onsdag 13 januari 2010

Promenad.

Efter att ha sovit hela natten och vaknat utvilad gick jag upp med den övriga familjen (ja, okej Doris snoozade!). När det var tomt och tyst i huset gjorde jag henne sällskap i den fortfarande varma sängen ett par timmar innan vi tog vår promenad. Till Doris stora glädje orkade jag gå till hundängen där hon kunde springa lös. Det blev en härlig promenad för både mig (i snowjoggings ärvda av mormor) och djuret (som slapp sin jacka) i lagom kyla och snötäckt natur.

Det är skönt att kunna "blåsa" ur hjärnan från alla tankar när jag är ute och går. Men det är konstigt att det kan vara sådan skillnad på tankarna nattetid och under mina promenader. Promenadtankarna är så positiva.

Dreglar fortfarande över resor på nätet men vågar inte boka något. För tänk om jag blir sämre och inte kan åka. Eller om jag blir så dålig att jag aldrig mer kommer kunna åka. Klurigt det där! Men något måste hända. Så lite tid så mycket "vilja hinna med"!
Jag kanske helt enkelt ska nöja mig med badrumsrenoveringen som ligger i faggorna så länge.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Snowjoggers... Det var länge sedan ;-), men ack så praktiska och varma var de vill jag minnas!
Om du vågar så finns det fortfarande resor kvar dit vi ska... Lite billigare dessutom eftersom det är så nära inpå.... Tänk vad kul det vore om ni hakade på??!! Allvarligt- om du känner att du orkar, och om alla tester visar OK så kan du kanske fundera på det i alla fall?! Kraaaam! /Mamma J.

Nicka sa...

Hej..

Jag har följt Din dossyster och även Dig ett tag..Sen slutade Min dator att fungera & jag tappade allt på datorn.
Nu har Jag äntligen hittat tillbaka till Dig !
Önskar verkligen att Du kommer iväg på en resa..

Miljoner Kramar från Mig../Nicka

Fillis sa...

Ja tänkt att inte kunna planera för framtiden vare sig det gäller veckor eller år, kan inte föreställa mig dina tankar men det måste kännas väldigt tungt. Hoppas iaf att det blir en härlig resa som du kan planera inför och längta till (det är NÄSTAN bättre än resorna i sig). Kram

Anonym sa...

Kanske en restresa ?

Anonym sa...

hej Ulrica.
Det är jätte kul att bara titta på resor..men det är klart att du ska hitta en resa och åka dit.
tänker på dig ofta, Jag var på sjukhuskkyrkan och bad för dig , många andra som är sjuka och för mig.
hoppas av hela mitt hjärta att det blir som du vill.
Kram från Natalie

Anonym sa...

Du är så cool! Snowjoggers, tänk va´ inne det var på 80-talet! Haha, minnen!
Visst vågar du väl ta en sista minuten en vecka. Det vågar du!
Stor varm bamsekram till dig!
Mia

Anonym sa...

Kan ni inte ta en sista minuten resa? Då behöver man ju inte boka så långt i förväg...

anna sa...

Hej.
Håller med om att en vecka kanske kunde fungera för dig/er - finns mycket restresor den här tiden. Hoppas det blir som du vill!

Kram anna.

Anonym sa...

hej ulrica..vad härligt med en promenad, bara det inte är för kallt så. hoppas du snart mår bättre. önskar dig o dina en trevlig helg. kramar

Matilda sa...

Hej Ulirca! Jag kom på en sak som jag vill tipsa dig om. De dagar då du har ont och itne kan göra det du vill, samtidigt som de onda tankarna kommer smygande ska du lägga dig i soffan med en skiva "vänner" snurrandes i dvd:n. Jag upptäckte dem när min första kärlek sårade mig och jag inte kunde sluta gråta: förutom när jag tittade på vänner. Nu har jag alla tio säsonger i bokhyllan och varje gång jag har ångest eller oro på plockar jag fram en box. Jag har läst att till och med forskare har kommit fram till att serien är ångestdämpande. Jag kan naturligtvis inte jämföra mina problem med din sjukdom, men det är fantastisk vad 20 ångestfria minuter med lite småskratt kan göra för humöret! Hoppas att du får en trevlig helg! Kram från mig

Mette sa...

Härligt att du kunde få dig en promenad med hunden.Ja det är väl konstigt vad nattens tankar skiljer sig från dagens.Hoppas att medicinerna ger dig ett positivt resultat snart.Det är jobbigt att läsa din blogg nu.
Styrkekram från mig,men du verkar vara väldigt STARK ändå.