torsdag 3 september 2009

Besked.

Som vi nog redan visste så blev läkarbesöket på Radiumhemmet idag ingen upplyftande historia.
Datortomografin visade att det hade blivit värre både i levern och skelettet. De tumörer som redan fanns hade blivit större och några nya hade dykt upp så tydligen har tumörerna haft en lika bra sommar som jag.
De hade pratat om mig på läkarkonferensen igår och kommit fram till att jag ska börja med en ny cancermedicin, även denna i tablettform, eftersom jag blivit resistent mot den jag får nu. De hade också beslutat att jag ska börja med hjärtmedicin och skelettstärkandemedicin. Herregud, man skulle kunna tro att jag
är född -37 istället för -73.

Som om detta inte var nog så låg ett brev med besked om skadestånd i brevlådan när vi kom hem. Jag vill inte ha några pengar, jag vill ha mitt liv! Det känns som ett hån. Inga pengar i världen kan ersätta det jag går igenom.

Just idag är det ingen happy dag precis (trots att världens bästa tjej har namnsdag!) men ge mig ett par dar så känns det nog bättre igen.

Var tacksam för det du har och tänk kärlek!

70 kommentarer:

Anonym sa...

Varma stärkande kramar till dig, Lasse och barnen

Lottie sa...

Hej, vilket trist besked Jag hoppas innerligt på din nya medicin!! ha det så fint du kan, ät ngt gott och se ngt roligt på teve, var stark!
kraam
Lottie

Anonym sa...

Hej,vad tràkigt!!!Du kànns som en frisk flàckt som verkligen tar vara pà det liv som du har.
aaaaaanu hoppas vi pà den nya medicinen.Kram fràn en làsare i Italien

Anonym sa...

kramar och styrka från en läsare i finland!

gladmymlan sa...

nej men vad trist...ja när man är sjuk eller förlorar någon man har kär, visas pengarnas äkta värde. nämligen ingenting! men hur ofta kollar dom dej? hur kan det har förändrats så mkt så fort?
hoppas på att din nya medicin kommer göra susen, åtminstone hålla dom på plats, kanske tom minska dom lite?
lider i hjärtat med dej.
kramar
gladmymlan

Carina Persson sa...

Älskade vän! Jag tänker så mycket på dig och din familj. Önskar att det fanns något jag kunde göra....

Kram från

Carina Persson i Kristianstad

anna sa...

Tack för att du är så generös med ditt liv. Att du kan förmedla det som är det viktiga; att tänka på att leva i kärlek och förmedla goda saker så länge vi finns här.
Det måste vara meningen med livet att göra det till andra!
Tack.

Anonym sa...

Jag gråter för, och med er.

För vad ska skadestånd utbetalas?

Många varma tankar till er.

Kram

NinaKatarina sa...

Sänder lite kärlek till Er......

Anonym sa...

Jamen fy! Hoppas, hoppas att den nya medicinen sätter stopp för tillväxten och ännu hellre att de förvinner helt och hållet. Många kramar från mig!

Anonym sa...

Du o din familj finns varje dag i mina tankar. Men vad hjälper det dig. KRAM KRAM

Kockis. sa...

Sköt om er.
Varma kramar Kockis!

Petra sa...

Love you.

CA sa...

Hej!

Har följt din blogg ett tag och måste säga att du är en verklig kämpe med allt du gått och går igenom. Jag är själv sjuk men inte med cancer och ser mig gnälla av och till på det jag har. Nått jag verkligen lärt mig genom att följa din blogg är att varje dag är värdefull och man får sig inte bara en tanke och man ska vara rädd om varje sekund man har.

Jag hoppas den nya medicinen kan göra under. Du är en enormt stark tjej som öppet skriver om detta du går igenom likaså var din vän Sabina. Ordet cancer är så laddat att man vågar knappt nudda vid det.
Du är helt enkelt enorm som orkar berätta och jag håller alla mina tummar och tår att medicinen nu kommer stoppa upp, förminska vad som helst . En bamse kram till dig denna dag!!

Anonym sa...

Åhh jag är så ledsen för din och er skull. Jag är inne och läser varje dag och detta var inge roligt att läsa. Tycker verkligen så synd om er. Kram Christine

Anonym sa...

Men vad skönt att de har något att ta till! Jag skickar en massa styrkekramar. Sköt om dig nu!
/Cattis

Carola sa...

Stor varm KRAM till Dig och Din familj

Anonym sa...

