onsdag 2 december 2009

Moppe.

Vilket underbart väder Mysko och jag gick vår morgonpromenad i. Strålande sol från en klarblå himmel och minus två grader. Jag kunde inte låta bli att tänka på att Ostfamiljen befinner sig under samma sol fast på andra sidan jorden och med plus 32 grader. Undrar om de också såg månen vi tittade på innan vi gick och lade oss igår?

Igår fortsatte mitt "jobb" med att försöka styra upp badrumsrenoveringen. Det blev några telefonsamtal och några mail för vi vill att det ska bli så bra och billigt som möjligt.

Under tiden Lasse var och simmade igårkväll så var Ma och Pa här och fikade. De vill också veta vad barnen önskar sig så det blev en hel del julklappsprat.

Det diskuterades även hurvida Adam ska få en moppe eller ej när han fyller år. Jag har lovat honom en men har nu ångrat mig eftersom det är så många som blir rånade på sina här runtomkring. Det vore väl en sak om de bara tog moppen men ibland brukar det tyvärr även sluta med en misshandel och jag vill inte riskera att han blir utsatt för det. Adam tycker jag är löjlig och det kan hända att jag målar fan på väggen men det är så jag känner. Jag vet att jag är extremt orolig.

Alva som brukar vara på ett uselt morgonhumör är riktigt glad numera. Jag är helt övertygad om att det beror på paketkalendern Ma fixat till dem.

Jag ser fram emot helgen då det är vår traditionsenliga Smedenträff på fredag och teater för oss alla fyra på lördag. Det enda orosmolnet är mina diarréanfall som brukar ge sig till känna kvällstid. Inte så kul att sätta sig på en offentlig toalett och "dundra" loss.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar efter träffen på fredag! Våra träffar brukar ju leda till träningsvärk i magen pga allt skrattande.
Vi ses!
Kramar Titti

Anonym sa...

Det ska bli jätte-kul att träffa er alla igen!
kram Eva

Helen sa...

Det kan kanske bli aktuellt med Imodium eller Dimor (mot diarre) på apoteket, som en säkerhet på fredag...bara det passar till dina andra mediciner...bara ett litet tips från apoteksanställd i Malmö

Anonym sa...

Hej
läser din blogg varje dag, men kommenterar inte så ofta.
En kompromiss med moppen..är väl att köpa en begagnad moppe, den är då inte lika stöldbegärlig, om nu sonen kan tänka sig det?

Kram
Sarah

Anonym sa...

Förstår oron inför moppeköp?!Min 16-åring ville också ha en tills en kompis blev av med sin,blev misshandlad till på köpet.Han valde en cool cykel istället och har fått behålla den tack o lov...Må bäst:)/M