tisdag 17 november 2009

Ljus.

Imorse var jag och djuret uppe med den övriga familjen. Vi åt frukost, tittade på mössen som höll på att bygga bo på grannens tomt och satte på en maskin tvätt innan vi bestämde oss för att krypa ner i sängen igen.
Vi vaknade till liv klockan elva och tog då en tråkig promenad i regn och rusk. Dessutom har det varit mörkt hela dagen idag så när vi kom hem igen gjorde jag mitt bästa för att bidra med ljus genom att klä buskarna med en ljusslinga och tända ljuslyktan utanför garagedörren.

Rörmokaren som ska göra vårt badrum fint var här idag och tittade. När han gått tittade Lasse och jag på varandra och konstaterade att det här kommer att bli expensive.

Kvällen tillbringar jag ensam med djuret framför Äntligen hemma eftersom Adam är på fotbollsträning och Alva följde med Lasse och min bror till simhallen.

5 kommentarer:

Helen sa...

Ja, fy vad den här tiden på året är mörk o tråkig!! Även här i södra Sverige...man måste försöka hitta lite roliga projekt annars blir det för trist...ska jag säga som är frisk!? Jag tycker mycket om din blogg, den är så uppmuntrande på nåt vis...det måste betyda mycket för dej med lilla "djuret"..det är nog gosigt med en sån kamrat...och sen Lasse o ungarna såklart...men ett djur blir nog en annan sorts "kärlek"...jag följer dej nästan dagligen och tänker mycket på dej och håller mina tummar...kram på er alla från Helen i Malmö

Anonym sa...

denna tid på året är garanterat den jobbigaste på hela året :O önskar dig en fortsatt fin kväll. Kramar!

Anonym sa...

Nu behöver vi ljus.Det var som ett lock över oss idag.Har köpt en ljusboll i V-by som jag nog ska koppla in snart. Ljus överallt inne.
Du vet väl att IDOL gänget kommer till K5 imorgon kl.17.Må gott. Kram från vinsta

Anonym sa...

Se den mörka hösten som ett mycket bra tillfälle och tända hur många ljus som helst, både ute och inne. Kura ner sej i soffan med en god kopp the och titta på nångon bra film, kanske unna sej en box av någon gammal tvserie ?! Ha det så gott i höstmörkret ! Kramar !

Jenny sa...

Tack för din kommentar hos mig, jag njuter verkligen trots bitvis sömnlösa nätter:o) Så skönt att läsa att du mår bättre och att oron lämnat dig. Hoppas den håller sig borta. Har läst ikapp alla dina inlägg och förstår att det varit jobbigt ett tag inför provsvaren.

Kramar!!