onsdag 11 november 2009

Oro.

Två dagar har passerat sedan jag sist lyfte på locket till min chokladask. Doris och jag går våra promenader och jag har tvättat en och annan maskin tvätt annars händer det inte mycket här hemma. Timmarna och dagarna går ändå. Viljan och orken har nog höstlov fortfarande men det har inte det onda i kroppen.

Igårkväll tände vi en brasa och i värmen från den kröp vi ihop i soffan. Oron inför morgondagens provsvar på datortomografin vet inga gränser. Ibland rann tårarna men mestadels av tiden var vi bara tysta och klappade på varandra. Jag tänker på mitt och Lasse på sitt. Vi förstår båda två att det inte kommer att se bra ut. Men exakt hur illa är det?

64 kommentarer:

Anonym sa...

Jag häller alla
tummarna jag kan för dig och din härliga familj.
Stora KRAMAR frän Tina i skåne

Anonym sa...

Jag menar håller såklart!!!
Kram igen Tina

Anonym sa...

Vill att det ska gå bra imorgon!KRAM kram o kram igen!/Ella

Anonym sa...

Tänker på dig Ulrica, håller tummar o tår för bra resultat. Varm KRAM från Maud

fröken sa...

Hoppas hoppas på ett inte alltför dåligt besked! Förstår att det är fruktansvärt att vänta, tycker att du är så stark som skriver på bloggen mitt i detta. Önskar att jag kände dig "privat", du verkar vara en så´n man skulle vilja ha som vän. Kram från Helena i Örebro

Okki sa...

Hoppas det blir det så bra svar som det någonsin är möjligt.
Vet ju hur jobbigt det är att vänta på svar.
Värst tycker jag är när man sitter i vänt rummet.

Styrkekramar

Annika sa...

Vill bara säga att jag hoppas och önskar av hela mitt hjärta att du får ett så bra besked som möjligt imorgon. Ge inte upp Ulrica, under kan ske! Tänker på dig inför morgondagen. Kram från en av dina bloggläsare.

Kaffe och Mazarin sa...

Håller tummar över ett bra svar!!!! Kramiz till dig!!!:)

Mimmi sa...

Tänker på dig och de dina!

Anonym sa...

Hej!

Håller både tummar och tår för dig!

Kramar i massor från Mia

Anonym sa...

Jag skickar tankar och håller tummar för att det ska gå så bra som möjligt i morgon!

kram
Cattis

Anonym sa...

Kram och hopp om ett så bra svar som det just nu går att få.

Marie sa...

Sänder en varm kram till dig...Tänker på dig och hoppas att du får ett svar som är så positivt som möjligt!!! /Marie

Birthe sa...

Jag blir så ledsen när jag läser din ord, Ulrica. Jag kan inte tro att det är så illa. Vill inte tro!Jag ska hålla tummarna så knogarna vitnar och jag skickar all värme och styrka jag kan till dig genon cyberrymden!

Tusentals stora varma kramar!

Anonym sa...

Vill också skicka dig en massa kramar och hoppas att beskedet imorgon blir så positivt som möjligt. Tycker att du kämpar helt otroligt.
Kramar även till hela din familj

Anonym sa...

Följer din blogg och vill att du skall veta att den betyder mycket. Kämpa på så gott det går.

Anonym sa...

Mina tummar hålls också för dig/er!
Hoppas allt är under kontroll och att ni får fira ett fint avslut på 2009 tillsammans på ett mysigt sätt. KRAM!

veronica sa...

väntan är outhärdlig, även om du tror att resultat kommer bli så där så tänker jag hålla tummarna för dig o hoppas på det bästa. massor med tankar o kramar till dig och din familj. Och ge Doris en kram från mig!
kram

Anonym sa...

Håller tummarna för dig!
Videotipps för att hålla tankarna borta någon timme "the boat that rocks" om Ni inte sett den
Anna

Carola sa...

Jag sitter på din axel som stöd hela dagen imorn.
KRAMAR <3

Millaz sa...

Vill att ditt besked ska vara bra imorgon Ulrica! Därför hålls tummar och tår så hårt som det går! Styrkekramar till er! Milla

Anonym sa...

Precis som alla andra som skrivit här, så håller jag tummarna imorgon!
Hoppas beskedet blir, att ni får fira julen i lugn och ro....att inget drastiskt har hänt, utan att ditt onda kan lindras.
Kram Siss

kajsa sa...

Håller tummarna att det inte ser alltför dåligt ut! <3/Kram

Anonym sa...

Mina tankar finns hos dig!

Varma kramar
/Anne

Anonym sa...

Vill bara ge dig en stoooor kram. Det hjälper inte men den värmer kanske ett litet tag....

Tänker på dig!

Malin i Furulund

Anonym sa...

Som alla andra så håller jag tummar och tår tills dom vitnar.
Kramar i massor till dej och din familj.

Anonym sa...

Tänk om det har vänt då? Tänk om du inte ska dö i cancer? Klart provresultatet är positivt!

Hanna sa...

Jag håller tummarna för dig och din familj imorgon!

Anonym sa...

Har läst varje dag ett bra tag nu men inte kommenterat . Du ska veta att jag håller tummarna för dig i morrgon.
Måste vara otroligt jobbigt att gå o vänta.....
Tycker du är så stark som orkar dela med dig av din vardag !
KRAMAR

Helene sa...

Fy vilken vånda ni genomgår, önskar jag kunde lyfta lite från era axlar.
Mina tankar finns hos er i morgon.
Styrkekramar i massor.

