onsdag 23 december 2009

God Jul.

Imorse gjorde vi oss i ordning på ett kick för att slutföra överraskningen.

Idag var nämligen Pas sista dag som yrkesverksam. Han har tagit det kloka beslutet att sluta jobba tidigare för att nu bara kunna njuta av livet. Det här ville vi barn uppmärksamma på något sätt men han är inte helt på vad gäller alltför stora överraskningar. Så därför var min första idé om att göra en fågelskrämma med t-shirten pensionär-09, hatt, tygpåse med bingolott i och kattmatsburkar utspridda runtom på tomten utesluten.
Istället fick han biljetter till en konsert senare i vår och en orkidé i glittrig kruka som stod på köksbordet och välkomnade honom när han kom från jobbet.Doris var också med men fick sitta och vänta på deras trappa under tiden jag smög in.
Så med det här kortet vill familjen Cederling önska alla chokladätare en riktigt GOD JUL.

17 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt God Jul till Dig och din familj önskar jag dig!! Jag känner inte dig men det känns så när man följer dig och din familj här på bloggen!!

Anonym sa...

God Jul till dig Ulrica! Ha det så bra du bara kan, och du, du passar jättebra i ditt korta hår!!

//MVH "En trogen bloggläsare"

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt God Jul!
/Ulrica

Kaffe och Mazarin sa...

Vill bara önska dig och din familj en god jul!!!!!:)
Kramiz/Agge

Anonym sa...

Ja det blev verkligen en trevlig överaskning, nu får vi hoppas att det snart blir vår så vi får gå och lyssna på denna "triss i damer". Det blev nästan som ett julkort med Doris utanför vår dörr. Nu ska vi ta ut "Jansson" ur ugnen, sova några timmar så ses vi i morgon på JULAFTON, Tack än en gång, puss puss Ma o Pa

Prickens rimstuga sa...

Tillönskar en god å fröjdefull jul!!

Anonym sa...

Önskar dig och din familj en God Jul. Härligt med jullov för din man och barnen. Extra långt "jullov" för din pappa. Helt rätt att gå i pension om man har möjlighet. Så gulligt kort på en julvovve.
Hälsningar från Vinsta

Annelie sa...

God Jul därborta.
Hästarna och hönsen har fått mat. Sitter med en kaffe vid brasan och tänkte vad ska jag ta för gott till morgonkaffet? Jo en alldeles underbar chokladbit ur din ask. Jag öppnar bara vid speciella tillfällen och eftersom jag "smygäter" en hel del så talar jag inte om det här = )
Denna stund kändes dock så härlig, med tanke på dina, alltid härliga, goda och fina rader, så jag skickar en julpuss som tack. Julen känns här nu liksom......fast ni inte är här.
Nenne

Sus sa...

Jag önskar att du och din familj får en riktigt härlig julhelg med massa mys!

Stor kram från Susanna

kajsa sa...

Ha en underbar jul! Förstår att du längtar efter barnen...själv har jag haft alla barn och barnbarn hemma i dag! <3

Millaz sa...

God Jul! Kram Milla

Anonym sa...

GOD JUL

Anonym sa...

God Jul och got nytt år.tack så mycket "en gång till" för mailen.
önskar dig av hela mitt hjärta att allt blir bra för dig och din familj.Läser din blogg varje dag:).

kram på dig
Natalie

kjersti sa...

Du är fantastisk. God jul till dig och familjen.

Anonym sa...

kikar in för o önska er en riktigt god fortsättning på julen. hoppas den var jätte mysig o att ni njöt så gott ni kunde. Kramar!

Caroline sa...

Hej Ulrica!
Caroline här från anhörig-utställningen i våras.

Jag befinenr mig i karibien och jobbar några månader, ville bara titta in och önska dig en super god jul, och ett nytt mycket bättre år. Ha det bra! Kram

Helena sa...

God fortsättning till hela familjen.

Skickar en nyårskram också när jag ändå är i farten!