onsdag 24 juni 2009

Tvätt.

Direkt när jag vaknade i morse gick jag och satte på den första av tre maskiner tvätt. Det är hur enkelt som helst att köra maskin efter maskin med tvätt men desto pyssligare att hitta ställen där all ren tvätt kan torka. Nu är hela badrummet fullt, alla köksstolar, trappräcket och till och med några utanpåliggande rör fungerar som torkställning.

När den första maskinen tvätt var klar åkte vi till familjen Jumbo i Kallhäll. Där hade alla fyra barn (trots åldersskillnad) väldigt kul i poolen både innan och efter lunchen vi blev serverade. Jag höll i lilla bebisen som nu har blivit fem veckor och ska heta Axel trots mina invändningar att det är en kroppsdel...
Mitt förslag, David, var inte populärt.
Det blev några riktigt härliga timmar innan vi var tvungna att åka för att lämna Alva som skulle till Örebro på fotbollscup.

Usch, jag tycker inte om när barnen (eller Lasse) åker iväg långt bort. Jag blir så orolig att något ska hända när jag inte är med. De värsta tänkbara scenarion spelas upp i huvudet och det går inte att stoppa. Kan vara något för min terapeut att bita i.
Efter Alvas telefonsamtal där hon talade om att hon var framme, att allt hade gått bra och att hon pumpat upp sin luftmadrass så kändes det lite bättre.

På kvällen, när det blivit lite svalare, jobbade Lasse, Adam och Pa med byggtimret och när jag gått en promenad med Doris stannade vi också ute och fixade lite. Hon samlade mumsiga pinnar att bita på och jag anlade en stenkant mot asfaltsgången och sådde gräs på jorden innanför.

Jag tackar så mycket för alla gratulationshälsningar, kommentarer och mail. Jag ligger lite efter med mailen men svar kommer när ni minst anar.

3 kommentarer:

mimmi sa...

EFterso majg inte kollat din blogg på ett par dagar sp GRATTIS nu istället. och en bra present som jag kan ge dig det är att vimmelmamman fått positiva besked på sin röntgen .....vet att du inte läser andra sjukdomsbloggar så ....

Njut av dagen som finns....

Anonym sa...

men så jag skriver .....
det skall ju börja

Eftersom jag .....
måste skärpa mig!!

Hanna sa...

Grattis! Även om det kommer lite sent...

Ha en bra kväll! // Hanna