fredag 11 december 2009

Uppdatering.

Igår fick jag behandling igen. Jag hade svårt att sova natten innan för det kändes inte kul att få mer av den här medicinen som gör så mycket ont med mig.

Dessutom har jag sedan jag var sjuk första gången utvecklat ett betingat illamående mot färgen orangeröd, som gör att jag blir illamående och vill kräkas så fort jag ser någon vätska med färgen oavsett vad det är.
När min sköterska kom in med droppåsen förra gången höll jag på att få panik. Jag försökte förklara min situation på ett mycket behärskat och pedagogiskt sätt för hon trodde att jag skojade. Till slut förstod hon allvaret och var så rar och klädde in hela droppställningen inklusive slang med handdukar så att jag skulle slippa se eländet och det funkade.

Igår var hon förberedd med handdukar redan när jag kom. Hon bad också så hemskt mycket om ursäkt för det här med håret som hon inte sagt något om. Men det var så väldigt väldigt ovanligt att hon inte tänkte på att säga något. Hon hade hört runt bland sina kollegor och ingen hade varit med om någon som tappat sitt hår av den här medicinen. I´m the one and only!

Jag hade lyckats få en tid efter behandlingen hos perukmakaren så nu är hårersättningen fixad också. Vi hälsar den nya peruken Mia välkommen till familjen! Hon har inte fått träffa de gamla perukerna Kurre och Vivi än utan ligger kvar i sin låda. Man vet aldrig vad peruker hittar på! Vi vill ju INTE ha en massa små toupéer...

Jag mådde ganska bra och Lasses page han klippt på mig hängde kvar med hjälp av hårklämmor så vi gick och såg Hairspray på Chinateatern igår kväll. Den var otroligt bra och något vi verkligen kan rekommendera. Jag är ju lite småkär i Rolf Lassgård som man men jag älskade honom som kvinna. Se och hör Hairspray!

Doris som fick en heldag med Ma och Pa hade passat på att se Nobelfesten på TV och bakat julkakor. När vi hämtade henne sent sent på kvällen fick vi med oss några nybakta kakor hem.

Idag åkte jag till jobbet (Adams skola) för att titta på Luciatåget. Sedan hade jag turen att bli medbjuden på fika i klassrummet efteråt. Det var mycket trevligt att få träffa hans gulliga klasskompisar (lärarna kände jag ju redan).
Hade fortfarande krafter kvar när jag åkte därifrån och begav mig därför till Ikea och Plantagen. Det gäller att rida på må-bra vågen!

Dagens måste: Idol finalen!

8 kommentarer:

Vanessa sa...

Hej!

Jag följer din blogg o har köpt er bok! JAg blir så glad när d går bra för dig och jag hoppas verkligen att den här jäkla cancer kan lämna dig ifred!

Hoppas att du får en trevlig helg! kram vanessa

Ulrika sa...

Hej...

Härigt att du har haft en så bra dag..
Har precis kollat på idol och båda är ju så grymma..
nu får man vänta en hel timme tills vi vet vem..båda är ju värda att vinna..
Sköt om Er !

Kramizar Ulrika

Ulrika sa...

Hej igen Ulrika...

Missade en bokstav..
Härligt ska det vara..

Hoppas Ni har en myspyskväll..

Kramizar Ulrika

Vanessa sa...

Tack för din kommentar! Haha, jag blev jätteglad, för jag har följt din blogg så länge och nu skrev du i min. Stort! =) kram

Jenny sa...

Åh vad jag älskar din humor...småtupéer;o)

Hoppas den otäckt färgade vätskan gör susen för dig. Bra att de respekterade din önskan och dolde färgen för dig.

Många kramar!

http://www.metrobloggen.se/tweety sa...

Välkommen in till mig, jag bjuder på en nybakad Lussebulle, kramen

Mimmi sa...

Färgengult/orange är illamående framkallande känt. Medan blått verkar tvärtom. Känt av inredare till flygplan. Medan arlanda express inte visste om det utan tydligen är klätt med gult och orange.

Så du är helt normal som reagerar blått är som sagt läkande och smärtstillande och bra mot cancer sjukdomar.

Anonym sa...

hoppas ni haft en fin helg. önskar er en fortsatt fin kväll. Kramar