tisdag 5 januari 2010

Tisdag.

Vad roligt det varit att få reda på var ni bor! Men det innebär ju att jag kommer att fundera ännu mer på er när vi åker igenom/passerar olika städer/orter...

Igår gick Doris morgonpromenad till vårdcentralen. Lasse väntade utanför med henne under tiden jag lämnade några rör blod inför behandlingen på torsdag.
Sedan gick vi hem igen för att köra barnen till deras pappa och på vägen hem tog vi en repa i blippaffären för att fylla på vårt tomma kylskåp.

Idag har vi varit i kontakt med de som ska renovera vårt badrum och de har planerat in det till i början av februari. Så nu börjar det närma sig.

Jag fick även ett samtal från sjukhuset att mina levervärden var lite förhöjda så de sänker dosen en aning på torsdag. Jag ville veta orsaken till varför jag har ont. Om det beror på att medicinen angriper tumörerna och då orsakar smärtan eller om levern är så påverkad av all stark medicin jag fått de senaste tre åren att den nu inte klarar av mer. De kunde inte svara mig utan sa att jag får ta det med Dr. Lidbrink vid nästa "date". Det är jobbigt med ovissheten och oron.

Ett besök i Vällingby hanns också med innan affärerna stängde. Först apoteket och nya tandborstar sedan lunch på Vällingehus (jag åt Lasses pizzakanter) och slutligen Stadium där vi köpte varsin Peak Performance mössa (en lila till mig så nu får Lasse tillbaka sin svarta Bulamössa).

Dagens måste: Öppen spis.

11 kommentarer:

Marie J sa...

Hu, vilken kyla vi har! Men den älskade solen har gnistrat i snön hela dagen! Underbart!
Nu är det 2 dagar kvar på jullovet, sedan måste man ge sig ut i kylan igen.
Sitter just nu i soffan med en bok och en hel massa värmeljus i rummet.*saknar öppen spis*
Har även fått hem din bok, så den kan jag läsa igen nu.
Håller tummarna för dig på torsdag!
Sköt om Er! mvh Marie J

Anonym sa...

Har just en fantastisk bok, "Kärlek i cancerns tid",
skriven av Anders Sundin, om hans och hennes kärleks liv och det som sedan blev hennes cancerliv och hennes död.
Läs den, alla!
/ingridcarlsson

Anonym sa...

Här har du en läsare i Kalmar, du kanske skulle stanna till och prova nån chokladbit här när ni åker igenom och sen fortsätta till resten av alla bloggläsare ni åker förbi, så blir du bjuden på kalas efter kalas ;). Det är du (ni)värd, som kämpar på så som du gör!

Jag läser ofta i din blogg och har läst ett bra tag nu, men aldrig skrivit till dig tidigare. Men jag tänker på dig och håller alla tummar och tår för er!!

kram!

/Sandra

Anonym sa...

Hej Ulrica!
Varma hälsningar från en trogen bloggläsare i Markaryd.
Kram från Lena

Anonym sa...

hej
följer din blogg sen länge.bor i kalla älvsbyn i norrbotten
catta

Anonym sa...

Vad härligt med nytt badrum. Vi renoverade för 2 år sedan och jag njuter varje morgon när jag kliver in på det varma golvet. Hoppas dina levervärden går ner och att smärtorna bättrar sig.
-18 ute. Hälsningar från Vinsta

Cecilia sa...

Hej Ulrica
Önskar dig att du finge vara smärtfri och att levervärden blir bra. Du är en så härlig personlighet.
Du bloggar om sjukdomen och samtidigt om din kärlek och värme för dina nära och i vardagens lunk.

Till den som skrev om Anders Sundins bok. Jag lånade den på Bibliotek och visst, det finns några läsvärda kapitel där hans kära hustru beskrev rädslan och våndan inför att hennes lille son skulle mista sin mamma. För hon hade mist sin mamma när hon var liten.
Men jag reagerade starkt obehagligt emot det vulgära och fräcka språket Anders hade. Han beskrev deras intima liv på ett sätt som jag varken vill veta eller är intresserad av och som samtidigt inte hedrar frun.

Han måste ju tänka på ryktet.

Konstigt av Anders, som ju är journalist.

Men detta pga av en kommentar innan här av ingrid...

Men Ulrica, din blogg är jättefin och medmänskligt äkta.
Sköt om dig, Cecilia

Ann Jolby Solander sa...

Jag bor inte så långt ifrån dig, bor i Åkersberga. Min dotter var bästa vän med Hanne.

varm kram Ann

Cece sa...

Hihi - ja själv brukar jag när jag är på ett nytt ställe eller på genomresa roa mig med att tänka "ja, här bor det folk, undrar hur det är". Själv bor jag i lilla Tibro =)

Moi sa...

Sthlm, men jag är uppvuxen i falköpingstrakten så jag känner väl till kurorten där du håller till ibland.

Anonym sa...

Nu passar ni på att gå på Stadium och köpa dyra fina kläder när inte vi är med!
I mogron börjar skolan det är inte så kul.
Ha det bra!

/Adam