onsdag 30 december 2009

Onsdag.

Julafton nummer två var uppskattad av alla närvarande. Ma och Pa hjälpte till med middagen vi åt innan paketöppningen började. Många och fina julklappar öppnades till Doris stora förtjusning eftersom hon fick leka med alla kartonger.

Vi hade sedan tidigare planer på att fira nyår hos min syster på Öland. Men jag var länge tveksam eftersom min lever gjort sig påmind de senaste dagarna.

Igår gjorde vi ändå slag i saken, ont eller ej, och tog Wembley de 45 milen till Tryggestad.

Idag har vi gått en underbar promenad i strålande sol, barnen har ridit och vi planerar som bäst inför nyårsmiddagen.

12 kommentarer:

Pelle & Hickan sa...

Välkomna tillbaka till Ön!
Hoppas ni får en tid av lugn och ro efter julstress och annat. Vinden på denna ö har en tendens att blåsa bort det mesta som bekymrar en. För en stund iallafall.
Kram till er alla.

Yvonne sa...

Oj, vad lite snö...fast den har väl blåst bort den också, kanske! Hoppas ni får en riktigt trevlig nyår!

Ann Jolby Solander sa...

Önskar dig och familjen ett Gott Nytt År.

Kram Ann

Anonym sa...

Önskar dig ett riktigt Gott år 2010.Med en mage som håller sig lugn. Hoppas ni får en skön helg. Jag trodde hela Sverige var vitt nu. Vinsta har -10 och dimma.Var och handlade på coop, har aldrig sett så mycket folk där.
Hälsningar från vinsta

Anonym sa...

Hoppas att ni får en skön "lillsemester" på Öland, vi håller ställningarna här hemma, vilket innebär; skotta uppfart, plocka in posten, m.m.....idag har
mormor fått påfyllning i kylskåpet,fåglarna i Lövstaskogen har fått påfyllning, änderna i Hässelby Strand har fått sin beskärda del av mat, ikväll lite mys vid TV:n och njuta av ledigheten, "Kalla" Kramar, minus 11 gr. från Hässelby

tina sa...

Kikar in och önskar dej ett gott nytt år!!

kram/tina

Anonym sa...

så härliga bilder ulrica :D hoppas ni får en riktigt fin nyår tillsammans. Kramar! o gott slut o gott nytt år också. kramar

Jenny sa...

Vilka underbara bilder.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!!

Kram!

Prickens rimstuga sa...

Gott nytt år på er alla!!!

Anonym sa...

Gott Nytt År önskar jag er, hela familjen! Jag älskar din inställning till livet, Ulrica! Även om du kände av levern och kanske inte mådde jättebra, så äker ni iväg med barnen och det blir bra...sån inställning tycker jag om!! Har nog lite sån inställning själv..men jag är ju frisk så då är det lättare med allt..kämpa på, Ulrica!! Kram från Malmö

Anonym sa...

Vilka härliga bilder..
Ha det så mysigt Ni kan på Öland..
Gott Nytt År !
Kram till Er alla...
från Ulrika i Skåne..

Anonym sa...

Så härligt det ser ut! Fina bilder! Naturen är obeskrivligt vacker nu, var man än är. Men hua, så kallt!
Bra beslut att åka iväg och umgås med nära och kära, trots allt. Hoppas levern lugnar sig.
Så glad jag blev när jag fick svar på mailet jag skickade till dig. Tack! Jag tänkte att du får så många mail och kommentarer att du inte hinner svara. Lite som en kändis, för det är du ju, som givit ut en bok och allt.
Gott Nytt År till dig och dina nära!
Mvh Marie i Linköping