Var stark och kämpa på. Tack för du delar med dig av allt. Hoppas att din nya medicin kommer att hjälpa dig bättre. Tänker på dig.

Kramar

Jenny sa...

Mängder med kramar!!!

Mallan sa...

Skickar varma kramar till dig och de dina.

Hemmamamman sa...

Jag vill bara skicka några kramar fast vi inte känner varandra alls. Tänker på dig och din familj ofta.

Varma kramar från mig

Helene sa...

J..la skit sjukdom. Många varma syrkekramar till dig och din famil.

Mette sa...

Så tråkiga besked.Fy fan att de där jäkla cancertumörerna har haft en bra sommar.Men som den fighter du är så skall du se att de nya medicinerna gör susen.Aldrig ge upp!Aldrig tappa sugen.Världen har nog av tappade sugar.Jag vet att du inte ger upp.
Tänker på dig.
Hatar cancer.Haft den själv,skitsjukdomen.
Kram från Mette

Anonym sa...

Tack Ulrica för att du påminner oss friska - och kärlek i massor
- allra mest till dig.

/Magdalena

Lejonkvinnan sa...

Tänker på dig och hela familjen!
Varma kramar!

Anonym sa...

Kära Ulrica.

Idag blev det inte nån glädje, som det annars är, att läsa din blogg.
Jag hoppas du känner värme o kärlek, även från oss här som följer ditt liv.

Kram från Tina

Anonym sa...

Kära du! Det är väl attans att den j-a skitsjukdommen inte fattar att den inte är bjuden. Jag lider så med dig och känner att du är så stark som orkar dela med dig av ditt liv till oss alla i cyberrymden. Som så många andra skriver önskar man att det fanns något man kunde göra för att du skulle få vara frisk och leva ett lååååååångt och lyckligt liv tillsammans med dina nära och kära.
Kramar från Nettan, trebarnsmamma i Svedala.

Millaz sa...

Nej, inga sådana besked....Tur det finns ytterligare mediciner att sätta in! Vi håller tummarna för att de ska hjälpa dig! Många kramar till er!

ÅSa sa...

Ulrica, skit besked, men jag håller tummarna på att det snart vänder, det måste det göra. Många kramar fårn en cyber vän/Åsa

Amlon sa...

Största kramen till dej och din familj! ♥

Anonym sa...

Usch, ingen rolig läsning! Jag ahr känt mej så säker på att allt verkade stabilt....men så är det väl med den sjukdomen...väldigt nyckfull kan man säga...Jag tänker på er alla och håller mina tummar för att ni får mycket bra tid tillsammans framöver...din blogg berör mycket, Ulrica!! Kram från Helen i M

Maria sa...

Många kramar till dig och familjen.

Sirpa sa...

Nej, det får inte vara sant. Jag höll nog inte tummarna tillräckligt hårt och länge, men nu gör jag det för att de nya medicinerna ska jaga de nya elaka så långt pepparn växer.
Hoppas du får en skön vecka på Mösseberg och annat att tänka på under tiden.
En jätte kram till dig och familjen och grattis till Alva på namnsdagen! //Sirpa

Helen sa...

Tumörerna fick möjligen en hyffsad sommar men någon trevlig höst skall de inte få eller hur?!!! Nä nu kommer de få rejält motstånd och snopet kommer de med svansen mellan benen behöva kräla tillbaka till den mörka vrå där de kom ifrån!!!!

veronica sa...

En stärkande kram till dig/er i er tuffa tid! Men du är stark o envis så ge den där cancern vad den tål med hjälp av de nya tabletterna!
kram

Maud sa...

Fy vad tråkigt Ulrica, håller tummar å tår för att nya medicinen gör sitt jobb. Tänker på dig o din fina familj,

Kram Maud

Nikki sa...

Jättetråkiga besked men vet du vad min första tanke var? Det här klarar hon med den nya medicinen! Jag vet inte varför men det kändes så starkt liksom att det kommer gå bra med nya medicinen! Så nu hoppas vi på att min känsla var sann! Lovar att hålla tummarna för det i alla fall!

Kramar

Nikki

Anonym sa...

