torsdag 17 september 2009

Trötthet.

Efter att ha tillbringat nästan tre dagar sovandes på soffan har jag nu, torsdag eftermiddag, lyckats vakna till liv. Vilket slöseri, tre dagar av mitt liv!
Jag/vi har ställt oss väldigt frågande till hur jag kunnat sova så mycket, tills jag igår kväll läste biverkningslistan på ett av preparaten där det stod att ett av de vanligaste biverkningarna var onormal trötthet. Så ni som eventuellt har en väldigt pigg bebis eller överdrivet hurtig man eller varför inte bara behöver "sova ut" själv, hör av er så tipsar jag gärna om tabletterna som gör susen...

Ska jag vara ärlig så var det faktiskt brevbäraren som väckte mig när han försökte pressa ner något i brevlådan. När han tyckte han var klar smög jag mig fram och såg att det hängde ett paket till mig där!Det var från en bloggläsare som hade velat träffa mig när jag var på Mösseberg men just den veckan hade en resa inplanerad till... Vällingby! Tänk vad konstigt det kan bli ibland.
Paketet innehöll en liten chokladask och på brevet, med en hälsning till mig, fanns även ett sudoku. Ännu en gång helt rätt. Jag tror inte jag skrivit om det någongång men jag har verkligen "snöat in" på sudokun. Det är favoritsysselsättningen, framförallt när vi är ute med Softa.
Tack så mycket, nu ska jag äta choklad och lösa sudoku!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är konstigt hur man kan bli så glad och ledsen för en människa man inte känner. Men jag tänker mycket på dig! /Matilda, 22 år

Yvonne sa...

Biverkningar brukar gå över...så välkommen tillbaka till världen! Sambon är sudokufan (vad konstigt det såg ut...) och jag brukar skriva ut sudokus från www.menneske.no/sudoku, där kan man välja vad man vill. Hoppas du mår bättre snart! Kram.

Lisa sa...

Hej!!

Har läst din blogg ett tag, även läst Sabinas en del men kom in på den när hon redan var borta... Jag har iallafall inte vetat vad jag ska skriva, svårt att hitta ord för hur man känner när man följer er... Men skit samma!!! Spelar det någon roll om orden faller helt rätt? Du berör och jag känner för er mycket!!!

Sudoku är fin tankerensning... Jag har laddat ner det till mobilen och kör en omgång varje kväll innan jag ska sova!

Många kramar till dig och din familj!!!

/Lisa

Malin sa...

Sänder en stor och varm kraam till dig, tänker ofta på er. Kram Malin och Ebba

Mimmi Reyes sa...

Biverkningar är oftast övergående så bra att du nu är vaken?!
Tänker ofta på hur livet är märkligt,det kan förändras på några sekunder.Jag önskar dig ett gott och långt liv tillsammans med man och barn...Och lilla vovven förstås!!!Mimmi

Smaulandskan sa...

Kikar förbi och lämnar en stor, varm kram. Önskar dig en fin, lite piggare, höstfredag!

KRAM

Millaz sa...

Hejsan! Vilka fina presenter! Hoppas dessa biverkningar går över snart...Ha en trevlig helg! Kramar Milla

Anonym sa...

Hej Ulrica!!! Kraaamar och massa tankar till dig!!!!
Vi har fått världens vackraste Indian Summer i Skåneland, så himla skönt utomhus. Hoppas det är vackert hos er oxå!
kraam lottie

Jag är Elisabeth sa...

Jag blir så ledsen av att läsa att du mår däligt. Får nästan panik. Jag är livrädd för att bli sämre.
Smycket passar dig bra. FIGHTER!
Idag var en reporter från MAMAtidningen här och intervjuvade mig om mitt elände, dvs precis samma skit som du lever med.
Ta vara på livet, om de även är så att man måste få sova några dagar.
Nattikramen

Anna Lindkvist sa...

Hej Ulrica! Jag är i samma sits som du, har skrivit till dej förrut och läser ofta din blogg. Jag känner igen den där tröttheten, det är bara att acceptera och vila. Jag ser det som mitt jobb att vila mej friskare...Det händer att jag sover 12-14 timmer /natt.Nu har jag beställt ett liknande smycke som du fått, det var verkligen snyggt! Kämpa på! Stora kramen från Anna