tisdag 21 juli 2009

Fixardag.

Igårkväll kom vi hem igen efter att ha hämtat Doris hos Lasses syster.
Åh, vad glad hon blev, vårt lilla djur, över att se oss igen!
Hon hoppade in i bilen när vi öppnade dörrarna och sedan gick hon och lade sig i baksätet för att vara helt säker på att få följa med oss hem igen.
Men vi stannade i två dagar och bara slappade och hade skönt innan vi begav oss hemåt igen.
Jag hade med laptopen inne i bilen så jag kunde surfa på vägen hem. Tiden har väl aldrig gått så fort, plötsligt tittade jag upp och vi var redan i Södertälje.

Idag har vi fått mycket gjort.

Jag och Doris gick och mötte Lasse när han åkte och hyrde ett släp. Sedan fortsatte vi till byggmarknaden och köpte spalje/vindskydd och jord till nya uteplatsen. Åkte hem och lämnade varorna för att istället fylla släpet med skräp. Därefter gick färden mot återvinningsstationen för att bli kvitt skräpet. På vägen dit överraskade jag Lasse med en glass som jag tog med hemifrån frysen. Jag tycker om att överraska honom. En glass i bilen. En puss i affären. En gullig lapp på kudden. En beställd resa. Och tänk, snart fyller han år...

Väl hemma igen så jobbade vi på tomten, plockade in kläder i garderoben och jag hann även med ett besök i blippaffären innan vi åt middag framför TV:n och Allsång på Skansen.

Det känns skönt att sitta i soffan nu för aj, vad ont jag har i min kropp!

3 kommentarer:

NinaKatarina sa...

Hoppas du blir bättre !!

titti sa...

Vill bara säja att jag blev väldigt tagen när jag hittade din blogg!Är själv inte drabbad av ngn
allvarligare sjukdom, men känner igen mycket av det du skriver.
Har själv mist en liten "filur", i vecka 24...(22 år sedan)Dessutom upptäckte jag en knöl i bröstet när jag duschade..som var en vätskefylld mjölk-körtel!Och jag har haft väldiga diskussioner med
min man ang. datorer m.m! Men har nu chockat alla i min omgivning med att starta en blogg som mest rör min lilla butik. Men den känns ganska meningslös när jag läser din! Tack för att du och din familj bjuder på er så mycket! Du visar att vem som helst kan drabbas och berättar om vardagen på ett så härligt och personligt vis!Lycka till med allt!Kram/Titti

Thezz sa...

Hur sjutton orkar du hålla igång som du gör?! :D