för fyrverkerier i år på nyårsafton. Om du dessutom beställer din lykta HÄR så stödjer du Hundar utan hem.

Dagens biverkning är svullna fötter. Fötterna är helt fluffiga uppepå och en bit upp på benet men det gör inte ont.

Dagens i-landsproblem har varit det försvunna kalenderljuset som ska börja tändas i morgon. Alla fyra har varit engagerade i letandet och ingen har velat ta på sig ansvaret för försvinnandet. Efter lite muttrande återfanns det i en av julklappspåsarna. Familjefriden har återigen lagt sig.

11 kommentarer:

kjersti sa...

Har aldrig hört om detta. Har själv en hund som INTE är rädd. Alltså har jag inte brytt mig så mycket men tusen tack för tipset. Jag gillar inte fyrverkerier. Ofta berusade människor, barn som får lov att tända osv. Jag skall verkligen beställa och strunta i fyrverkerierna.
PS: Ibland måste man få ha lite I-landsproblem och ett tips är: Titta i byrålådan längs ner. Kram

LeMi sa...

Tack för tipset! Har nu beställt ett par stycken.

Anonym sa...

Extra-glad när du gör reklam för just "hundar-utan-hem" eftersom jag "fått" min hund därifrån!
Kram Anna

Helen sa...

Ja, det är för roligt det här med förlagda julklappar o.d....jag råkar ut för något sådant vartenda år...köper man kanske för många klappar?? Eller är man lite vimsig, kanske?? Skit samma, bara dom kommer fram nån gång...
ha nu en underbar december utan för mycket biverkingar, Ulrica...fin bild på dej och vovven i förra inlägget...va rädd om dej...kramisar från Skåne

Mimmi sa...

En söndagkväll för några veckor sedan så såg vi ett antal ljusfenomen på himlen som vi undrade vad det var och efter lite efterforskande så visade det sig att det var dessa lyktor. Helt fantastisk syn när de "selade" förbi alldeles ljuslöst på himlen.

Sådana skall jag också beställa! Att man bidrar till en god sak är ju pricken över i:et. Tack för tipset!

Hoppas du får en mysig och smärtfri jul!

Marie från Malmö sa...

Tack för att du skrev om dom underbara lyktorna som vi med full beundran såg förra nyårsafton och var lite undrande vad det var.
Har nu beställt på hemsidan du reommenderade.
Jag har själv en väldigt raketrädd Old English sheepdog och önskar att fler kunde visa respekt för djuren.

Anonym sa...

Tycker också dessa lyktor är jättefina och planerade att köpa såna ifjol. Men sen började jag tänka på vad som händer med alla dessa ballonger sedan.... Det blir en hel del skräp i naturen...
Skippade både fyrverkeri och lyktor.

Läser din blogg kontinuerligt och hejar på dig! Kram!

Anonym sa...

kikar in för o önska er en trevlig kväll. Kramar!

Anonym sa...

i vår familj så "skickar vi hälsningar" till våra nära och kära som inte längre finns här på jorden med just nämnda ballonger. detta gör vi när vi samlas till jul. Vårt sätt att hedra dom vi saknar!

Någon här som kommenterade att det blir mycket skräp men av dessa blir det inte det, allt brinner upp!
Bra reklam detta Ulrica!

Hoppas nu att du får fortsätta att må hyggligt!
kram från Anki i Höganäs

Johanna sa...

vilken bra grej och säkert väldigt stämningsfullt och vackert! Ska absolut gå in där och kika :-) Tack för tipset!

Hoppas fötternas svullnad lagt sig och att det får vara lugnt på biverkningssidan så du får må bättre.

Det var ju tur att ljuset kom fram så att familjefriden blev som den ska vara igen :-)

Nu ska jag ut i solen, kramar Johanna

Anonym sa...

Tacj för tipset om lyktorna, ska genast beställa!
Härligt att du gör "reklam" för alla oönskade hundar.
Har själv 2 hundar från Irland!
Många kramar till dig från en okänd"beundrare"!