onsdag 9 september 2009

Onsdag.

En liten uppdatering från ett soligt Falköping.

Jag mår fortfarande bra och har inte haft ont i magen. Idag började jag med min nya medicin och jag håller alla lemmar jag har för att slippa tappa håret.

Den här gången är det lite långtråkigt här. Jag vet inte om det beror på att jag känner mig en aning låg eller om det är för att jag väntar på Lasses ankomst. Idag ska jag få taktil massage, ha enskilt samtal med den fantastiska samtalsterapeuten och efter det väntar en långpromenad (var är Doris?).

Ruljansen hemma verkar gå bra trots träningar/matcher för båda barnen (men Alva har tydligen skadat foten), föräldramöten och middagar (Lasse kan inte laga mat).

Igår tog några av oss en sväng ner på stan, utbudet är väl inte som hemma direkt men jag hittade en tunika som var så "jag". Tänk att shopping kan trösta ibland!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Vad glad jag blir att magen känns bättre!! Passa nu på att vila upp dig och ha det riktigt najs! Bildbevis på tunikan tack :)!

Massor av stora varma kramar! Birthe

Mimmi Reyes sa...

Det är en sorts heeling att shoppa eller hur?När jag är nere så piggar det upp lätt,älskar shopping.
Skönt att du sluppit ha ont i magen,det tär.Försök att njuta av tiden du har där,det är ju inte så många dagar innan Lasse kommer...
Det är du värd.Må bäst!!!Mimmi

Mia sa...

Hej!

Ja, sol och shopping är ju en slags healing i sig. Hoppas din mage får vara OK ett tag nu.
Sköt om dis så gott du kan nu.
Kramar från en som följer din blogg med beundran.

Anonym sa...

Ett tips; om du inte varit i en affär som heter Rabalder så besök den. Dom har så goa kläder, lite dyrare kanske men värda sitt pris.
Ha nu sköna dagar på "berget" och njut så gott du kan.
Kram!

Anonym sa...

Hoppas att du har det bra och får må bra!

Anonym sa...

Tänker på dig kramar Karin

Anonym sa...

Hej, håller oxå tummarna för att du inte ska tappa håret, det ser ut som att du har så vackert hår.Ha det så skönt du bara kan och hoppas att magen håller sig lugn. KRAM KRAM

Susann sa...

Skönt och höra att magen håller sej lugn. Hoppas verkligen du kan njuta o vila dagarna du är där. Och snart så kommer ju Lasse :)
Håller tummarna för att du får behålla ditt hår ! Massor av styrkekramar till dej o din familj.

Veronica sa...

Hej,

kul att du är på min hemmaplan o hoppas du får träffa Birgitta som jobbar på Kurorten. Hon är grymt duktig o omtyckt.

Ta dig bort till falbygdens ost oxå det är bra shopping för smaklökarna.
kram

Anonym sa...

Tror inte att Du behöver oroa dig för varken Doris eller familjen, nu ska Du bara ha det skönt och utnyttja dagarna på bästa sätt, 1 dag kvar tills Lasse kommer(förstår att Du längtar)Hoppas att Du ska må bra hela veckan. Kramar från mamma o pappa

Anonym sa...

Hoppas du kunde njuta av den taktila massagen.Snart kommer Lasse så du får någon att krama:)
Hälsningar från Vinsta där solen lyser idag.Hoppas du haft samma fina väder.

Anonym sa...

Vet du vad Ulrica! Blir så jäkla ledsen över ditt öde. Bor inte långt ifrån dig just nu när du är i Falköping, hade jag haft mod hade jag besökt dig i helgen då jag har ännu närmare till dig. Men vad är jag för fegt kräk??? Sitter och lider över att jag har ett par kilo för mycke, vad är det i jämnförelse med vad du går igenom. Jag skäms över mitt tänk. Gråter i tysthet över dig Hannes och Sabina. Undrar VARFÖR händer detta människor som ska ha hela livet framför sig! Beundrar ditt mod din styrka i detta elände. Eller har du verkligen det mod och styrka som jag tror??? Livet är inte rättvist, jag önskar... ja vad önskar jag att du hade? Jo livet framför dig förstås. Finns så mycke som jag skulle vilja skriva till dig, men känns som om mitt liv är ytligt jämnfört med ditt. Beundrar ditt mod, din styrka och kärlek som du bär med dig. Kram Ulrika