måndag 27 juli 2009

Kalasmatch.

Det har varit fullt upp idag...

Barnen kom hit på förmiddagen och det var härligt att se dem igen efter så lång tid. Alva valde sedan att följa med mig och Lasse till Radiumhemmet där det var dax för behandling. Hon hittade en skön stol som hon sjönk ner i medan Lasse och jag la oss i sängen som vanligt. När sköterskan satte nål på mig var Alva väldigt nyfiken på hur det fungerade och fick en ordentlig redovisning i hur det går till. Sedan togs blodtrycket på oss alla tre innan vi blev serverade lingondricka och kakor. Trevligt värre med andra ord!

Vi hann precis hem igen innan Adam blev hämtad för vidare färd till Råsunda där han skulle vara bollkalle i matchen AIK - Gais. Här hemma började förberedelserna inför kvällens firande av Lasse och packning av kläder till Ölandsresan i morgon. Ma, Pa, min lillebror och hans tjej ville komma hit och gratulera eftersom vi befinner oss på Öland den aktuella dagen. Han fick en huvudmassage grej, en T-shirt och ett päronträd (!).
Eftersom jag blir så fruktansvärt trött av medicineringen så blev det nästan bara "köpebröd" att kalasa på.

När Adam kom hem tittade vi på honom på TV (på alla kanaler som sände matchen och sedan på nätet!) och han tyckte nog det var lite häftigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så det är dags för en födelesdag till som ska firas på Öland! Hoppas att ni få det lika mysigt denna gång som tidigare i somras.

Visst är en en sån där "huvudmasage-grej" skön. Jag blir helt till mig och ryser i hela kroppen när jag använder min :-)

Grattis i förskott till Lasse.
Hälsningar från Nettan, en trebarnsmamma i Svedala.