torsdag 12 november 2009

Lugn.

Jag måste börja detta inlägg med att tacka för alla hållna tummar, värmande kramar och alla önskningar om att jag ska må bra och allra helst bli helt frisk. Hur ska jag någonsin kunna återgälda er? STORT TACK!

Det blev en heldag på Radiumhemmet, 59 kronor i parkeringsavgift.
Dr Lidbrink meddelade på en gång vi kom in i hennes rum att det såg ganska bra ut eftersom hon visste att vi var oroliga för motsatsen. Tumörerna hade "bara" ökat marginellt och inte spridit sig, det känns bra med tanke på att de varit utan cellgiftstabletter i tre och en halv vecka.
Hon hade också beslutat att ge mig en annan medicin eftersom jag tydligen inte klarade av tabletterna på ett tillfredsställande sätt. Den nya medicinen skulle jag få intravenöst var fjärde vecka med början någon gång nästa vecka, tyckte Dr Lidbrink. Men jag delade inte hennes beslut och satte å det bestämdaste ner foten.
Jag hade redan en behandlingstid inbokad till idag på eftermiddagen och jag tänkte inte gå en dag längre utan cellgifter. Sorry tumours but the party is over!

Det blev som jag ville och jag fick min nya medicin idag. Jag fick lite överraskande dela rum med en före detta kollega från jobbet. Jag visste att hon blivit sjuk men det är alltid tråkigt att behöva träffas på just Radiumhemmet.

Nu sitter jag här hemma i min soffa igen, utan oro men med en förväntansfull spänning på vilka biverkningar jag ska bjudas på av den här häxbrygden...

Tänk på att det inte behöver vara fredag för att mysas!

52 kommentarer:

Fembarnsmamman sa...

Vad skönt att du fick ett så pass bra besked! Jag håller tummarna att du inte får så svåra biverkningar nu.

gladmymlan sa...

åh vad skönt, en stor sten släppte. man oroar sig fast man inte ska.
ska nu sätta mej o se the secret, tankens kraft o universums möjligheter, handlade om någon som blivit fri från cancer... bland annat!kan bli väldigt intressant.

bra att du kan sätta ner foten! det behövs ibland!
kramen p ådej!

Mi och Christoffer sa...

Åh så glad jag blir för din/er skull! Tänker på er så ofta...
Kramar!

Carola sa...

Underbart att läsa!
Kram <3
/Carola

Kaffe och Mazarin sa...

Här ska hållas bägge tummarna att biverkningarna håller sig borta!!!kramiz på dig!!!:)

Anonym sa...

sköönt att det inte blev så dåliga besked som du befarade =)
hoppas biverkningarna inte blir lika tuffa denna gång kramar !!

Anonym sa...

Men vad skönt! Har varit inne o kollat här flera ggr idag och blivit mer o mer orolig. Ge biverkningarna en knytnäve och håll ut!! Kram M

Anonym sa...

Har oxå varit inne och kollat flera ggr...lite rädd för att du inte hade skrivit men oxå rädd för att du SKULLE ha gjort det!
Nu föll det en sten från mitt hjärta...:))
Förstår att ni ska fira ikväll....kramar Siss

Anonym sa...

ÅÅÅÅh vad skönt... Jag har tänkt och oroat mig hela dagen! Hoppas hoppas nu att nya kuren blir en mirakelkur! <3

/Mamma Jumbo

Anonym sa...

Va skönt att det blev ett så bra besked. Och hoppas nu verkligen att det inte blir jobbiga biverkningar av den nya medicinen.
Kramar !

*** Mickiz *** sa...

Ge dem jävlarna vad dem tål! ;P Som du skrev the party is over! :) Kämpa på! :)

Tänker på er/dej! :)

Mette sa...

Å så härligt.Bra att du är så stark och står på dig.Hoppas att du svarar bra på denna medicin och att den jagar tumörerna åt helsike,och att du inte får alltför eländiga biverkningar.
Tänker på dig och du ser att det hjälpte med våra tummar.
Styrkekramar från Mette

kjersti sa...

Massor av lyckoönskningar. :-)

Ann Jolby Solander sa...

Torsdagsmys funkar ju också. Hoppas du svarar bra på nya behandlingen.

Kramar Ann

Anonym sa...

Åh vad härligt! Efter regn kommer sol och nu håller jag tummen och önskar dig fri från grymma biverkningar och ffa att den nya medicinen tar kål på otäckingarna. Kram!

Anonym sa...

Skönt att höra Ulrica /Magdalena

Anonym sa...

Underbart att höra, skönt att de inte har festat loss alldeles åt skogen.
Hoppas nu att du slipper allt för svåra biverkningar denna gång.

Kram
Helene

Anonym sa...

Tack gode gud så skönt!

Håller tummarna att det inte blir så mycket jobbiga biverkningar den här gången.

Kram
Cattis

Anonym sa...

HA!! Där ser du! De objudna gästerna har fått en stark motståndare i dig. Härligt kämpat! Och eftersom du verkar vara av den starka, levnadsglada typen så är jag säker på att kampen fortsätter med full kraft. Lasse och barnen verkar vara ett underbart stöd till dig oxå.
Många glada styrkekramar från Nettan, en trebarnsmamma i Svedala.

Okki sa...

Va härligt!
Har som så många andra varit och nallat lite choklad under dagen.
Underbart att det små elakingarna inte har kunnat festa på!

Många styrke kramar

Cissi sa...

Hoppas du får en god natts sömn i natt, efter ett hyfsat positivt besked. Jag vill att du ska veta att du och din blogg hjälper mig att uppskatta varje frisk dag jag och min familj får, och att inte ta något för givet. En extra kram, en god middag, du har fått mig att njuta av det jag har i stället för att sukta efter mer hela tiden.
För vad det är värt finns du i mina tankar varje dag, och jag önskar dig verkligen allt gott framöver. Kramar från Bromma

Helena sa...

