onsdag 1 juli 2009

Skara Sommarland.

På vägen ner till Skara svängde vi in i Örebro och plockade upp Alva och åt vår medhavda pastasallad. Sedan fortsatte resan till Skara Sommarland där vi mötte upp vårt ressällskap, min kompis 40-åringen och hennes två barn.
Vi fick stugorna bredvid varandra vid Grodträsket (vi kallade det så för det kryllade av pyttesmå grodor i vattnet) på campingen.
Det var oerhört varmt vilket gjorde att vi inte var ensamma inne i parken och människor slogs om den lilla skugga som fanns. Barnen fick gå fritt mellan åkattraktionerna och vattenrutchkanor men de tyckte att det var roligare att vara med oss vuxna. Fast som vanligt ville ingen sitta bredvid mig när vi skulle åka något för jag måste hålla HÅRT i handen och så säger de att jag låter när jag åker...
Den nya attraktionen Tranan var det bara barnen som vågade åka. Blir man räddare eller mer förståndig med åren?

På kvällarna grillade vi, drack gott (och starkt!), pratade minnen, skrattade och spelade kort.Vi ville inte vara ifrån vårt lilla djur längre än nödvändigt, därför åkte vi "förbi" trakterna kring Arkösund på vägen hem för att hämta henne.

Alla fyra är mycket nöjda med resan och har haft väldigt trevligt tillsammans med våra medresenärer.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Vad mysigt ni haft det. Jag tror man blir både räddare och mer förståndig när man blir äldre:o)

Kram!

Anonym sa...

jag tror man blir förståndigare med åren! ( Tänker inte erkänna att jag blivit feg..) Verkar som ni hade det mycket trevligt. Kram Milla

Åsa sa...

Åhh vad avundsjuk jag blir:)!! Jag får försöka planera in en tripp till Skara jag med tror jag. Ni hade ju tur med vädret också.

Anonym sa...

hej ulrica, satt och läste på Livet kan inte vänta igår, kan inte ens få fram ord på hur stor inspirationskälla du är!

cancer går i min familj och jag har en ganska stor risk att få det, men när jag läser om hur ni hanterar det, så tar jag det som det kommer! Tack för en helt underbar bok! :)

Anonym sa...

Fin bild och reportage i M-magasin. Du är fantastisk. Hälsningar från mig som följer dig lite på avstånd. Ha en skön sommar med din härliga familj. Kram A-M