tisdag 15 september 2009

Biverkningar.

Som vanligt när jag får medicin så drabbas jag av de mest ovanliga biverkningarna. Illamåendet och magontet håller i sig men har tilltagit i styrka. De som kommit nya de senaste dagarna är en enorm smärta i ryggen (tror de missat någon spridning på sista DT:n), yrsel (så jag måste hålla mig i sängen om natten och i väggarna om dagen) och utslag (dock ej i ansiktet den här gången).
Jag skulle ha åkt själv till Radiumhemmet idag för att få behandling men både Lasse och jag insåg att jag inte skulle kunna köra själv så han gick tidigare från jobbet och följde med.
Jag klarade heller inte av att gå ut med vårt lilla djur imorse så i morgon går han ut med henne innan jobbet.
Livet är inte roligt just nu, jag hatar att vara/må så här. Det var/är så illa att jag fick en gråtattack på sjukhuset vilket gjorde att sköterskan nog blev lite skärrad. Jag undrar hur skärrad hon blivit om jag talat om att jag tycker det är lika bra att svälja en ansenlig mängd tabletter och få slut på eländet på en gång?

Det var ju ett par dagar sedan Lasse och jag var nere på stan i Falköping och han tror nog att jag inte tänker avslöja något om hans senaste skoinköp. Men tänk vad fel han har...
Vi gick förbi Intersport och han upptäckte genast "50% på REA-priset"-skyltarna på fönstret. En halvtimme senare gick vi ut därifrån med ett par joggingskor till Adam och inte mindre än tre par skor till den långe mannen... Hittills under 2009, åtta par skor!

27 kommentarer:

Anonym sa...

Ledsen att du mår pest.Hoppas biverkningarna lägger sig. Kram på dig. från vinsta.
ps. Känner igen detta med skor, fast din Lasse slår min gubbe:)

Sirpa sa...

Hej Ulrika! Trist att du inte mår bra och inte kan köra bil jag som hade sett framemot fika med dig, Johanna och Melvin.
Vi kanske får vänta till nästa veckan då du mår bättre??
Hoppas verkligen att det är inte så att de har missat nåt på din DT...man blir såklart rädd när man har ont.
Vad bra du skrev på Sabinas blogg!!
Tack!
Många varma kramar /Sirpa

Jenny sa...

Kan inte föreställa mig hur du mår. Kan bara önska att du ska få må bättre snart.

Många kramar!

Anonym sa...

Ord är överflödiga.

Tänker på dig!

KRAM

Anonym sa...

Tänker så på dej, Ulrica! Tråkigt att du ska må så dåligt...håller alla tummar för att du ska må lite bättre...kramar från en skånsk bloggläsare

Anonym sa...

Du skriver så fantastiskt och levande att det gör "ont". Jag beundrar dig för din inställning - fortsätt kämpa Ulrika! Jag håller tummarna för att biverkningarna snart avtar.

Kram från Johanna

Helena sa...

Inte lätt att få livet att flyta på som vanligt när du har så jäkla ont!
Skickar en hel kramhög från mig till dig!

Anonym sa...

Hörru de där sköterskorna borde väl ha största förståelse för gråt - från en sjuk person mitt i livet. Tror du har en hel del kvalitetstid kvar. Du känns så djäkla stark. Dessutom händer det ju saker inom forskningen hela tiden! Så inga tabletter i förtid nu. Men att det kan kännas så - det kan jag ha den största förståelse för. Hoppas att du slipper biverknigar och andra symtom. NU. /M

Anonym sa...

Håller tummarna för en smärtfri och mycket, mycket gladare dag i morgon! Hoppas att det "bara" är medicinbytet som vänder upp och ner på dig för tillfället!
Styrkekram!
Valeska

Anonym sa...

Hej Ulrica!

Läser om ditt magonta. Det kan inte vara en kraftig magkatarr? Har det själv ibland, och då gör det väldigt ont mot ryggen. Du kanske kan prova Losec.

Anonym sa...

Vill bara säga "kramar om hårt"!

Anonym sa...

Hjärtevarma kramar till dig,starka,vackra tjej mitt i livet! /Annika

Anonym sa...

Men åh, vad jag tycker synd om dig! Man kan inte själv sätta sig in i hur det är att vara sjuk eller må som du gör nu...ändå är man inte särskilt tacksam över hälsan, eller iallafall är inte jag det så som jag borde. Jag önskar av hela mitt hjärta att det vänder för dig och att du snart börjar må bättre igen! Mina varmaste styrkekramar till dig, modiga, vackra Ulrika! <3

Sandra i Skåne sa...

Det är förjävligt att du ska må så här, Ulrica!
Hoppas det "bara" är biverkningar och att det går över snart. Fina du, jag önskar dig en bra dag!

Varm Kram
Sandi

Anonym sa...

Är så ledsen för din skull, vet att det inte gör dig frisk eller får dig att må bättre, men jag känner att jag måste få framföra detta!
Du verkar var en så härlig människa, jag hoppas så innerligt att du ska få må bra!!!

Anonym sa...

Här ska inte tas några jävla mängder piller! Ingen är redo att förlora dig ännu och definitivt inte på det sättet. Jag vet att det är tungt men du kommer vinna det här slaget också.

Det är så sant som att min man äter ansenliga mängder ost.

Anonym sa...

Lilla hjärtat! Många styrkekramar till dig och din familji. Kram Åsa i Vällingby

Anonym sa...

Din blogg berör Ulrica!

Jag började följa din och Sabinas blogg som sjuksköterskestudent för att få en insikt i känslor som man inte kan läsa sig till.

Nu läser jag din blogg för att du berör mig och det gör ont i hela mig när jag hör att du har ont och mår dåligt. Kämpa på Ulrica, finn din styrka i familjen, du är en hjälte.

Varma hälsningar Mrs V

Maria sa...

Hej Ulrika.

Jag har läst din blogg ett tag men inte blivit färdig till att skriva till dig..

Vet inte vad man ska skriva.Jag har själv gått igenom detta som anhörig (min pappa gick bort i cancer -91). Tycker det är fruktansvärt att en sådan underbar människa som dig ska behöva drabbas av detta hemska. Dina barn behöver ju sín mamma. Men jag tror och hoppas på att en bot finns för dig. Ge ALDRIG upp hoppet.

Stor kram till dig och familjen.
Hälsningar
Maria

Veronica sa...

Skickar en massa styrka o energi!
kram

Lillie plein damour sa...

Mycket trâkigt att höra att du inte mâr bra, hoppas att du känner dig bättre i dag.
Jag tror att det är bra att grâta ut, och pâ sjukhuset var det nästan det ända stället dâ jag kunde grâta utan att göra nâgon annan rädd.
Jag tror att jag aldrig sade högt vad jag tänkte, min rädlsa och mina tankar, men pâ sjukhuset sâ kunde jag berätta det och de lyssnade och försökte att hjälpa och det kändes skönt.
Kram

Anonym sa...

Skickar stora, varma, tröstande kramar och hoppas att du mår bättre snart!!

<3 från Birthe

Lena sa...

Vill ge dig en massa styrkekramar och en önskan om att du snart är tillbaka på fötter igen!

Massa kramar!

Millaz sa...

Hejsan! Va tråkigt att du ska behöva må så dåligt....Du är ju värd att få må så mycket bättre!! Hoppas det ger med sig snart. Håller tummarna sten hårt för det.
Det är väldigt bra med rea....Man tjänar ju så mycket pengar då ;)

Amlon sa...

Styrkekramar i mängder till dej!

Helene sa...

Stora varma kramar till dig.

Anonym sa...

Tänker på dig. Kramiz