Vad skönt! Hoppas nu att du inte får alltför jobbiga biverkningar av den nya medicinen! Kram

Karin sa...

Jag har fljt din blogg en tid men aldrig skrivit något. Aldrig önskat lycka till eller sänt några karmar. Som anhörig till en cancersjyuk är det så oerhört värdefullt att få veta vad någon som är "drabbad" känner och tänker. Tack för att du delar med dig dina tankar och TACK fär att du hjälper mig att lite bättre kunna förstå min Mamma.
Lycka till med nya häxbrygden!
Karin

Anonym sa...

Va bra, håller tummarna.
Kramar!

Anna sa...

Härligt Ulrica!
Är det möjligen "min" medicin Caelyx du har fått?
Kram Anna

Anonym sa...

Härligt!!
Bra att du satte ner foten och la fram din önskan.
Hoppas att du inte får allt för stora biverkningar och kan må så bra du kan.

Sköt om dig!Kram

Gabriella från trelleborg

Marie sa...

Så skönt för dig och din familj att det ändå var ett rätt positivt besked du fick idag! Hoppas det går bra med nya "häxbrygden" och att du slipper så jobbiga biverkningar. Kram / Marie

annbe sa...

Jag blir så glad för er skull!Vet inte hur många gånger jag varit in här och kollat idag.
Hoppas nu att den fortsatta behandlingen med cytostatika fungerar för dig! Du kommer att vinna!!!!

Amanda sa...

åh vad skönt för dig och resten av familjen att ni fick ett sådant positivt besked. en stor sten lossnade från mitt hjärta. önskar er en jätte fin helg. Kramar <3

Anonym sa...

Yes, härliga besked, the party is over, for now. Ge dom på käften, tumörerna och biverkningarna.

KRAM

Anonym sa...

Härligt att det såg hyfsat bra ut Ulrica =)
Tänkte på dig hela dagen!

Kramar Malin i Furulund

Anonym sa...

Så bra besked. Man måste vara om sig och kring sig i dagens sjukvård.Bra att du sa ifrån.Ha nu en lång skön helg med de dina. Styrkekramar från Vinsta

Anonym sa...

<3

Kram Maud

Anonym sa...

Härligt med positivt besked och framför allt mycket skönt att höra hur du med kraft tar eget beslut gällande din nya väg.

Önskar dig en härlig torsdagskväll med allt därtill :)
/Maria

Maria sa...

Sååå kul att läsa att det var ett "bra " besked du fick i går!

Ha en underbar helg!

Vildhjärtas sa...

Härliga nyheter, håller tummarna stenhårt för att nya behandlingen ska funka superbra och att du får må gott trots den.
Kramar o varma hälsningar!

Anonym sa...

Så underbart ändå, håller tummen för dig hela tiden finaste Ulrica.

Kramar,
Catharina

Anonym sa...

Va härligt!!!!!

Kram kram
malin

Birthe sa...

Så underbart!! Jag är sååå glad för din skull! Vilket toppen besked att få efter att ha läst att du trodde det värsta.

Ulrica min vän, du återgäldar oss genom att ge oss så glada nyheter!

Mysiga helgkramar!

Unknown sa...

Underbara nyheter!!! Hoppas du inte mår lika dåligt av denna behandlingen!

Kramar från Jeanette

Busen sa...

Vad skönt att höra!

Anonym sa...

Vad skönt för dig att få ett så bra besked! Jag har min mamma sjuk i obotlig cancer och dina rader värmer och styrker mig. Alla vi som skriver till dig får ge dig styrka tillbaka. Kämpaandan är viktig och den verkar du ha mycket av.

Kram och mys i helgen!
Ulrika i Sundsvall (som också har en Lars)

Anonym sa...

Du är bäst, bäst, bäst!!! Lyckokänslan spred sig ända till Falköping.
Kram från Anna

Anonym sa...

Du är bäst, bäst, bäst!!! Lyckokänslan spred sig ända till Falköping!
Kram från Anna

Lajsan sa...

Så skönt att höra, tänker på er varje dag och extra mycket när det varit ett par dagar dagar utan uppdatering. kramar

Anonym sa...

Hej!
Grattis, grattis, grattis till det lugnande beskedet! Hoppas att ni hinner mysa riktigt mycket i helgen!
Valeska

Anonym sa...

Härligt! :D
Det var väl nästintill det bästa besked du kunde få - ja, om man bortser från rena under då så klart.
Hoppas du nu kan koppla av lite, även familjen, och njuta av den ljushögtid som väntar bakom hörnet.
Klart du ska vara utan biverkningar från detta nya medicament!

Kram!

kajsa sa...

Bra besked mitt i allt elände! STOR kram

veronica sa...

oj vad jag ryser o tårarna är nära...vad glad jag blev för din/er skull. Då har inte tumören partajat loss hejvilt under denna tid iallafall...den har slåtts mot ditt starka psyke o den matchen är nog svårare än cellgifter. Ha nu en underbar helg. Å se till att de där biverkningar uteblir så du får vara så där fantastisk som du är.

massor med kramar

Millaz sa...

Vilken lättnad!! Vad glad jag blir för er skull! Hoppas du slipper biverkningar nu..Många kramar Milla

Matilda sa...

Åh, vad skönt! Mina fingrar darrade när jag typade in din webadress. Hoppas att ni får en fin helg utan biverkningar!

Anonym sa...

Hej.
Har tänkt på dig/er efter träffen,dock på fel ställe!! Hoppas att du mår ok,denna gång. Själv känner jag mig skranglig och orkeslös :(
Må så gott!