fredag 26 juni 2009

Fredag.

Det blev Wembley som fick ta oss till Lasses kompis i Älvnäs, Ekerö. Men inte för att vi inte vågade ta Softa utan för att vi var så sena att det gick snabbare att ta Wembley.
Vi satt nämligen uppe till tre i natt och följde rapporteringen kring Michael Jackson och hans död. Vi ville inte tro att det var sant. Men det var det och det känns väldigt tråkigt. Men jag tror inte att han levt ett speciellt lyckligt liv och hoppas nu att han har fått det bra.

Vi stannade i Älvnäs och njöt av tillvaron och utsikten utanför kompisens lilla stuga några timmar men anledningen till varför vi åkte dit var för att hämta nyckeln, för vi har den stora äran att vara stug- och blomvakt när han åker bort nästa vecka. Det ska bli härligt att ta sig ett morgondopp i Mälaren som skvalpar strax utanför dörren och kanske att det blir några grillkvällar i solnedgången. Det är synd bara att vattensnokarna trivs lika bra där som vi gör. I år är det tre stycken som jag tvingas hålla koll på. Hua!

På kvällen lyckades vi lura med Adam på Parkteaterns uppsättning av Figaros bröllop. Vi tog med oss pastasallad, jordgubbar (kan inte få nog av dem), kakor och choklad. Det var väldigt mycket folk men föreställningen får inte mer än en körsbär i likör av fem.

Alva har ringt två gånger för att berätta att de vunnit två matcher (hon har gjort tre mål), att de skulle bada efter sista matchen och att det var disco ikväll. Hon klarar sig utan mamsen!!

3 kommentarer:

Jag är Elisabeth sa...

Tvungen att gå in och kolla din blogg varje kväll innan jag går och lägger mig men det är inte alltid jag kommenterar. Älskar jordgubbar i vanliga fall men nu när jag går på cellgifter så får jag en sådan fruktansvärd eftersmak.. jäcki.
Men ni verkar ha det lika fint i Sthlm som här i Dalarna.
Nattikramen,
Elisabeth

Anonym sa...

Måste bara få fråga... Är Alva här i Piteå på Piteå Summer games?
Mia i Piteå

Anonym sa...

Hade tänkt att gå på Parkteatern men det blev inte så. Hörde att det var fullt med folk. Har sett föreställningen på Stadsteatern, tror den gjorde sig bättre där. Fast det är bra att vi kan gå på teater gratis ute en varm sommarkväll. Hoppas du mår bra i värmeböljan.
Hälsningar från Vinsta