tisdag 22 september 2009

Musse Pigg.

Igår kom barnen äntligen hit. Jag och Doris gick (första promenaden på en vecka) och mötte Alva vid skolan och Doris glädje visste inga gränser när hon fick syn på Alva (ja, jag blev också glad utan att springa runt och skälla och rulla runt på gräsmattan!). Jag blir alldeles varm i kroppen och jag tycker att Lasse verkar lite gladare (om det går!?) när barnen är här.
Alva som gärna hjälper till här hemma ville veta vilka tabletter som ska tas när,"så att jag kan hjälpa till att påminna dig mamma"!
Det blev en hel del Musse Pigg-snack på kvällen eftersom Adam ska hålla ett 3 minuter långt föredrag om honom på onsdag. Han hade valt just Musse Pigg "för att det är Lasses favorit och då kan han hjälpa mig lite". Vi letade också fram en Musse Pigg t-shirt som han ska ha på sig på föredraget.

På tal om Musse Pigg så kände jag mig riktigt pigg igår och kvällens magonda lyckades jag låtsas vara mys i soffan. För att avrunda Musse Piggkvällen såg jag Anna Anka på TV...

Till er som mailat mig men inte fått något svar än, håll ut, jag ska ta mig i kragen och svara så fort jag orkar.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad jag är besatt av din blogg, Ulrica...låter det knäppt? Kanske...men det står jag för!
Jag blev så glad att du mår lite bättre nu när "dina små" kom...och så underbara ungarna verkar vara...det härliga med barn är att dom kan få en på andra "tankar" och man kan få vara barnslig och sej själv med dom...Jag hoppas verkligen för allas er skull att allt vänder och kan bli bättre...jag tänker så på er, fina familjen...varma kramar från en vuxen empatisk barnslig skånsk (det e det bästa!) bloggläsare...KÄMPA PÅ!!

Carola sa...

Adam kommer fixa Musse Pigg kanonbra med all den hjälpen han får av Lasse.

Jag var och badade igår på Mösseberg, tänkte på dig hela tiden,
hoppas du får komma dit fler ggr.

Kram

Anonym sa...

Vilodag i soffan behöver kroppen. Njut nu av din man och barn.Kul val av Musseämne. Kram från vinsta

Anonym sa...

skönt att höra att du känner dig lite piggare.... njut av man o barn! (ja, och av Doris så klart!)

//Anki i Höganäs

Anonym sa...

Jag har saknat din härliga chokladask och varit orolig för att du blivit akut sämre. Trots att jag aldrig träffat dig tänker jag på dig och den kamp som du för dagligen. Det finns så mycket saker i det som vi kallar "livet" som jag gärna skulle vilja vara utan. Men jag vill att du ska veta att du med din blogg hjälper mig att få perspektiv på livet. Kämpa på och ta hand om dig och din familj efter bästa förmåga. Ibland räcker det med att bara finnas till, även om dagarna spenderas i soffan!
Många kramar från en läsare

Cilla sa...

Vad bra att du mår bättre idag, fortsätt så :) Kram Cilla

Anonym sa...

Hej Ulrika!

En dag utan värk måste vara befriande och barn är ju rena medicinen, det piggar upp! Jag kollar din sida varje dag och hoppas på att du har livskvalite trots allt. Tänker på dig och din familj! Maria

Mia sa...

Heja på .Jag har opererats för cancer i magen.På torsdag ska jag på halvårskontroll med magnetröntgen.Men det får gå.BAMSEKRAMAR

Jenny sa...

Vad glad jag blir av att höra att du är piggare.

Du har din charmiga humor som troget sällskap. Musse Pigg och Anna Anka, hihi.

Kram!

Lotta L sa...

Hej, följer din blogg troget och önskar att det ska dyka upp något som kan ta bort din cancer...
Om du orkar vid något tillfälle vore det intressant att få veta hur det började, vilken typ av bröstcancer du drabbades av och hur förloppet sedan varit. Jag undrar också om det inte finns några nya metoder som prövas för dem som drabbats av spridning som du gjort.
Många kramar

Mette sa...

Jag blev så glad när jag såg att du bloggat.Härligt att du inte verkar ha lika ont,eller???????
Jag blir inte riktigt klok på dig.
Är det barnen som håller dig uppe????????
Varför har du ont just nu?????????
Skall du verkligen ha så ont??????
Tänker på dig!
Hug fra Mette

Millaz sa...

Hej! Va bra att du får hjälp med att komma ihåg tabletterna! Spännande att hålla föredrag, brukar framkalla en eller två fjärilar i magen...Hoppas du får fortsätta vara pigg ;) Kramar Milla