Ja du, vad ska man säga, att dessa elakingar inte bara kan ge sig! Jag tror & hoppas stenhårt dock på att ny medicin kommer att jaga iväg dem för dig. Härom veckan kom ju dessutom besked om ett nytt & mkt bättre cellgift mot just bröstcancer. Fråga om detta när du pratar med din doktor nästa gång, kommer tyvärr ej ihåg vad det hette, men det var prat om-som vanligt & så tråkigt!-att den var så vansinnigt mkt dyrare än de andra och hur det skall kunna bekostas till patienterna. Jag har en känsla av att man nog idag i Sverige, får ligga på för att få det allra allra mest effektiva & bästa tyvärr.
Ta hand om dig,
en stor bamsekram till dig!!
//En trogen bloggläsare

Anonym sa...

Håller tummarna för den nya medicinen, cancercellerna ska få en riktigt usel höst och försvinna. Många kramar, Catharina

Anonym sa...

Ledsen att höra om ditt tråkiga besked. Hoppas verkligen att din nya medicin kan göra underverk! Tänker på dig och håller tummarna att det vänder! Kram från en av dina bloggläsare.

Anonym sa...

Tack än en gång för att du delar med dig så fint av ditt liv! En stor styrkekram till dig och familjen idag, och hoppas du får en fin vecka här i Falköping!

Mvh Anna

Lotta sa...

Underbara goa Ulrica.
Känner så med dig och din familj.Har följt din och Sabinas bloggar så länge nu.Men jag tror på dig,du är så stark och har så mycket "jäklaranamma" i dig,så jag hoppas och tror att du fixar detta hot!
Många stärkande kramar till dig och din familj.//Lotta

Anonym sa...

Så oerhört sorgligt :(. Men jag vet att du fixar detta, Ulrica! You´ve got that spirit!!

Kramar och styrka från Birthe

Anonym sa...

Vad tråkigt, hoppas på nya medicinen. Hittade hit för länge sedan men tror aldrig jag har kommenterat här. Har följt din kamp och håller tummarna för att allt skall gå bra för dig.
Kramar
Yvonne

Anonym sa...

Hej!
Tog mig äntligen för att läsa Er bok igår kväll, har följt allas Er resa genom bloggarna och låtit boken ligga och mogna lite....eller kanske modet att läsa den? Nåja, naturligtvis sträckläste jag i natt och är nu begåvad med gigantiska påsar samt ännu en dos av Er verklighet.Min beundran för ditt mod och din ork, samt gränslösa kärleksfullhet påminner mig och stärker mig i min vardag, din kamp lämnar spår hos många och går inte obemärkt förbi.Tråkigt att gårdagens besök förvissade Dig om vad Du redan misstänker, livet far ovarsamt fram med dig, jag hoppas att Du har orken att stå stark och att inledningen på hösten skänker mer än dåliga besked./Helena

Anonym sa...

Nu håller vi tummarna för att den nya medicineringen gör susen! Många kramar från Annika

Mi sa...

Mina tankar går till dig och din familj!

Anonym sa...

Hej,fråga din läkare om behandlingsmetoder baserade på genterapi (där man använder sig av kroppens eget immunförsvar i första hand). Detta har inte blivit godkänt i Sverige än men är på stor frammarsch, framförallt i Kina. Sök på "Gendicine" på Google eller youtube..
Det finns även en bra bok skriven av Jane Plant "Ditt liv i dina händer" som beskriver hur hon upptäckte att hennes cancer var känslig för mjölkprodukter.
Jag önskar dig och din familj all lycka till!

Anonym sa...

Tack för att du påminner oss om vad som är viktigt.
Tyvärr är vi nog lite till mans funtade så att vi inte prioriterar vad som är viktigt och får gång efter annan ångest för det. Med din fina blogg hjälper du oss- det ska du veta!
Den nya medicinen kommer att göra ett kraftfullt jobb tillsammans med din fantastiska inställning - det är jag övertygad om!!
Ha en skön vecka på Mösseberg
Kram Marie

Unknown sa...

Säger som flera andra - TACK för att du påminner oss friska om att ta hand om varandra!
Och exakt, låt inte cancertumörerna få en lika trevlig höst!
Kämpa på!!!

//Jeanette

Smaulandskan sa...

Vet inte vad jag ska skriva men vill ändå lämna ett avtryck och framförallt en stor, varm kram till dig och de dina. Jag tänker på dig!

KRAM

Britt Heidi sa...

Masse styrkeklemmer fra meg til deg! Håper de nye medisinen kan gjøre underverker!

Jeg kjemper side om side med deg!

Mia sa...

En sådan positiv o go människa som du verkar vara har så mycket styrka att du kommer långt!....

Sänder ändå en drös med stärkande styrkekramar..

//K :-) sa...

