söndag 29 november 2009

Helgen.

Igår var Ma och Pa här och hjälpte oss med att städa inför pyntningen. Ma putsade fönster och dammsög under tiden Pa hjälpte Lasse med att ta ner julprylar från vinden och sätta upp stjärnslingan i vardagsrummet. Vi hann även med en fika innan de lämnade oss och vårt skinande julhem. Tack för ovärderlig hjälp!En stund senare kom Ostfamiljen hit och premiärdrack Blossa 09 och åt wok med oss. Ostbarnet höll sina föräldrar ordentligt sysselsatta men vi hann ändå avverka både kroppsfunktioner, deras förestående Thailandsresa och så klart julen. Till efterrätt bidrog Ostfamiljen med marängsviss som vi slukade i ett nafs tills allt var så gott som slut. En mycket trevlig kväll som jag kände att jag "hängde med på" utan att gäspa för mycket och där diarréanfallet (förstoppningen har släppt!) lät vänta på sig tills gästerna åkt. Tack för det rumpan!

Idag har vi varit på byggmarknaden för att försöka hitta en lämplig inredning till vårt badrum. Det är inte helt lätt eftersom utbudet verkar outtömligt men jag tror vi är en bit på väg. Det blir en tvättställsblandare som heter Love me!
När vi kom hem fortsatte vi att göra julfint hemma till tonerna av Lasse Berghagens julskiva.Kvällen tillbringas framför TV:n med att tända första ljuset och äta godiset och ostbågarna som blev över från igår.

8 kommentarer:

Kaffe och Mazarin sa...

Ha en fortsatt trevlig kväll!!!! Kramiz

Anonym sa...

Så söta ni är!!!!

Maria sa...

Åh vilken fin bild!

Du är skitsnygg!!!

Anonym sa...

Ha nu en lugn "magvecka". Hoppas vi är ute ur dimman imorgon, då ska jag göra V-by på julklappsrunda. Ska även ta en lång fikapaus hos "Italienaren".
Hälsningar från Vinsta

Anonym sa...

så fin bild och vilka snälla föräldrar du har som ställer upp i vått o torrt för er. ha en fortsatt fin kväll. Kramar!

Catrin sa...

Jag blir så varm och glad över dina tankar här på bloggen. Det känns verkligen i hjärtat hur mycket du vill ha ett normalt liv igen. Jag hoppas att jag själv kan behålla min lyckokänsla - att den inte avtar med åren. Jag hade också bröstcancer, flera tumörer, HER 2, hormonbaserade och aggressiva. Jag är frisk nu men måste påminna mig varje dag hur lycklig jag är över mitt friska liv. Du hjälper mig med det! Mina tankar finns hos dig och din familj nästan varje dag - trots att vi inte känner varandra, och det känns så fint att ha dig där. Kramar och all lycka till er!

// Catrin

Anonym sa...

Vi känner inte varann, men jag har följt din blogg en tid! Själv opererade jag bort mitt ena bröst när jag var 34 år. Det är 30 år sen och jag har nu två barnbarn.
Jag önskar dej lycka till och massor med kramar och tankar inför julen!
Du är så söt och duktig!
Kramar, m

Unknown sa...

Du är jättefin på bilden!
Hoppas ni får en underbar jul!