torsdag 5 november 2009

Ruskväder.

Alva har varit hemma med mig i två dagar. Hon har haft ont i huvudet och feber, hoppas det inte är början på den beryktade baconsnuvan. Jag försöker hålla mig på avstånd uti fall att.

På tal om djur...så träffade/såg på nära håll vårt lilla djur en hel rådjursfamilj igår på vår promenad. Hon visste inte riktigt vad det var för något och vad hon skulle göra med dem. Hon tittade frågande på mig och gnällde för att sedan nosa efter dem in i skogen. Jag undrar vad hon gjort om hon varit lös och kommit ikapp dem.
Vi är ju mycket för lappar i den här familjen och när jag skulle lägga mig i sängen igår prasslade det till av en papperslapp. Det var Alva som skrivit en gullig lapp till mig.

Idag har det varit ett riktigt ruskväder, och ruskväder tycker varken människor eller djur om hos familjen Cederlings. Under tiden jag klär på mig ytterkläderna brukar Doris gå ut och vänta på mig. Men inte idag. När jag öppnat dörren och hon insåg att det blåste och var blött ute så backade hon tillbaka in i garaget igen och satte sig bakom klädhängaren. Skön hund!Jag däremot hade några ärenden att uträtta i Vällingby så jag var tvungen att gå ut i blåst och regn. En födelsedagspresent till min bror, bankbesök och skoinköp stod på listan.

Ikväll ska Lasse och jag gå och se Kvarteret Skatan på Rival. Hans födelsedagspresent från mig. Men jag är lite orolig för jag har hört att de plockar upp människor från publiken om man sitter på första raden vilket vi gör...

Idag fick jag ett mycket oväntat mail från en gammal elev jag haft. Tack så mycket för det! Han hade letat reda på mig på nätet, skrivit ett mail och skickat med en bild. Det var väldigt kul att läsa vad han gjort de senaste åtta åren och hur han såg ut. Det måste ju betyda att man har lämnat något litet avtryck hos dem. Så om det finns några fler gamla elever som nallar här i asken. Nu vet ni vad ni ska göra...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gick datormagrafin bra? HOPPAS!!!!!!!! Du är bäst och berör så många (inte bara gamla elever:-)
Kram

Anonym sa...

Tassar in för att knycka en bit av innehållet i boxen.
Håller tummarna hårt, för att grisen håller sig i stian och att ni slipper eländet.
höstkramar.
Eva B

Jessica75 sa...

Hej Ulrica! Har följt dig ett tag och kom i kontakt med din chokladask genom Sabinas blogg samt även Hannes blogg. Jag vet inte hur många tårar som har trillat på mina kinder när jag läser era bloggar. Mina tankar är hos Dig och de dina ständigt och hoppas att du ska bli piggare. jag köpte Er bok häromdagen och ska sätta mig och läsa den ordentligt en kväll när jag känner att jag är på rätt humör och inget som stör. Ville bara komma ta en bit av din chokladask och berätta att även om vi aldrig träffats så finns du i mina tankar och berör mig med det du skriver. Styrkekramar från Jessica i Skåne

Åsa sa...

Din lilla vovve skulle aldrig hinna ikapp dem ;)

Tinas Fibromyalgi sa...

Jag kom i kontakt med din blogg då jag läst Sabinas blogg ett tag förut. Sedan läste jag vidare och köpte boken som jag fick igår. Sträcklästen boken och det var färdigläst samma dag!! En stark bok med starka bilder på starka människor med stor personlighet!!! Ni alla har lämnat avtryck hos varje människa tror jag!

Har via min blogg länkat till Er från boken för Ni gjorde så starkt känsla till mig! Att inte låta livet vänta utan njuta här och nu trots allt!

Själv jobbar jag inom vården och har kommit i kontakt med döden, sorgen och även med glädjen.

Ser på inläggen här att Du har kanske varit på CT eller DT, även jag håller tummarna för Dig!!

Ja, detta med tonåringar *skratt* det är en utmaning med stor kärlek till!!!
Jag har själv hund och barn :)
Chokladasken, låter underbart!!!
Gott och mysigt med njutning av det goda!!

Hoppas Ni får en underbar kväll med föreställningen och att allt blir roligt och trivsamt!

Har en kär vän som har för 25år sedan fått bröstcancer och idag har hon metastaser i skelettet, just nu är hennes första barnbarn på besök hos henne,hon har blivit mormor för första gången *ler stort*

Tittar in här igen snart!!
Hoppas också att du slipper nöff nöff sjukan!

//Tina

Millaz sa...

Jag tycker Doris verkar vara en mycket smart liten vovve! Vem vill ut i de här vädret?? Hon e så söt på bilden. Hoppas verkligen inte att det är svinisen som knackat på hos er, utan att hon bara fått en vanlig hederlig förkylning! Krya på dig Alva! Kramar Milla

Anonym sa...

Har du inte blivit vaccinerad mot svininfluensan? Du borde ju tillhöra riskgruppen!

Anonym sa...

kramar.. ullis
viär så många vid din sida..
kram..........

kjersti sa...

Hej.
Nej jag är ingen gammal elev, jag är 20 år äldre än dig. Gått i skola i Norge men bott i Sverige i snart 31 år.
Tassar in på lördagkvällen för att ge dig en styrkekram. Jag följer din blogg och tycker du verkar vara en fantastisk människa. Lika god mot barn, man, hund och föräldrar. Samhälle behöver sig många "Ulrikor".
Önskar dig en trevlig kväll utan smärtor.

Anonym sa...

Hej!
Jag läser här då och då.
Du är en fighter!
Har beställt boken från bokus, hoppas en del av pengarna går till forskning? Det glömde jag kolla :)
Vet inte om jag grejar att läsa boken, är så berörd redan. FAst har tänkt att man inte kan vara rädd för sånt som faktiskt är verkligt. Så ska läsa den!

Kram

Anonym sa...

jag har nyss läst boken.. så bra å nyttig den va.. kram......

Anonym sa...

Hej kära du,

Idag visar sig solen för första gången på 1 vecka, allt känns lite lättare.

Tänker på dig och hoppas att allt är bra.

/Lotta (som läst länge men aldrig kommenterat tidigare)

Anonym sa...

Hoppas allt är ok med dig?
Jag tänker ofta på er och håller tummarna för att ni ska få en fin höst och vinter...kram Siss