fredag 13 november 2009

Glad.

Idag är jag glad över:

* Att jag fick behålla lunchen jag åt igår (Janssons frestelse) trots hot om illamående och kräkningar.
* Att jag mår finemang och känner mig riktigt pigg.
* Att jag haft orken och viljan att äta lunch hos mamma Jumbo.
* Telefonsamtalet jag fick igår från min före detta numera pensionerade rektor.
* Att Alva kom förbi imorse för att hämta gympakläder.
* Att det står en fin blomma på vardagsrumsbordet från mormor.
* Att det är helg nu och Lasse är hemma med mig.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh va glad jag blir när du är glad :). Skönt att du sluppit illamåendet, hoppas det fortsätter så. Njut av helgen ! Kramar.

Anonym sa...

Hej du!
Såna listor kanske vi alla borde skriva...så vi ser vad vi har att vara tacksamma för...:)
Vad skönt att du mår skapligt...ha en fin fredagkväll...kram Siss

Unknown sa...

Och jag är glad över att du är mår bra och är glad! <3

Anonym sa...

Gläds med dig :-)!!
Kram från Nettan i Svedala

Mette sa...

Trevlig helg till dig o Lasse.Glädjs med er.
Kram Mette

Anonym sa...

tack!
tsck för at skriver så ärligt om allt detta, det svåra, det glada, det helvetiska, det hoppfulla!
Hoppas att det även framöver finns positiva stunder och upplevelser!
/ingridcarlsson

tina sa...

Härligt...jag gläds med dej!

kram tina

Anonym sa...

Härligt!!

Ha en fin helg :)
Kram Gabriella(skåne)

Anonym sa...

Du ÄR FANTASTISK!
/en vän

Amanda sa...

sååå härligt o läsa ulrica att du är glad för de där små sakerna i vardagen som man annars inte tänker på. önskar dig o familjen en trevlig helg :) Kramar!

Anonym sa...

Vad härligt!!
Hoppas att du får en riktigt trevlig helg.

Maria sa...

Jag är också så glad att du mår bra!
Ha en superbäst helg!!

gladmymlan sa...

vad härligt att läsa...tacksamhet är en viktig del av läkning..du är en fin människa du! storkram på dej!

Anonym sa...

Glädje och positiv energi kan försätta berg (: Därför behöver vi omge oss av människor och upplevelser som berikar oss på alla de sätt.

Önskar dig en härlig helg!
Varma hälsningar, Maria

Anonym sa...

Hoppas att ni får en riktigt härlig helg tillsammans och att du får fortsätta att må bra!
Kramar från Titti

Anonym sa...

Du gör precis rätt! Du tänker positivt och allt det "braiga" i livet. Man måste njuta - ALLA människor borde det så länge man kan! DU gör det Ulrika!
Inte lätt alla gånger, jag vet. Men du kämpar på vännen.

KRAM!

Anonym sa...

Underbar lista! =) Borde skriva en själv, bara för att komma i håg att njuta av det lilla...Många kramar Milla

PysslarTagen sa...

Det finns så mycket att lära, som att uppskatta de små men ack så viktiga sakerna!

Var på fotmässan i går och såg de fantastiska bilderna från boken, så otroligt vackra och gripande bilder! Ni har bjudit så fantastiskt på er själva. Tack.

Anonym sa...

Härligt med glädje!
Kram Henrik

Ann Jolby Solander sa...

Jag är glad att kunna läsa härinne på din underbara blogg.

Kram Ann

Sandra sa...

Hej Ulrica !
Vilken otrolig blogg du har, första gången jag är här,jag lusläser... och lovar att Jag kommer följa dig som en klippa i blåsten.
Är anhörig till en släkting som genomgår denna fruktansvärda kamp.. bröstcanser. och som nu kämpar sig igenom strålning.

Jag önskar dig allt det goda i världen! Jag önskar dig all lycka som finns och skickar dig många tankar och krafter !
Ditt budskap... Din blogg... får oss verkligen att tänka om, ta vara på var dag och uppskatta små saker i livet.

Jag ska och kommer självklart läsa eran bok! Vilken fin tanke att dela med er....
...att göra något sånt stort är verkligen att ha ett hjärta av guld.

Hoppas du får en fortsatt bra söndag :-)
Kram, Sandra

Jessi sa...

Ville bara slänga in en liten hälsning..

Kämpa på Ulrica! Vi är många "chokladätare" här ute som håller alla tummar och hejar på!

Många kramar!

Amlon sa...

Jag blir glad jag med! Härligt! :)

KRAM!