tisdag 22 december 2009

Tisdag.

Igår var det måndag igen och dax för barnen att byta familj. Det var extra jobbigt att lämna dem efter vår mysiga minisemester och eftersom det innebär att vi inte får fira jul tillsammans. Men jag, Lasse och vårt lilla djur får göra vårt bästa och äta god mat och mysa, så får vi ha julafton på måndag när de kommer tillbaka till oss igen.
Jag kramade svamparna god jul med en stor klump i halsen men sparade tårarna tills vi kom till bilen.

När vi kom till blippaffären var det bara att ta nya friska tag och torka tårarna för att handla julmat.
När maten var inhandlad bar det av hemåt för att börja ta reda på tvätt och packning efter helgens äventyr.
På kvällen var det bestämt att en kompis/gammal kollega skulle komma hit på en bit mat och kanske ett glas vin. Det blev mer än ett glas vin för herrarna, god middag (ett nytt recept), mycket prat och aktieinköp för många tusenlappar innan han tog bussen hem i vinterkylan vid ett.

Imorse blev det av förklarliga skäl sovmorgon till halv tio så vi fick bråttom iväg till Radiumhemmet där jag skulle få min andra vaccindos. När vi ändå var där gick vi upp till behandlingsavdelningen och överlämnade en julkram och en chokladask till min sköterska. Jag tror det uppskattades.

På vägen hem ordnade vi med det sista inför överraskningen...

Kvällens aktiviteter: Lasse som vill kunna äta julmaten med gott samvete är och simmar med min bror under tiden jag ligger i soffan med fötterna i saccosäcken och äter Lindts Lindorkulor, utan dåligt samvete.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör du helt rätt i, Ulrica! Det låter gott! Jag sitter vid datorn med pepparkakor och glögg...himla bra sällskap..och roligt, det är den starke glöggen...
Ha nu en underbar jul, trots att barnen är borta...dom kommer ju snart igen..julkramar till dej och maken från en i Malmö

Anonym sa...

Va mysigt det låter! Ha en trevlig kväll! Kramar Milla

Anonym sa...

kikar in för o önska er en riktigt god jul..ta hand om varandra o njut så gott det går. Kramar

maria sa...

Hejsan, måste vara jobbigt att inte få ha dem hos dig, grynen. Med tanke på din situation, kunde ni inte fått ha dem över julen även om inte det var er vecka.
Tycker Du är fantastisk, mitt i ett väldigt sorgligt inlägg får du mig att le åt något skämt. Hoppas de nya medicinerna låter dig njuta av Julens goda mat. God jul och ett gott Nytt År önskar Mian m fam.

Anna sa...

Det fattades en "gilla" - knapp, sådär som det finns på Facebook. Du har en sådan skön inställning till allting. Det kommer att gå bra för dig. Kram.

Anonym sa...

Vill bara önska er en riktigt God Jul ! Ät gott och njut av varandra !
Kram.

Vildhjärtas sa...

Härligt!! Mys på, bara!!
God Jul och Gott Nytt År! Hoppas 2010 bjuder på många mumsiga praliner och chokladbitar av det allra bästa slaget!
Kramar!

Helene sa...

Lät mysigt det där, och helgen går fort så barnen är snart tillbaka.
Vill passa på att önska hela familjen en riktigt


♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ GOD JUL & GOTT NYTT ÅR ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪

Kramar från Gävle

Anonym sa...

hej Ulrica
Jag har läst din blogg under två veckor, jag har väntat på mitt test
(bröstcancer).
I fredags fick jag veta att ja jag har bröstcancer.Jag har försökt att hitta i din blogg när din sjukdom har börjat? men jag inte har hittat den.
Jag önskar dig av hela mitt hjärta att det blir bra med allt.
Jag är 39 år och har en son och dotter.
Tack för att du skriver blogg önskar dig god Jul
Kram Natalie
Natalie987@hotmail.com

Anonym sa...

You Go Girl!!!!