fredag 12 juni 2009

Dator.

Igår körde Ma och Pa mig till Radiumhemmet och under tiden gick de en promenad med Doris. Jag fick en fyrasal för mig själv så jag behövde inte oroa mig för att väcka någon med mina sovljud medan cellgiftet droppade in.

Vi hoppade över personalfesten på kvällen, inte för att jag var så dålig egentligen utan för att vi helt enkelt inte kände för det. Det blev en härlig kvällspromenad med Doris i det fina vädret istället och sedan lite fixande här hemma med det vi köpt på Ikea.

Idag känner jag av min mage lite mer. Den är orolig och (rumpan) vill prutta och bajsa hela tiden fast jag sagt att jag tycker att det räcker nu.
Doris och jag fick en skön promenad i morse innan det började regna och när vi kom hem igen stod Adam och Alva och väntade utanför dörren. De skulle till Vällingby och handla med sin farmor och behövde sina plånböcker.

Lite senare kom Lasse och hämtade mig för en lunch tillsammans med en kollega i Vällingby. Jag tror Lasse är trött på att jag alltid sitter med hans laptop i knät, så när jag föreslog att vi skulle åka och titta på en egen till mig så var han genast med på noterna.
Men när vi började gå runt och titta på maskinerna var vi inte överens längre. Jag vill ha en röd eller rosa med blommor på, innehållet spelar inte så stor roll. Lasse däremot tycker att jag ska ha en värstingmaskin med all tänkbar utrustning som kan se ut hur som helst. Jag hoppas han har förstått vilken jag vill ha eftersom min födelsedag börjar närma sig...

En snabbvisit på blippaffären hann vi också med innan vi åkte hem igen. Vi ska äntligen gå säsongens andra och sista båtvakt i natt och vill ha lite mumsiga saker att äta på då. Alva, som är sur över att vi alltid har båtvakt när de inte är här, har sagt att hon minsann ska vara med inatt. Vi får se hur det blir med den saken, barnen blev nämligen så rädda för ett par år sedan när vi vaktade och telefonen ringde att de slängde sig ner på golvet under bordet. Nu kan vi skratta åt det men herregud vad rädda de var då.
Vi får hoppas att tjuvarna inte vill gå ut när det är regn och blåst så vi får en lugn natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en trevlig båtvakt med uppehålls väder. Hoppas toa finns i närheten...Ha en trevlig kväll! Milla

Anonym sa...

Jag har läst din blogg några månader nu och facinerats av hur bra du skriver (även om vardagliga saker) och hur du kämpar, men jag har aldrig kommenterat.Jag har tyckt den är extra intressant då jag bor så nära dig (i Nälsta9 och idag såg jag dig uppe i vällingby, mest för att din man var sååå lång och för att hon som gick med er pratade så högt! Men det var kul att se dig!

Anonym sa...

Hejsan! Jag kan tipsa om en liten värstingdator som är glänsande röd och liten som en box of chocolate, jag har en som jag älskar och den är lagom lätt i knät och skitsnygg, samtidigt som den är fullproppad med allt som behövs. Jag o min man hade samma oenighet innan jag köpte denna. Det är en 12" LG i röd metallic. Sök på det så får du se om Lasse godkänner prestandan och du lacken! Lycka till! Kram Mia

Ida sa...

Hej! Jag tänkte bara på det här med magproblem eftersom jag har lite själv. Har du provat Lactiplus (kapslar med bakterier för magfloran)? Något som också är väldigt bra för en orolig mage är Rooibos te. Hoppas något hjälper :)
Sköt om dig!