lördag 2 januari 2010

Snöyra.

Nyårsafton bjöd inte på några skandaler. Vi åt vår trerätters middag, tittade lite på tv och väntade in tolvslaget.
Strax innan tolv klädde vi oss varmt och gick ut. Barnen gick med min syster och hennes kille till några grannar där byns fyrverkeriavfyrning ägde rum. Lasse, jag och Doris däremot stannade kvar vid huset och skickade iväg våra svävande lyktor och skålade i Pommac.

De senaste dagarna har det blåst och snöat en hel del. Lasse och jag har gått ut med Doris i snöyran och Adam och Alva har hjälpt min syster med hästarna i stallet.Men annars har våra uteaktiviteter ställts in. Istället har vi roat oss med att lägga pussel, spela kort, läsa och spela sällskapsspel.

Nu börjar vår Ölandsvistelse lida mot sitt slut och det är bara några dagar kvar på jullovet. Jag är glad att vi tog beslutet att åka hit, trots min lever som dummar sig, för vi har haft några underbara dagar här allihop.

6 kommentarer:

Helen sa...

Ja, det låter härligt att ni haft det så bra, trots vädret! Lite miljöombyte skadar aldrig...fint familjefoto i förra inlägget förresten..va ni e goa!! Det var riktig skånska det...
Jag fortsätter följa din blogg, Ulrica..och hoppas sååå mycket att 2010 har något gott med sej...håller tummarna för dej..varma nyårskramar till er alla från Helen i Malmö

Anonym sa...

Jag önskar dig ett gott Nytt År med möjligheter och förhoppningar vi inte ens visste fanns. Kramar

Anonym sa...

Gott nytt år!
Varma tankar från mig till er. Vi får hoppas på något forskarframsssteg under 2010!

Kram sofia

Anonym sa...

Min son tycker du klär väldigt bra i mössa. Han är 21 år och använder alltid mössa..vet knappast hur han ser ut utan. Var har du köpt din ? Tänker ge honom en likadan.
Ha´det bra från Ystad

Amanda sa...

hej ulrica med familj.
kikar in för o önska er en riktig god fortsättning på det nya året. hoppas er nyårsafton var mysig. tänker på dig/er. Kramar

Mushiii sa...

badrumsrenovering stockholm