söndag 20 december 2009

Fjällsemester.

Det var en lång bilresa upp till Sälen. Men målet var resan värd.

Det var så vackert med alla snötyngda träd, en mysig liten stuga och väldigt väldigt kallt.
De första två dagarna var det så kallt att Doris inte ville/kunde gå ut utan att direkt frysa om sina små tassar. Det blev femminuters promenader, sedan började hon lyfta på tassarna och titta olyckligt på oss som fick bära henne tillbaka till värmen. Inte heller de tre skidfantasterna kunde åka några längre perioder utan att behöva värma sig.
Men som alltid vid riktigt kallt väder så var det blå himmel och en skinande sol.Fredagskvällen tillika vår bröllopsdag tillbringade vi på restaurangen Lammet & Grisen och avnjöt deras buffé. Ma hade ringt restaurangen i smyg så när vi satt oss fick vi en flagga på bordet. Det var busigt gjort! Vi hade en trevlig kväll och åt gott alla fyra.
Det var INTE mycket hår kvar men jag lyckades få upp det kvällen till ära. När vi kom hem till stugan igen klippte jag av det sista med en sax.När jag var hos Dr. Lidbrink i onsdags så ändrade vi lite med mina mediciner. Jag ska sluta med hjärtmedicinen och ta vätskedrivande ett tag istället för att se om jag mår bättre. Jag ska heller inte ta den skelettstärkande medicinen varje dag utan "någon gång då och då".
Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker redan att jag mår bättre och är inte alls lika trött.

Lördagen bjöd på mulet och lite mildare väder. Då var både Doris och skidåkarna ute och njöt av snön. Adam och Alva sprang till och med ut och rullade sig i snön efter bastubesöket.Fem körsbär i likör får helgens fjällvistelse av mig.

Fem körsbär i likör får också hemkomsten till Vällingby där Ma och Pa passat på att julfixa åt oss. Även detta i smyg. De hade skottat uppfarten, dammsugit hela huset, sytt nya julgardiner och satt upp i kök och vårt sovrum (putsat fönster?), skurat köket och gjort en vacker julgrupp till vardagsrummet. Ja, listan kan göras hur lång som helst.
Hur kan vi någonsin tacka tillräckligt för allt de gör för oss?

Dagens måste: Ma och Pa.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina julkort. Glad för att ni haft härliga dagar. Du är lika vacker som vanligt. Snagg eller långt hår spelar ingen . Allt klär en skönhet.
Hälsningar från Vinsta

Helena sa...

Du blev fin i det korta håret också. Älskar kortet på ungarna i snön. Det ser liiiiiite burrigt ut! Din mamma och pappa verkar vara helt fantastiska. En underbar jul med många körsbär i likör önskar jag dig! KRAMAR från Helena

Yvonne sa...

Du är jättefin i korta håret, det ser inte ut att vara tunt! Det har ju varit omröstning om vilken choklad som skulle få respass från Alladinkartongen, men körsbär i likör fick vara kvar! Kram!

Anonym sa...

Vad bra att er helg i fjällen blev lyckad och vilka mysiga bilder?!God jul till er alla och många lyckliga stunder i all framtid =)/M

Anonym sa...

Vad härligt att ni har haft det så bra och så skönt att komma hem till ett julpyntat hem. Dina föräldrar är helt fantastiska!
Hoppas att resten av julen blir bra och att du får fortsätta må lite bättre utan hjärtmedicinen.
Många julkramar från Titti med familj

Helen sa...

Vilka underbara bilder! På såväl skidåkare som du, Ulrica! Du är lika fin i kort hår...skönheten sitter inte där (intalar jag mej själv, som har tråkigt tunt hår), den sitter i själva dej!!
Och så gulliga föräldrar du har..underbart! Ha nu en riktigt mysig julhelg, ni alla, kram från ett vitt Malmö

Anonym sa...

Du ser skitsnygg ut i kort hår!
Tufft!
Fantastiska föräldrar dom älskar verkligen Er!
God Jul från Anna

Anna sa...

Vilken härlig resa ni har haft, vackra bilder!
Hoppas du får må bättre nu med nya medicinrutiner. Har du peruk på korthårsbilden? Mycket snyggt!
Ha en skön jul och sköt om dej!
Vilka underbara föräldrar, en hälsning till dom!
Kram Anna

Britt Heidi sa...

Så tøff du var med kort hår! Jeg synes faktisk det kler deg godt! "Alt kler den smukke"

Synes det så kjempe flott ut med all snøen. Håper dere får en deilig jul sammen!

alle skulle hatt en ma og pa!

Varm hjerteklem fra meg til deg!

Ann Jolby Solander sa...

Önskat dig och familjen en underbar Jul.

Kram Ann

Lotta sa...

Underbara bilder, de andas livsglädje!
Dina föräldrar verkar vara helt underbara som alltid finns där för dig o de dina!
(Vet vad det betyder då mina är likadana, det har jag tänkt på många gånger jag läst din blogg)

Önskar dig o de dina en riktigt GOD JUL!!

Anonym sa...

Vilka fantastiska föräldrar du har. Så kärleksfullt att göra så mycket för er. Håller tummarna för ett gott nytt år.
Bloggläsare

Anonym sa...

Vilka härliga bilder...det är så vackert där...
Har oxå varit på Lammet & Grisen...
supergott...
Härligt att Ni fick en mysig helg...:)
Du är lika söt hur du än är.
Glöm inte det !

Sköt om Er !
Kramizar från Ulrika

Annika sa...

Ville bara säga att jag tycker du är jättesöt i kort hår! Det var en så härlig bild med lite rufsig frisyr, den klär dig. Ha en jätte skön jul och njut av dina nära och kära. Kram från en av dina läsare.

Anonym sa...

Vilka underbara föräldrar! All hjälp underlättar. Det är fina bilder från Sälen, men visst var det kallt som sjutton i helgen. På lördagen gick jag inte ens ut...

Anonym sa...

vilka härliga bilder ulrica, ni ser verkligen ut o ha haft det jätte mysigt..det förtjänar ni verkligen...kramar till er alla :D