onsdag 29 juli 2009

Lasse 36 år.

Nu är vi på Öland igen.

Imorse sjöng vi för Lasse som fyller år. Jag hade köpt teaterbiljetter till Kvarteret Skatan och Hairspray i present till honom. Vi tycker om att lägga pussel så därför fick han två "omöjliga" 1000 bitars pussel också.

Vi har ett underbart väder så Wembley fick ta oss till stranden för några sköna timmar där. Adam och Alva gick och hälsade på farmor och farfar som bor på en campingplats i närheten. Det blåste lite för mycket för att jag och Lasse skulle våga oss på ett dopp men barnen plaskade en stund i Kalmarsund.

Just nu spelar Lasse poker med barnen (jag kan inte vara med för jag vet inte vad korten heter eller vad de är värda!) och jag ligger under segelduken på altanen och bloggar.

Ikväll ska vi grilla kyckling (till de som inte äter gris) och fläskfilé. Till efterrätt blir det födelsedagstårta.

7 kommentarer:

"netty" sa...

Grattis till Lasse!
Underbar dag ni verkar ha det.

Anonym sa...

Hej! Ett grattis till Lasse!! Det låter som ni har det bara så mysigt! Kram Milla

Ingela sa...

Har börjat följa din blogg efter att ha läst boken. En fantastisk bok som jag är glad att jag köpte, skulle vilja ha den signerad, men vet inte hur det skulle gå till.
Man får sig en och annan tankeställare, att leva här och nu, hur viktigt det är. Tack för du delar med dig av ditt liv.
Kram/Ingela

Anonym sa...

Hälsa födelsedagsbarnet från en bloggläsare. Ha en fortsatt härlig semester./Hälsningar från Vinsta

Marei sa...

Hej!

HAr läst din blogg från första början, har även följt sabinas blogg och Hannes blogg, har även köpt boken livet kan inte vänta, en väldigt gripande, intressant och modig bok, jag har läst den 2 gånger redan, din blogg gör mig glad, eftersom du skriver på ett sådant omtänksamt och intressant ...tack för att du delar med dig av dina lyckliga och sorgliga stunder....

gladmymlan sa...

ett grattis till din man, och allt låter så härligt! känns som att du mår okej! och ps lilla doris är ju hur söt som helsst!!!

Anonym sa...

Grattis i efterskott till Lasse.
Från J&J Ek