onsdag 16 december 2009

Läkarbesök.

Jag är fortfarande väldigt trött och sover mycket men håret hänger kvar. Nu får de testar som kämpar sig kvar stanna på hjässan så att jag har "hår" på fredag när vi firar bröllopsdag.
Alva var hemma med mig igår också för att pigga på sig tills idag när hon gick till skolan igen. Hon fick också sin andra vaccinationsspruta igår med en öm arm som följd.
Det var riktigt ordentligt med snö som föll igår och ingen var gladare än Doris. Hon visste inte hur fort hon skulle hinna lukta på alla nya lukter. Hennes nos gick som en plog i snön och hon hoppade fram i snödrivorna. Tyvärr gick det lite väl fort vid tre tillfällen när jag hade henne kopplad så hon lyckades dra omkull mig.

På kvällen var Ma och Pa här och fikade, fick barnens önskelistor och sa hej då inför vår fjällweekend.

Idag har jag packat lite och träffat Dr. Lidbrink på Radiumhemmet. Vi pratade om mina biverkningar av den nya medicinen, mitt hår och om hur jag mår i själen.
Själen mår nog inte så bra som jag skulle önska. Men jag vill inte ha antidepressiv medicin. Kanske att jag börjar gå hos min terapeut igen efter jul. Tills dess kämpar jag på.

Ikväll fortsätter vi packa varma kläder och andra skidattiraljer med ett avbrott klockan åtta då jag måste se böndernas val.

14 kommentarer:

Anna sa...

Skönt för er att åka iväg på en lill-semester! Ha det så skönt!
Tråkigt att du har det så jobbigt med behandlingen, jag får samma tror jag, caelyx och jag kan trösta dej med att mina biverkningar har blivit lite mindre efter behandling nr. 5.
Sköt om dej!
Kramar Anna

Anonym sa...

Hej Ulrica! Jag har tänkt mycket på dig, synd att vi inte kunde ses förra veckan. Vi får göra ny försök efter helgerna.
Vill önska dig och familjen en fridfull jul och mirakel år 2010.
Hoppas ni får skön fjällvistelse men var försiktig i backen!
Julkramar från dossysters mamma

Anonym sa...

Ha en härlig bröllopsdag och lillsemester. Jag hade broddar på idag när jag var ute med hunden. Känns lite tryggare. Var rädd om dig så du inte halkar mer.Hälsningar från Vinsta

ps. Imorgon får vi frysa om kinderna.-5 och blåst så de uppskattar kylan till -15

Helen sa...

Hej Ulrica! Jag tänker mycket på dej...hoppas att ni får en härlig weekend och du mår så bra som möjligt....tänk, snön har hittat till Malmö också...här är så vitt och fint, en liten julkänsla infinner sej...undrar hur många timmar det får ligga kvar?
Varma vinterkramar till er hela familjen från en bloggläsare i Malmö

Jenny sa...

Grattis i förskott på bröllopsdagen:o) Hoppas ni får en riktigt mysig resa.

Söta lilla Doris, idag försvinner hon väl i snön när ni går ut. Det vräker verkligen ner.

Kramar!

Ann-Charlotte Thulin sa...

Ulrica!

Jag önskar dig och familjen en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år!
HOppas att ni får en härlig skidresa!

Kram från Lotta

Jag är Elisabeth sa...

Njut av helgen. Och du, jag såg att det var Bonde söker fru i morgon kväll också...
Nattikramen!

Mi och Christoffer sa...

Hurra och grattis på er bröllops dag! Hoppas att ni får en underbar dag tillsammans och att håret hänger med :), kramar!

Helen sa...

Ser att du packar för att åka till Sälen. Har precis kommit därifrån efter en treveckors jobb-sejour. Skönt att vara hemma igen förstås. Kan skvallra om att Sälen bjuder nu på full vinter och kyla. Riktigt juligt är det!

Ha en trivsam helg och en härlig bröllopssmiddag på Lammet och Grisen!

Millaz sa...

Hej! Hoppas ni får en tevlig semester! Och en mysig bröllopsdag. Kramar Milla

Unknown sa...

Grattis på bröllopsdagen!! Vad gjorde ni för spännande? Hoppas ni hade en superdupertrevlig dag!

Ulrika sa...

Bönderna kan man inte missa..har sett sista avsnittet ikväll..
Rogers speeddejting var klart bäst :)..
Önskar Er en härlig lill-semester och grattis på bröllopsdagen..
Sköt om Er o njut..
och hoppas du får må så bra som möjligt..
Kramizar till Er..

Anonym sa...

jag tänker på dig. hoppas semestern blev mysig. det förtjänar ni. Kramar o gud jul i förskott..

Anonym sa...

Jag har precis läst er bok "livet kan inte vänta" och det tog nog inte mer än 2 timmar.. Helt otroligt vilken resa ni gjort tillsammans.
Jag har också blivit drabbad av cancern, inte på samma sätt som ni, men jag känner starkt för att tala om hur fantastiskt det är att ni valt att dela med er av era liv på det här viset. Ni måste veta hur många människor som ni hjälper och berör.
Tack för det! Kämpa på och håll ut!

Många kramar från en total främling