måndag 28 december 2009

Julhelgen.

Julhelgen har varit både körsbär i likör och höstnougat (eller bra och anus som Fredrik och Filip skulle sagt).

Julaftonen började med en Dorisrunda för mig. Sedan hämtade Lasse upp oss för vidare färd till Dossysters och bebisens viloplatser.
Klockan ett var det grötlunch och byte av julklappar hos Lasses mamma. Till Doris stora glädje var morsan och farsan också där.
När Kalle Anka började klockan tre var det bestämt att Ma och Pa skulle komma till oss så jag och Doris tog en promenad hem tills dess (Lasse tog bilen).
Vi åt gott, tände en brasa och hade det mysigt.
Vi hade bestämt att inte köpa julklappar till varandra i år men Doris fick ett stort rött paket som först såg ut att vara till mig när hon krafsat upp halva...men när hon öppnat hela såg vi att det var till henne trots allt.
Juldagen blev sådär lugn och skön som bara juldagar kan vara och vi laddade upp inför mellandagsrean när alla våra julklappar till barnen skulle inhandlas.

Men som vanligt kan man aldrig planera något i förhand när man är sjuk.
Jag började känna av min lever redan till frukosten i lördags men jag hade inte tid att ha ont så vi åkte till Barkarby Outlet i jakten på de perfekta julklapparna. Efter en stund var smärtan outhärdlig så vi åkte hem och jag tog en morfintablett. Det gör jag aldrig om. Resten av dagen/kvällen och dagen efter var jag helt drogad men det onda försvann inte.

Idag är det måndag (och jag har fortfarande ont) och barnen kommer hit. Lasse och jag är väldigt nöjda med de klapparna vi lyckades införskaffa. Nu återstår bara att se om barnen är av samma åsikt för idag firar vi julafton nummer två.

11 kommentarer:

Birthe sa...

Min julklapp till dig Ulrica, är att jag hoppas av hela mitt hjärta att du ska slippa ha ont, bli frisk och få leva många, många år med Lasse, dina barn och Doris. Att livet ska vara fyllt av körsbär i likör och kärlek. Det är du värd!

Massor av kramar!

camilla sa...

Jag beundrar dig. Har sträckläst boken (som vi använder i sjuksköterskeutbildningen i Gävle).
Boken är fantastisk och borde finnas i allas bokhylla. Tack för att du så generöst delar med dig av DIG. Jag önskar dig allt gott i världen! Du är värd allt!

marika sa...

Ulrica...Jag önskar dig allt bästa i den nya året 2010.Många glada stunder, kärlek och mycket hälsa.Jag är din trogen läsa trots att jag inte så ofta lämnar spår, men jag är här med dig!Kram/Systern Marika

Anonym sa...

Hej Ulrica! Det var mysigt att träffa dig och Lasse på julafton hos Sabina. Jag har tänkt på dig så mycket under julhelgen och hoppats att du fått må bra, trist att läsa om din onda nu. Må det vara övergående besvär!
Hoppas vi kan ses snart!
HA en härlig nyårs helg med dina kära! Många varma kramar Sirpa

Anonym sa...

Hihihihihi;) Humorn är det inget fel på...Doris julklapp kunde ju vart något annat. Hoppas du slipper det onda och får njuta av barnen och nyår. Kramar Milla

Anonym sa...

Jag önskar Dig och din familj ett riktigt bra och smärtfritt år!! Är en trogen läsare av din blogg och önskar av hela mitt hjärta att ni får många år tillsammans!! Ni är en härlig familj som har berört mitt hjärta. Gott Nytt År!!!

Ann-Britt sa...

Hoppas det onda gett med sig nu, Ulrika. Och att barnen var nöjda!
Kram!
Ann-Britt på öa

Loh07 sa...

Du gulledu, jag blir lite orolig över den medicin du har som däckar dig... Det finns så bra att tillgå så om du mailar mig så kan jag föreslå vad du kan begära av din läkare istället. Ont ska du inte ha men det finns alternativ till däckad....

All lycka och stora varma röda julkramar så länge !

Kram Lotha

Anonym sa...

Ååh vad du borde få slippa allt det där onda åtminstone. Vetskapen om skiten finns borde vara nog!

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre ikväll. Kram från vinsta

Anonym sa...

Så härligt och bra att du behåller ditt fantastiska sinne för humor, trots det onda! Din positiva livsinställning bidrar säkert till det tillfrisknande jag (och så många andra) önskar dig! Hoppas det onda försvinner bums och så önskar jag dig och din fina familj ett riktigt gott nytt år! 2010 ska bli året då du blir frisk har jag bestämt!

Många kramar från Karin i Malmö