onsdag 10 juni 2009

Ikeabesök.

Efter att ha stått emot mailet från Ikea (där de lockar med oemotståndliga reapriser) i flera dagar kunde jag inte stålsätta mig längre.

Idag bar det av till Ikea i Barkarby, TVÅ gånger till och med.
Den första gången var jag där själv. Förutom att klämma på ALLA reavaror så tittade jag även på något tänkbart innehåll till skjutdörrarna och åt en sen lunch. Jag lämnade varuhuset utan att ha handlat en enda vara.
På vägen hem slank jag in på Outlet, där sprang jag på Pa som tydligen också hade pengar att göra av med. Här däremot gick jag inte tomhänt mot Wembley för att hämta Lasse på jobbet.

Innan vi åkte hem och åt middag hälsade vi på Lasses sjuka mamma. Hon har ont i sina ben/fötter och känner sig ensam. Lasse har nu två sjuka att ta hand om och jag är orolig över hur länge han kommer att orka. Jag klarar mig i och för sig ganska bra själv men min sjukdom är ju en psykisk påfrestning för honom.

Efter middagen lånade vi en lite större bil och åkte tillbaka till Ikea för att handla lite som vi kan jobba med inomhus eftersom det dåliga vädret håller i sig och jobb på tomten inte är så lockande då.

I morgon är det dax för behandling igen och på kvällen är vi bjudna på personalfest men jag får se om min mage (som brukar bli ganska körig efter behandling) tycker att det är en bra idé.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon! Jag såg dig i går när jag och emil var på väg till vällingby för att gå på bio. Jag tänkte tuta och vinka men så kom jag på att du ju inte vet vem jag är.Du var ute och gick med doris i det "fina" vädret. Innan hade vi varit på avslutningen i ellen key skolan,det var fint. Träffade melinda och hon såg pigg ut, i alla fall på utsidan. Kram Malin (emils mamma)

Anonym sa...

Hej! Jag har också svårt att hålla mig från ikea. Men jag försöker. Det dröjer nog inte innan jag är där och stoppar alla billiga saker i min vagn....Och så kan jag inte förstå varför det blev så dyrt..Hi hi. Lycka till med behandlingen! Hoppas magen är snäll så du kan gå på personalfesten. Många kramar Milla

Anonym sa...

Hejsan!
Våra skattepengar har kommit, så jag känner oxå att jag bara MÅSTE göra av med lite...hihi!
IKEA är en kul affär, massor med reasaker....men jag tror det blir
lite kläder för mig istället.
Hoppas du känner dig ok efter behandlingen...kram Siss

Bitte sa...

Man säger ja ja ok jag kan följa med men jag ska inte handla något MEN jag har aldrik lyckats gå ut från Ikea tomhänt.