tisdag 8 december 2009

Hår.

Igår ringde jag till Radiumhemmet för att få en remiss så jag kan fixa en peruk. Inte för att jag tror jag kommer använda den men ibland måste/vill man.
Som nästa fredag när vi firar vår treåriga bröllopsdag och ska äta middag på Lammet & Grisen uppe i Sälen (oj, tre djur i samma mening!), då vill jag nog ha hår och inte mössa.
De andra två gångerna jag tappat håret har jag haft tunna tuffa bomullsmössor eller keps. Det känns inte som jag när jag har peruk på mig men det är bra att de finns, in case of.

Jag har fortfarande hår kvar men det är helt "dött" och lossnar i otroliga mängder.
På torsdag är det dax för behandling igen och då om inte förr lär väl resten ryka, men jag vore väldigt tacksam för om det ville hänga kvar till på fredag för efter behandlingen ska vi gå och se Hairspray. Ja jag vet, det låter som ett dåligt skämt.

Idag har jag varit och lämnat blodprov (inför torsdagen) och sedan blev det en sväng i Vällingby. Det blev nya trosor i en storlek större än jag behöver så de inte trycker över magen, nya strumpor och en julklapp till Adam. Jag kände mig riktigt nöjd när jag gick hem till det lilla djuret igen.

Ikväll blir det tända ljus, slötittande på TV och inmundigande av pepparkaksdeg när Lasse är och simmar. Japp, så får det bli.

Förresten håller en liten överraskning på att planeras. I like!

13 kommentarer:

Carola sa...

KRAM 3
/Carola

Yvonne sa...

Min syster använde sjalar av alla de slag, ibland olika på varandra, det var riktigt snyggt! Hon fick en peruk som hon använde en gång...den såg mest ut som ett marsvin tyckte vi...
Överraskningar är toppen!
Kram på dig <3

Annci sa...

Ja, visst är det tur att peruker finns....som du skrev.....fall i fall. Min dotter fick Alopecia areata vid 19 års ålder.....mkt peruktittande.
vill iaf tacka för hjälpen med telenr ang svävande lyktor....har hittat rätt nu. Passar oxå på att önska dig o din familj en underbar jul.
http://lillkillen.zoomin.se/blogg.html

Helen sa...

Beundrar dej och din humor, Ulrica!
Håller alla tummar jag har...kram till er alla från en i Malmö

Ann Jolby Solander sa...

Min väninna hade en snyggare peruk än egen frisyr:-)
En kort tuff frisyr som verkligen passade henne. Man fick titta väldigt nära för att se att det var en peruk.

Ha det så mysigt i Sälen

Kram Ann

Anonym sa...

tänker på dig. Kramar

Jag är Elisabeth sa...

Du e så tapper och riktigt vära att njuta några dagar i Sälen. Tänker på dig!
nattikramen

Anonym sa...

Tittar in för att säga ett litet Sov-så-gott och så roligt att ni ska åka till Sälen.
Du är en toppentjej Ulrica.

Och att klarar av att skriva om detta med håret - det är strongt.

kram, Sara

Jenny sa...

Vad spännande med överaskning:o)

kjersti sa...

Undrar bara var du får din energi ifrån. Önskar dig allt gott. Måtte flera människor som dig födas till denna jord, då vore världen bättre.
Kram

Anonym sa...

Hej Ulrika!
Du är en go person!
Kram från Ayla

Anonym sa...

kikar in och ger massor med kramar till dig!
Hoppas det går fint med behandlingen imorgon!

Låter spännande med Surprice?!?? Blir inte det miiiinsta nyfiken ;)!

kram på dig!

Millaz sa...

Hej! Tittar in för att önska godnatt! Låter trevligt med en överraskning! Vad nu det kan vara..?*nyfiken* Kramar Milla