söndag 14 juni 2009

Helgen.

Båtvakten gick bra och vi hade tur med vädret för det var uppehåll hela tiden. Alva var med oss och det var lugnt hela natten. Vi hade köpt godis, jordgubbar, en ny exotisk juice (som jag tyvärr inte kunde dricka av eftersom den innehöll grapefrukt) och jag hade bakat en chokladkaka som vi festade på.
Dagen efter sov vi länge och när vi gjort oss i ordning körde Lasse Alva hem till farmor och farfar där hon skulle tillbringa lördagen. När de inte hade så långt kvar började hon må illa, men hon vet att vi har kräkpåsar i handskfacket och hann precis få fram en innan hon kräktes.

När Lasse lämnat Alva, varit och handlat till sin mamma och lämnat varorna där började Lasse och Pa montera garderob och det var inte lätt eftersom utrymmet inte var det största. Men genom att öppna vindsluckan och utnyttja utrymmet där kunde de lirka in garderoben på sin rätta plats. Skam den som ger sig.

Idag har vi varit på byggmarknaden för att handla material för att kunna fortsätta med skjutdörrarna/garderoben.

Regnet har vräkt ner hela dagen så det har bara blivit korta snabba promenader med Doris. När ska det bli varmt och sol igen?

I morgon kommer barnen hit och vår treveckorsperiod med dem börjar då. Det är så mycket jag vill hinna göra med dem på sommaren när vi är lediga allihopa samtidigt, men tiden räcker tyvärr inte till för allt. Vi börjar med en vecka på Öland och sedan har Alva fotbollscup i Örebro innan vi åker till Skara Sommarland.

Saknaden och sorgen efter Dossyster har varit stor de senaste dagarna. Det går liksom i vågor. Jag känner mig väldigt ensam. Har tittat på bilder på henne och tänkt mycket på hur hon hade det den sista tiden. Jag kan fortfarande inte förstå att jag aldrig mer kommer att få träffa henne.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kram på dig.
Önskar dig och din familj härliga tre sommarveckor. Det var tider det när man åkte runt på fotbollstuneringar.
Hälsningar från Vinsta där den nya regnmätaren är invigd med besked idag.

Anonym sa...

Hoppas din mage mår bättre. Är övertgad om att Sabina vakar över dig

Barfotabarn sa...

Har lånat och läst ur er bok i helgen. Är så imponerad av ert mod och er inställning till livet och när man läst boken förstår man hur mycket ni tre "systrar" betyder för varann.. Ha en bra dag! Kram från Värmland

NinaKatarina sa...

Åhh.. jag har oxå tänkt mycket på henne.
Ha en underbar semester.

Anonym sa...

Ja, förstår dig,även för mig som följde bloggen är det en saknad. Sen hade ni två nog ngt speciellt också. Kan du fundera ibland på hur det hade varit om ni två hade mötts under andra omständigheter, båda friska, tror du ni hade blivit goda vänner? Ibland slumpar sig livet så att man möter människor man aldrig skulle träffat annars och om vägarna korsat varandra ändå, trots allt, hade man kanske ändå inte hittat varann på det sättet under andra omständigheter. Man får bära med sig det i hjärtat iaf.
Stor kram & Ta hand om dig!

//En trogen bloggläsare

Helen sa...

Vill nu när jag kikat förbi passa på att önska dig en skön semester med familjen både på Öland, på fotbollscup och i Bertland.

Håller tummarna för mer sommar nu, vi har hos oss oxå haft för mycket regn och blåst. Just idag har vi här i Åre 5 grader och storm. Tror vi hade varmare på nyår, Brrr

mvh Helen