lördag 27 juni 2009

Brudpar.

Efter en bilfärd på närmare sex timmar tur och retur är nu Doris hos Morsan och Farsan i närheten av Arkösund. På vägen dit kom verkligheten ikapp mig och jag fick mig en ordentlig snyting. Fruktansvärda tankar och lite tårar, men efter en stund och Lasses hand på mitt ben så kändes det bättre och mina tankar kretsade kring packningen till Skara Sommarland igen.

Adam ville inte följa med oss utan valde att spendera lördagen med Ma och Pa som till hans stora förfäran bestämt sig för att åka till Stadshuset och titta på brudpar efter att de varit hos min lillebror och tittat på hans nya båt. Adam rynkade på näsan när han berättade att det var två manliga brudpar som kom ut på Stadshustrappan och han var väldigt glad över att han slapp se dem pussas. Men det hade inte gjort någon skillnad om det hade varit en kvinna och en man för allt "mys" är jobbigt att se just nu.

Nu plockar jag ihop lite nödvändigheter för de närmsta dagarna. Med tanke på vädret verkar det som om vi bara behöver badkläder för att få en tillfredsställande vistelse där.

På vägen till Skara åker vi förbi Örebro och hämtar upp Alva som spelat klart sin fotbollscup i morgon.

Med tanke på Skara så skulle det väl passa med en fräckis från Berts stora fräckisbok:
Att gå på krogen är som att titta i en chokladask. Alla godingar är tagna och kvar finns bara några spritfyllda äckel i hörnen.

Va??! Det är ju de spritfyllda äcklena som är godast!

7 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Ha en bra resa och tack för en bra vits. Styrkekramar från Varberg

Anonym sa...

Bra???? No - dålig och låg nivå.

"fräckis från Berts stora fräckisbok:
Att gå på krogen är som att titta i en chokladask. Alla godingar är tagna och kvar finns bara några spritfyllda äckel i hörnen.

Va??! Det är ju de spritfyllda äcklena som är godast! ""
Upplagd av Ulrica 1 kommentarer
............................
Pinsamt att skriva.

Vem är vem? Är du Ulrica godingen eller den spritfyllda???
Jag fattar ingenting.
Hoppas du har bättre humor än ovanstående.
Ha en bra sommar med lite mygg

Anonym sa...

Jo, men den fräckisen var ju kul..:))
Ibland kan man skratta sig fördärvad åt "dåliga" vitsar....själv har jag så sjuk humor så den är nästan heldöd *fniss*
Förstår att du ibland drabbas av tankar på din sjukdom och din framtid....konstigt vore det ju annars *kram*!
Hoppas ni får en underbar resa...kramar Siss

Anonym sa...

Haa !
Önskar dig och familjen en skön semester i Skara.
Hälsningar från Vinsta som idag sö hade +30 Puhh !

caroline - en blogg om livet med cancer sa...

Hehe. Bert alltså..

Hoppas det gick bra för Alva på cupen. Jag är tränare för ett gäng tjejer, vi var också på cup. Dock inte örebro i år. För oss gick det mindre bra.. :) Ha det bra! Kram / Caroline

Anonym sa...

Ha ha ha ! Bra vits! Precis så är det ju på krogen ;) Hoppas ni får en bra vistelse i skara, och hoppas det gått bra för Alva i cupen. Kramar Milla

Jenny sa...

Hahaha, va rolig. Du har då skön humor. Jag älskar sådana där historier och skämt:o)

Kram!