Anonym sa...

Önskar verkligen att du får ett bra besked! Höstkram till dig! /Theolina

Anonym sa...

Stor kram och alla tummar jag har. Tänker på dig.
/Anna i Falköping

Anonym sa...

Jag önskar av hela mitt hjärta att du får positiva besked i morgon. Jag tänker på dig.En stor varm förhoppningskram från mig.

Maria sa...

Jag ska hålla alla mina två tummar för dig imorgon.
Tusen kramar från Maria

Sanna sa...

Kära Ulrica, jag håller mentalt din hand genom cyberspace inför beskedet imorgon. Många varma tankar till er alla. Kram!

Maria sa...

Önskar av hela mitt hjärta att svaren i morgon är "humana", hur dom nu kan vara det, men jag tror du förstår vad jag menar.
Det ska inte få vara så att man som 2 barnsmama och 35år ska behöva vara så allvarligt sjuk som du är!! Kan inte med ord beskriva hur himla orättvist livet är, och vad illa jag tycker om det.Men jag kan ju sitta framför datorn ocg vara hur arg som helst, det hjälper dig föga, men jag kände bara att du ska veta att vi är många som följer dig och önskar dig och din familj allt gott!!!

Mette sa...

Usch o fy.Stackars dig.
Kram Mette

Anonym sa...

Kram till dig och din familj från Vinsta

Anonym sa...

åh ulrica, jag tänker på dig o din familj. håller alla tummar OCH tår för att allt ska gå bra o se bra ut. Kramar om er alla <3

Helen sa...

Tänker på er och gör som alla andra bloggläsare...håller tummarna för dej, Ulrica!! Kram från en Malmö-bo

tina sa...

Kram och håller tummarna !!

Anonym sa...

Från en Ulrika till en annan....Lycka till!

Anonym sa...

Tänker på dig extra extra mycket imorgon!!!

Stor varm kram Gabriella i skåne

Anonym sa...

Jag håller alla tummar och tår!
Vill så gärna att du ska bli frisk igen. Mvh Lotta (en av dina bloggläsare)

Anonym sa...

Kära Ulrika ja har följt både dej och dina boksystrar,,,Kan inte med ord beskriva vilken beundran ja känner, Vilka starka, varma, kvinnor ni är. Ja skriver är för dina boksystrar finns nånstans där vi bara inte kan se dom,,.Håller verkligen tummarna för att ni ska få bra besked i morgon,,,Stora kramar från Värmland,

Ann Jolby Solander sa...

Kramar, kramar och lite kramar till

Ann

Linda sa...

Hejar på från Örebro. Stor kram!

gladmymlan sa...

håller alla fingrar jag kan....sitter själv i en vän-sits till en som väntar på svar hur illa hennes bc är...olidlig väntan, allt är bättre än att inte veta.

vad det än är så klarar du det, du är så stark och bestämd! tusen kramar
anna

Josefine sa...

Jag håller tummarna för Dig i morgon, Ulrica. KRAMAR, Josefine

Anonym sa...

Håller tummarna som bara den.
Många styrkekramar till dig och din fina familj.

Anonym sa...

Sitter här på morgonkvisten med min tekopp och håller andan för dig, att du i dag ska få ett så positivt besked som nu är möjligt. Stora kramar från en bloggläsare
Cissi

Anonym sa...

Jag håller också alla tummar och tår för att beskedet inte ska bli allt för dåligt. Under har ju skett förr, sägs det.
Massor av styrkekramar till dig och din familj.
Marianne

Anonym sa...

Ulrika,

Jag har följt din blogg sedan året började...men har aldrig lämnat någon kommentar tidigare.

Jag sänder härmed alla styrkekramar jag har till dig och din familj inför morgondagens besök och besked...det måste gå bra

/Jenny

Lillie plein damour sa...

Ulrica, Jag tänker pâ er i dag, Kram /Jenny

Jonna sa...

Håller också tummar o tår för er! Skickar över lite styrkekramar :-)

Anonym sa...

Åh lilla du, vilken vedervärdig oro. Kan inte annat än hålla tummarna jag också, och hoppas att det blir ett besked som är bra!
Kram M

annapanna sa...

Mina tankar finns hos er! Många, många kramar!

Cece sa...

Tänker på dig och dina närmsta idag. Kramar om

Amlon sa...

Jag hoppas du känner alla hållna tummar! ♥ KRAM och lycka till!

Anonym sa...

Hoppas, hoppas, hoppas att bilderna ger hopp inför framtiden! Önskar så att ditt nästa blogginlägg kan få ha en positiv karaktär.
Många styrkekramar från Nettan, en trebarnsmamma i Svedala

Lotta sa...

Usch och fy for angest. Det ar varre an ovisshet.

Malin i Sundsvall sa...

Tänker på dig idag! Stora Kramar!!

Unknown sa...

Håller alla tummar och säger som någon annan - ge inte upp, mirakel sker!!

Anonym sa...

Fina Ulrica, jag har tänkt mycket på dig och din familj idag och hoppats innerligt att DT besked var så bra så möjligt. Att det har varit andra orsaker till att du har inte mått så bra på sistone än att sjukdomen har spridit till andra organ. Jag kan tänka mig vilken hemskt tid ni lever hela familjen med ovisshet, oro och rädsla.
Ulrica, du finns i mina böner och tankar och har bett din dossyster hålla ett läkande hand över dig.
Styrke kramar från Sirpa