NEJ, det var inte detta jag ville höra när jag kikade in här idag...

Men efter någon dags bearbetning (i den mån man nu kan "bearbeta" något sådant här?)av dessa så förbannat tråkiga besked pga denna lömskaste av sjukdomar... Ställer du in siktet och energin på den nya medicinen som nu ska hjälpa dig! Den kommer att hjälpa dig!
Kämpa på, du är fantastisk och unik!

Jag babblar på i sökandet efter de rätta orden, som jag vet inte finns... Stor Kram och många tankar till dig och din fina familj.

Malin sa...

Hej, jag har fölt din blogg i tysthet under en tid. Följde även dina boksystrars bloggar.
Hoppas den nya medicinen håller din sjukdom i schack så länge det bara går.
Att läsa din blogg ger mig styrka, önskar jag kunde ge lite tillbaka till dig på något sätt.
Cancer är även min vardag, men som tur är (för mig) från andra sidan. Jag arbetar med strålbehandling.

All styrka till dig Ulrica!

netscape sa...

Med en klump i halsen läste jag om att du blivit sämre. Jag minns smärtan som orsakats av varje dystert besked min pappa fått angående sitt tillstånd.Livet är inte rättvist och jag önskar att vi alla som bryr oss, kunde blåsa bort det onda.
Kramar i stora lass/ Jeanette

Fembarnsmamman sa...

Har följt din blogg ett tag och känner så starkt med dig när du får dåliga besked. Du skriver så fint och jag ska tänka extra mycket i helgen på just det du skriver "Var tacksam för det du har och tänk kärlek!"

Styrkekramar

Anonym sa...

Tänker på dig och din familj.
Känner på mig att den nya medicinen kommer att vara kanon för dig.

Kramar Lillan

Helena sa...

Styrkekramar

Anonym sa...

Tänker på dig kram karin

Helena sa...

Stora varma kramar till dig och de dina! Hoppas att du har bra effekt av den nya medicinen!

Bitte sa...

Det var ju inget roligt besked att få men jag hoppas att den nya medicinen kan göra undervärk.

Anonym sa...

Jobbigt behöva ta nya tag hela tiden,och att alltid ha ngt att kämpa mot, som vill ta över, hoppas du får ork och kraft att bjuda motstånd med hjälp av nya medicinerna.

Anonym sa...

Många kramar till dig från en okänd"vän" i cyberrymden!

Anonym sa...

Gick nyss och gnällde över en massa saker och att jag har ont i ryggen....men va f.. nu skäms jag.
Hoppas nu att alla nya medicamenter gör underverk med dig...för du verkar ju trots allt rätt stark både fysiskt och psykiskt. kram

petralin sa...

Har precis börjat läsa din blogg och har tittat på boken många gånger, vet inte om jag orkar läsa den än. Jag vet ju hur det gått för de andra tjejerna. Tråkigt besked, där ligger vi lika till du och jag, har precis börjat med ny medicin...hoppas den funkar.
Kram
Petra

Jennifer T sa...

Bara... KRAM
Jag är osäker på om mamma läser din blogg men jag vet hon tänker på dig och din familj, precis som jag.
Du är så fruktansvärt stark Ulrica, men glöm inte bort att man ibland får vara svag också. Man måste få lägga sig ner "ge upp" för ett tag ibland.

stora lilla j sa...

Åh, jag skickar massor av kärlek, massor av tacksamhet! Jag håller alla tummar jag har för dig och din bättring! Många kramar, Hilla o barnen

Lillie plein damour sa...

Vad säger man?
Det första är väl att jag är väldigt ledsen för beskedet som man helst aldrig vill fâ, men som du fick,
När jag fick reda pâ min sjukdom, cancer sâ fick jag tipset om en bok, jag tror att alla tips är bra râd, och sedan fâr man se om man tar det eller inte, Brandon Bays "The Journey", jag har inte läst den men det stâr hemma pâ hyllan, inte för att den kan läka utan att det kan vara till en hjälp pâ vägen.
Jag hoppas att den nya medecinen fungerar och att du fâr en fin vecka pâ Mösseberg.
Kram

Anonym sa...

Kära Ulrika.
Jag känner så för dig och jag vet att tillsammans med din styrka, hopp och kärlek så kommer den nya medicinen att hjälpa dig!
Härligt att ni haft en sån skön och glad sommar! Precis som vi!
Njut av den friska luften och var ute mycket!
Kram från kusin Lotta i Mariefred