söndag 22 november 2009

Bajs.

De senaste dagarna har mina biverkningar ändrat sig. Från att ha ont i fingrar och tår och mått illa så har jag nu ont i fingrar och tår och diarré. Av värsta sort. Jag bajsar på mig. 36 år gammal. Det är fruktansvärt.

Under helgen så har vi ändå försökt göra saker.
Vi bjöd hit Pa på middag i fredags så han slapp sitta ensam när Ma var bortbjuden. Vi passade på att Skypa till min syster på Öland och för en stund var det nästan som om hon var här eller vi där. Pa var imponerad.

Vi har handlat några julklappar och nya skidkläder till Alva.

Lördagskvällen tillbringade vi hemma hos familjen Jumbo som bjöd på utsökt trerätters middag, kurragömma(!), trevligt samtal och avslutningsvis Buzzspel. Som vanligt när vi ses var det en mycket trevlig kväll.
Jag för min del tyckte inte att jag tillförde kvällen så mycket. Jag hade ont, diarré och var trött. Så när vi kommit hem och barnen lagt sig kom tårarna.

Idag ville Ma och Pa låna barnen för att baka pepparkakshus så efter Adams träning körde vi dit dem med varsin kavel.
Tidigare i veckan fick jag ett paket från en Mössebergskompis. Ett fint hjärta som var så "jag". Det hänger nu på vår ytterdörr. Tack så mycket!

10 kommentarer:

Helene sa...

Fy f.n Ulrica alla dessa biverkningar och "skit" du ska gå igenom. Hoppas att de avtar till det bättre.
Värmade styrkekramar

CA sa...

Har följt din blogg ett tag och jag lider verkligen med dig i detta h..vete du hamnat i. Som det inte är nog med vad sjukdomen gör så skall medicinerna ha dessa vidriga biverkningar. Beundrar dig som står ut med allt. Jo klart man gör det det förstår ju jag med men ändå.

Å det finns inge vidrigare och mer förnedrande än när man bajsar på sig. Jag har inte själv cancer eller äter sådan medicin men har ett stört nervsystem som gör att organen fungerar som det vill så att säga och då även en tarm som tömmer sig ibland utan förvarning och det är sååå vansinnigt vidrigt. Så bästa garantin för det är TENAS största mega blöja typ, Vidrigt även det men en försäkring om man säger så. Hoppas du snart ska slippa dessa biverkningar så även du kan få lite spejs i tillvaron. Som att det inte räcker med det du redan har.
Sänder dig en mega stärkande kram och med hopp om snabb förbättring för dig.

Anna sa...

Du är så jäkla strong som tar dig för saker trots jobbiga biverkningar och , jag antar, jättejobbiga tankar! Och inte nog med detta, du tar dig tid att blogga om ditt liv vilket ger oss inspiration och välbehövlig eftertanke.
Tack!

Anonym sa...

Önskar att det ska vända och att du ska få må bra! Tänker på dig. Min mamma levde 20 år med spridd bröstcancer!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Åsa sa...

Trots alla jävligheter du måste gå igenom verkar du ha en skön inställning till livet och en "glimt i ögat" som genomsyrar dina inlägg. Fantastiskt strongt! Hoppas du orkar behålla din inställning och att du snart mår bättre.
Du hjälper oss hyfsat friska att uppskatta det vi har vilket är nyttigt.
Kram!

gladmymlan sa...

hej vännen! vad tråkigt att höra, man blir ledsen för din skull, men fan rent ut, det är värt att bajsa på sig av den eländes medicinen om det innebär att du kommer att överleva, man får tänka så helt enkelt. Min vän som har bc med men som vi inte vet hur "illa" eller bra det är bara att den spridit sig till lymfan typ, är ju mest av allt oroligt för sitt hår..men som vi sa allt får gå, bara ställa in sig på att gå upp för det där jävla berget och sen stå där på toppen och veta
jag gjorde det!!!!

du är verkligen en stark människa som kämpar så hårt för att behålla en vardag mitt i all storm, så stå ut. du ska klara det här eller hur!

storkram på dej!

Anonym sa...

huvvaligen för alla biverkningar, hoppas du mår bättre snart. tänker på er. Kramar

Anonym sa...

Jäkla biverkningar. Hoppas att magen "vänjer sig". Kram från Vinsta

Hemmamamman sa...

Skickar några styrkekramar, tycker du kunde slippa dessa jobbiga biverkningar NU!!!

kramar från Åsa

//K sa...

Vilket sött pepparkakshus och gulligt litet hjärta!

Hoppas att biverkningarna går över så du slipper allt det jobbiga med dem, du har ju mer än nog ändå...
Stor Varm Kram till fantastiska Kämpe där!

P.s Du ser så himla pigg o fin ut på fotot lite längre ner i bloggen på dig och din SoulMate! D.d