torsdag 18 juni 2009

Öland.

Igår kom vi till Öland. Vi hade strålande sol hela resan ner och fint grillväder när vi kom fram. Det blev ett matstopp på McDonalds i Nyköping och ett glass och godisstopp i Tindered (heter det så?). På båda ställena satt vi ute så att Doris kunde vara med oss och det var så mysigt.

Idag har vi varit i Borgholm för att handla mat och dricka till midsommarafton. Adam passade på att klippa sig (som Lasse). Han blev väldigt snygg! Vi kom på försent att vi skulle ha tagit ett före och efter kort, för det hade varit kul att dokumentera skillnaden.

Tyvärr har vi glömt kamerasladden hemma i Vällingby så jag får uppdatera med bilder när vi kommer hem igen.

Nej, självklart får jag inte lämna blod som blodgivare eftersom jag inte är frisk. Men jag uppmanar alla som kan att göra det. Det kan faktiskt rädda liv. Jag lämnade blod för att se hur mitt blodvärde är för tillfället.

11 kommentarer:

Helena sa...

En underbar midsommar önskar jag dig och din familj!
Kram Helena

Anonym sa...

Glad midsommar till dig och familjen!
Anna ny läsare

Anonym sa...

Halloj! Hoppas ni får en trevlig midsommar! Kram Milla

Annica sa...

Ha en bra midsommar..:) Vi brukar åka till Leksand, men det blev inte så i år...jobb...usch...:(

Anonym sa...

Hej Ulrica,

Önskar dig en härlig midsommar på Öland. Jag är tillbaka i V-by nu. Fika eller hund promenad senare?

Ta hand om varandra.

Kram Maud

Amlon sa...

Hoppas ni får en härlig midsommar!

Ps: Jag är jätteglad att din bloggpaus inte blev så lång! Tycker om att kika in här!

Cajsa sa...

Ha en underbar midsommar på Öland!

Lillie plein damour sa...

Glad midsommar pâ öland.
Jag tänkte att det var blodprov och inte att du gav blod.
Jag fick vänta i ett âr efter cellgifterna innan jag kunde ge igen.
Kram

Carina Persson sa...

Hej Ulrica!

Jag heter Carina, är 40 år gammal och jag bor i Skåne, Kristianstad. Jag köpte boken "Livet kan inte vänta" igår och jag har läst och gråtit, läst och gråtit.Det är så mycket jag skulle vilja säga till dig, och jag vet inte var jag ska börja. Jag vill först säga hur ledsen jag är över din förlust, dina fina boksystrar. Jag blev så ledsen när jag läste det. Jag förlorade mina tre barns pappa för lite mer än ett år sedan, i en svår trafikolycka. Innan dess min pappa och en ofödd dotter. Jag beundrar dig och din styrka och din ärlighet och jag önskar att jag kunde göra något för dig. Önskar dig och din familj allt gott och hoppas att ni får en underbar midsommar. Får jag lov att skriva om boken i min blogg? Och om dig och dina fina boksystrar? Säg ifrån om du inte vill det, så skriver jag inget.

Många kramar från

Carina Persson i Kristianstad

Jag är Elisabeth sa...

Vi har fått uppleva ännu en midsommar! Hoppas på många fler.
nattikramen

Carina Persson sa...

Hej igen Ulrica!

Tack för din kommentar. Jag kommer att skriva om boken och om er i min blogg senare idag. Det får bli när jag får en stund över. Jag är ju ensam med mina tre huliganer :) och det är ganska tidskrävande ibland. Jag har en son som fyller 9 år om några veckor och tvillingflickor som är 7½ år. Så det är många viljor och mycket bråk :-)

Hoppas allt är bra med er. Jag beundrar verkligen dig.

Kram från

Carina i Kristianstad