torsdag 31 december 2009

Nyårsafton.

Idag har vi haft det riktigt kallt här på ön. Men Doris behöver gå ut så några ruggiga promenader har det blivit ändå. På en av promenaderna gick vi runt bland husen och drömde om vilket vi skulle vilja ha. Det är så härligt att gå och drömma för i drömmarna är allt möjligt.
Min onda lever är en ovälkommen gäst som hängt på till Öland. Men jag tycker ändå att det gått bra hittills. Smärtan kommer och går, ibland är det bättre och ibland sämre.

Annars har dagen gått åt till att ladda (sova) inför kvällens festligheter, fundera ut lämplig klädsel, tillaga nyårsmiddagen och duka. Barnen har även knåpat ihop en frågesport åt oss vuxna.Alla människor och djur i familjen Cederling önskar er som nallar ur asken ett riktigt gott nytt år!

13 kommentarer:

Anonym sa...

thanks. De samma!!

Anonym sa...

Som uppvuxen på Öland blir jag glad att se att ni trivs med att vara tillbaka på Ön.
Tryggestad ... umm... trevligt.
Det är gott att få läsa dina rader, att du orkar bjuda på vad som är svårt och vad som är "gott".
Hoppas på ett bra 2010!
/ingridcarlsson

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR hälsar vi er alla ifrån ett kallt Hässelby, har varit förbi hos er i V-by idag o allt var lugnt, nu skålar vi snart in det nya året och hoppas att det blir ett BRA år för oss alla, Nyårskramar från en nybliven pensionär och hans fru.

Anonym sa...

Hej Ulrika.
Jag läser till sjuksköterska och tycker att det ger mig så mycket att ni som drabbas av en så fruktansvärd sjukdom vågar ge så mycket av er själva i era bloggar. Jag följer dig och andra med förhoppningen att mitt intresse för er och hur ni hanterar er sjukdom ska hjälpa mig att bli en sjuksköterska som kan vara till stöd och hjälp under någon annans svåra tid. Gott nytt år till dig och din fina familj! Kram Lisa

Anonym sa...

Gott Nytt År önskar jag dig härifrån Gotland! Brukar nalla av asken och följer dig här på bloggen.
Yvonne

Britt Heidi sa...

Godt nyttår!

Måtte 2010 bli et lykkens år på alle plan!

Anonym sa...

Gott Nytt År önskar jag tillbaka till dig och din familj. Tack för att jag och många andra får följa din blogg!

Millaz sa...

Gott nytt år! Kramar Milla

Hemmamamman sa...

Eftersom jag ofta är här och "nallar" så vill jag passa på att önska er ett gott nytt år också:-)!!

Många kramar
Åsa

NinaKatarina sa...

Gott Nytt 2010

Anonym sa...

Gott Nytt År önskar jag dig och din familj. Ett år fyllt av värme, glädje och utan smärta. Ett år med ork,fnitter och mycket kärlek.
Hälsningar från Vinsta som har haft en underbart vacker dag idag på årets första dag.

Anonym sa...

God fortsättning önskar jag dig och din fina familj!
Kram Gabriella från skåne

Anonym sa...

Hej Ulrica!!1
Jag är en av Dina trogna bloggläsare. Jag har aldrig givit någon kommentar. Fick möjlighet att ta del av ett forskningsmaterial om ämnen som dödar elaka celler. Skulle vilja sända det till Dig. Du har säkert fått goda råd i mängd, men jag vill i alla fall sända den. Vill du ge din email till mig så skickar jag den. min adr är victors@telia.com
Hälsn Inga-Lill