söndag 17 januari 2010

Bak.

Igår var Alva och Doris med Ma och Pa till Lövstaskogen. De fyllde på mat till småfåglarna och fortsatte sedan till Gåseborg där de åt matsäck. Det blev en utflykt på flera timmar och Doris var helt slut efteråt.

Under tiden de var borta så låg jag i soffan och slumrade och Adam satt bredvid och spelade PS3.

När alla var "röjda ur vägen" kunde Lasse hänga tvätt, diska, dammsuga, få upp julsakerna på vinden och dra åt skruvarna i vår sängram. Det ska man göra på alla möbler efter ett tag men hur ofta gör man det??
Vi fick oss en tankeställare när vi bäddade rent i Adams säng för en tid sedan och två av benen lossnade och hela sängen rasade ihop. När vi kände på de två som fortfarande satt kvar så var de också på väg att lossna.
Så nu försöker vi ta möbel för möbel och vi blir alltid lika förvånade över hur mycket man kan efterdra trots att man dragit åt allt vad man orkat från början.

När jag vaknat till liv igen hittade jag några ägg i kylskåpet som inte ville vara med så länge till. Så jag förvandlade dessa (och lite andra ingredienser) till en sockerkaka och en cheesecake. Det var kul att ha ork och lust till att baka för det var väldigt länge sedan.
Och eftersom jag blev blåst på fredagens fruktsallad (blev erbjuden en skalad apelsin trots cockerspanielögon) så insåg jag att om jag ska få något lördagsmys så gällde det att fixa något själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad kul o baka ulrica..hoppas det blev gott. tänker på er. kramar