torsdag 4 juni 2009

Shopping.

Jag måste börja med att tacka för de trevliga kommentarerna också, för det glömde jag igår.

I morse hade Doris och jag det riktigt hektiskt innan vår runda.
Vi körde Lasse till en annan skola där han skulle ha enskild undervisning med en elev.
Sedan skjutsade vi Adam till barnens pappa där han skulle hämta sina gympaskor som han behövde för att kunna springa fort på idrottsdagen som skulle gå av stapeln på Hässelby IP.
När vi lämnat av honom och började rulla hemåt ringde Lasse och ville bli hämtad igen för det dök aldrig upp någon elev.
Så jag, och Doris som satt i baksätet med benen i kors, vände om och hämtade honom och körde honom till "sin" skola.
Allt detta körande fram och tillbaka bara för att jag skulle kunna ha bilen idag.

Adam och Alva hade nämligen inte glömt (tänk ibland är det inget fel på deras minne!) att jag lovat dem "dyra" kläder från Barkarby Outlet så idag efter skola och idrottsdag åkte vi dit.
Adam fick sina Qvicksilver badshorts och Alva hittade ett par badshorts från Björn Borg. Hon gick även med på att överge sina gympaskor med trasig sula om hon fick ett par Lacoste skor istället.

Ikväll ska båda barnen på fotbollsträning så jag går inte av passet som taxichaufför förrän efter åtta.

I morgon ska Alva på terapi och under tiden jag väntar på henne i Radiumhemmets cafeteria ska jag intervjuas för ett tidningsreportage. På kvällen väntar ett gäng glada före detta kollegor från Smedshagsskolan på oss, om barnen kan tänka sig vara ensamma hemma en stund.

6 kommentarer:

Anonym sa...

låter som om du har fullt upp ulrica. hoppas du inte tröttar ut dig bara. ta väl hand om dig och dina nära. styrkekramar

Anonym sa...

Hej! Hoppas ni får en trevlig helg! Tur attt barkaby finns när det gäller märkeskläder! Lite bättre priser där. Skönt att Alva kan hålla sig torr om fötterna nu :) Kramar Milla

Filippa sa...

Livet som curlingkvinna :-)

Caroline - En blogg om livet med Cancer sa...

Hej Ulrica!

Ja, så är det att vara mamma med körkort nu förtiden, kan inte räkna de gånger mor min fått flänga runt. Jag tänkte ev. lägga upp lite bilder från Vernissagen med Elisabth Olson Wallin, på min blogg. Du figurerar på endel och jag undrar helt enketl om det är ok?

Stora Kramar/ Caroline (Hon med kiwihåret)

Fillis sa...

Ha Ha, känner så väl igen mig; man betalar vad som helst för att ungarna ska vara hela och rena OCH taxichaufför det står det ju nästan på visitkortet numera. Ha en superskön helg.

Anonym sa...

Fler som har svart bälte i shopping:) Ha en skön helg.
Kram fr Vinsta