onsdag 20 januari 2010

Thorax.

Imorse kom Ma och hämtade Mysko för att gå med henne på morgonpromenad. De skulle gå ner mot vattnet, mata fåglarna och fortsätta strandpromenaden mot Hässelby. Där skulle Pa ta över djuret tills vi kom för att hämta henne.

Min förmiddag blev således lugn (och väldigt ensam!) innan Lasse kom hem från jobbet och hämtade mig för vidare färd mot Thorax och ultraljud av mitt hjärta.

Det var en ny upplevelse. När jag har kontrollerat hjärtat förut har jag legat fastspänd på en alldeles för smal upphöjd brits med ena armen rakt ut för att få kontrast i armvecket. Sedan har de fört en stor kameralik maskin så nära min kropp jag klarat av. Så har jag legat utan att röra mig, knappt andats eller ens funderat på att tänka i ca 15 minuter. Inte det roligaste jag gjort!

Idag fick jag ligga i ett nedsläckt rum på en bred fluffig brits utan att någon stack hål i min hud. För att ultraljudsmaskinen skulle glida bra kladdade de på salva och sedan skulle jag bara ligga och slappna av i 20 minuter. Det var mycket bättre!
Det första utlåtandet var att mitt hjärta såg ut att fungera utmärkt. Nu återstår det att se om Dr Lidbrink säger samma sak.

Innan vi åkte och hämtade Mysko igen svängde vi förbi rörmokaren som har hand om renoveringen av vårt badrum för lite kompletterande uppgifter. Och tur var väl det för då kom han på att de behövde höja väggduschen för att Lasse skulle kunna stå under den...

Kvällen har Lasse och min bror tillbringat i en alldeles för kall simbassäng. Under tiden har jag och det långhåriga djuret legat i soffan och tagit igen lite förlorat mys från dagen.

Jag har även börjat förbereda Adams 15 års-firande och på allvar börjat fundera över vilken toalettpappershållare vi ska ha i nya badrummet. Det är inte klokt hur många sorter och utföranden det finns att välja mellan. Dagens i-landsproblem eller?

3 kommentarer:

Ann Jolby Solander sa...

Kramar om

Ann

Anonym sa...

Hej Ulrica
roligt att det är bra med ditt hjärta.
önskar dig en bra dag, du är en underbar meniska.
kram Natalie

Anonym sa...

Jag läser din blogg varje dag, vilken fighter du är, underbart. Keep on girl. Massor med kramar från linda